HTC Desire HD vs Iphone 4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Akhawi, 23 sept 2010.

1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja.. de har ju gått riktigt bra för dom innan 2007 eller hur?

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Innan du ens har testat en apple dator produkt behöver du inte ens komma och snacka skit tycker jag. Framförallt deras bärbara datorer har varit revolutionerande på många plan och är det fortfarande framför en vanlig pc laptop när det gäller design, byggkvalité, bättre batteri teknik, multitouch pad som fungerar bättre än den gör på någon mobil jag hittils har testat och man kan göra fler saker än att bara scrolla upp och ner samt i sidled eller zooma in och ut. Ett stabilt och bra operativsystem, bra skärmar osv.

Jag kan jag hålla med om att många av produkterna de gör är överprisade men å andra sidan kostar det en hel del att tillverka en dator som en macbook pro.

Sen kan jag lätt säga att windows är det absolut sämsta operativsystemet när det gäller antalet användbara program som medföljer om man jämför med osx eller t ex ubuntu, fedora med mera.

De största fördelarna jag ser med windows är att det är den bästa plattformen om man vill spela och har stödet för mest hårdvara än så länge. Att 2 av mina favorit program som är gratis finns just för windows, Imgburn och uTorrent. När det gäller att jobba med datorn och kunna göra ändringar i utseendet m.m skulle jag välja osx eller någon linux dist framför ett microsoft os vilken dag som helst.

Att sen säga att apple kommer försvinna lika fort som de kom är bara rent skitsnack och visst det vart fart på deras marknads andelar rejält när de släppte sin iphone jämfört med innan.

Jämför apple innan de hade iphone med hur många som köpte deras produkter jämfört med ett enskilt företag som sålde pc datorer med windows. Då är det inte så konstigt att microsoft hade stora andelar med tanke på hur många olika tillverkar det finns som har deras operativsystem på sina datorer eller hur? Plus alla som köpte xbox och xbox 360 som har dragit in väldigt mycket pengar för microsoft.

Den stora fördelen med just apple är att de utvecklar sina egna operativsystem och anpassar det efter den hårdvara de anser vara bra för produkten.

Det är nackdelen med windows därav en av anledningarna till att apple kan klämma ut bra batteritid på deras laptops jämfört med vad pc tillverkare inte kan göra.

3. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

1997, köper Microsoft aktier i Apple för att dom inte ska gå i konkurs.
    2001 kom Ipod, det var Apples räddning.
    Det tog 8 år innan Microsoft tjänade något på Xbox. Det är ungefär 12 miljoner som har Xbox 360. Skillnad från Apples som har sålt 60 miljoner Iphones på 3 år. Medans Microsoft Säljer 200 Miljoner W7 på ett år.

Steve Jobs har hittat sitt sätt. Dock tycker jag att det är riktigt lågt att stoppa in Hårdvara för 5 lax och sedan sälja de för 10. Visst Mac kan vara hur bra som helst. Tycker fortfarande inte om Apple. Har aldrig sagt något om Mac. Bara apple och iphone ;)

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kan hålla med om att mac är ganska bra. Hänger sig i princip aldrig och är lättförståeligt och flashigt. Att deras datorer kostar några tusen mer än en liknande pc är ju förståeligt-> Bättre OS och bättre chassi.

Håll dock med mig om att iphone är sjukt överhypad. Vad är det egentligen?:
    En mobil med en lista med ikoner och lite animationer. Det går inte att göra något på den eller anpassa den något, därför upplevs den som enkel och pedagogisk och inget kan heller bli fel, just eftersom du inte kan ändra något. Köper du en Iphone så kommer du få se några färgglada ikoner varja dag... Uttröttande??

Jag säger som jag alltid gjort: Iphone är för teknikhandikappade pensionärer. Personer under 30år borde absolut inte köpa en iphone egentligen. Ändå ser man varenda ungdom springa runt med den, just för att den har ett rykte att vara den bästa telefonen, vilket den sedan android kom inte förtjänar

5. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag skulle ta en iPhone 4 helt klart :)
    Aldrig Htc.

6. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Spännande

7. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

mm, väldigt.

8. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    haha här var en som köpte en Sony-Ericsson Android utan att kolla in konkurrensen. Surt att ha köpt en plastic fantastic?

ps.
    Sorry för att jag matar trollinlägg :)

9. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tillbaka till mobilerna och inte mac VS PC.
    Ärligt talat jag skriver från en iphone 4, ägt 2Gn och min nuvarande lur är en Legend.
    Finns för och nackdelar med telefonerna. Tycker nog att alla 3 är lika snabba. Alla har småbuggar, men 4:an har avsevärt färre. Skärmen och att surfa på 4:an är långt bättre en legenden. Dock så kopplar legenden upp sig snabbare till 3G.
    4:an slår ganska hårt legenden på fingrarna, men telefonerna är ju inte av samma prisklass. Dock så känns IOS mycket stabilare än android, fast tråkigare. Desire HD ser najs ut, men om jag ska vara ärlig så är sense tråkig. Hoppas på en ren android version utan för mycket bling bling.

Att lägga till;
    Iphone till den vardagliga svensken som vill ha en stabil telefon som har allt redan från start.
    Android till den som vill pilla/modda/fixa och leka mera. Själv så älskar jag iphones simpla OS, men kan bli jävligt frustrerande att den ser så tråkig ut.
    PS, jag gillar itunes!! Hade gärnat vilja ha men htc synca dit. Vet någon föresten om/hur jag kan få tag på nexusens bakgrund med det gröna punkterna som flyger?

10. mr3giphone

mr3giphone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skall finns något som heter Missing sync for android. Den skall synca iTunes.
    http://www.markspace.com/products/android/missing-sync-android-requirements.html

11. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tack tack ;)
    Tar och kollar i eftermiddag. (ser nu hur udda min post blev! Mobilen var inte så bra för det ändamålet)

12. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är "X10 fan" ett ironiskt namn?

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Det var det nog inte när han registrerade sig men kanske nu. Ta en titt i köp sälj-delen så förstår du varför...

14. Bull3n

Bull3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha :P

15. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

En bra jämförande genomgång av de båda telefonerna finns här:

http://www.youtube.com/watch?v=zQl-8Tm9AoQ

En intressant detalj är internetupplevelsen där den större skärmen blir viktigare än upplösningen. Jag ser i princip lika mycket av sidan på båda telefonerna men på Iphone blir texten så liten att jag i större utsträckning behöver zooma in.

16. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jävlar kolla vad snabbt den laddar sidan jämfört med iphone 4

17. Totten

Totten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Som helt novis på det här med såkallade "smartphones" vill jag ha lite råd.

Det hela började med att min fru köpte sig en SE X10. Jag blev nyfiken på denna skapelse och det slutade med att jag i timmar satt och pillade med den och tyckte den va helt fascinerande, dessvärre har jag nu blivit bannad av min fru att använda den, - köp dig en egen, heter det!

Jag har under en tid surfat runt lite och har nu fastnat för en HTC Desire HD.

Jag åkte idag till min lokala butik, en Euronics-kedja, för att kolla datum för realesen av denna telefon och fick följande svar ifrån säljaren där:

HTC HD? Den ska du inte köpa! Okej, jag kan sälja en till dig men det tar mig emot. HTC:n är 2:a klassens telefon, det finns knappt några tillbehör, begränsat med applikationer, du ska ha en iPhone 4, allt är uppbyggt efter den, det HTC:n kan, kan iPhonen också fast mycket bättre, snart miljonen användare i Sverige kan inte ha fel, flash har du ingen nytta av, det fungerar knappt, alla vi säljare här har iPhone, varför tror du att vi har det? ... och i den andan löpte det på.

Jag kände mig nedtryckt, förflyttad till kvarsittarnas skara, jag var så nära att gå ut därifrån med en iPhone, det som stoppade detta var att jag inte kunde köpa den olåst.

Väl hemma så kände jag att jag måste ventilera detta, var denna försäljaren kuvad av Apple, eller har han rätt? Ska jag gå för en Desire HD ändå?

18. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jösses, låter som en fullständigt inkompetent säljare som inte har en aning om vad HTC och Android har att erbjuda. Denna säljare är uppenbarligen blind för allt som inte är Apple-producerat och han har tydligen inte tillräckligt med kunskap om vad telefonerna erbjuder för att informera dig som kund och sedan låta dig fatta ditt beslut.

Mitt tips är att vänta på att HD'n kommer och känn på den då och se vad HTC och Apple har att erbjuda och se vad som passar dig bäst.

19. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Låter som säljaren bara var ute efter mer provision.

20. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med fullständigt, tyvärr är det här väldigt vanligt. Apple gör många bra produkter (sitter för tillfället med en iPhone 3G), men de är knappast bäst på allt. De har en hel del nästan läskigt hängivna fans dock. :)

Iphone var ju grym när den kom, den revolutionerade mobilbranschen. Men jag tycker inte det hänt så mycket med den sen dess, Android har kommit ikapp. Största anledningen till att jag själv byter är att iPhonen är så låst. Men ja, det är nog bäst att du väntar tills Desire HD kommer så du kan jämföra.