Hej!
Som helt novis på det här med såkallade "smartphones" vill jag ha lite råd.
Det hela började med att min fru köpte sig en SE X10. Jag blev nyfiken på denna skapelse och det slutade med att jag i timmar satt och pillade med den och tyckte den va helt fascinerande, dessvärre har jag nu blivit bannad av min fru att använda den, - köp dig en egen, heter det!
Jag har under en tid surfat runt lite och har nu fastnat för en HTC Desire HD.
Jag åkte idag till min lokala butik, en Euronics-kedja, för att kolla datum för realesen av denna telefon och fick följande svar ifrån säljaren där:
HTC HD? Den ska du inte köpa! Okej, jag kan sälja en till dig men det tar mig emot. HTC:n är 2:a klassens telefon, det finns knappt några tillbehör, begränsat med applikationer, du ska ha en iPhone 4, allt är uppbyggt efter den, det HTC:n kan, kan iPhonen också fast mycket bättre, snart miljonen användare i Sverige kan inte ha fel, flash har du ingen nytta av, det fungerar knappt, alla vi säljare här har iPhone, varför tror du att vi har det? ... och i den andan löpte det på.
Jag kände mig nedtryckt, förflyttad till kvarsittarnas skara, jag var så nära att gå ut därifrån med en iPhone, det som stoppade detta var att jag inte kunde köpa den olåst.
Väl hemma så kände jag att jag måste ventilera detta, var denna försäljaren kuvad av Apple, eller har han rätt? Ska jag gå för en Desire HD ändå?
Click to expand...