HTC Desire S

Diskussion i 'Desire S' startad av Blodsvente, 19 apr 2011.

  1. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hittade ingen officiell tråd för Desire S, så jag skapar en. Jag har haft möjligheten att testköra den under 1 vecka och här är min egna skapade mening och uppfattning av den:


    Desire S jämfört med vår Desire. Egen jämförelse hittar du här:

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=829113,563575



    kan påpeka vissa saker jag direkt märker och som jag gillar.

    1. Känns som att allt flyter på snabbare (extra tydligt när man går tillbaka från Desire S till Desire)
    2. Batteritiden är bättre (märkbart bättre)
    3. Du kan koppla flera mailkonton till telefonen, och istället för att låta telefonen visa dig 1 åt taget så kan du låta den visa alla samtidigt. Med hjälp av en färgmarkering i ena hörnet så ser du vilket mail-konto som respektiev mail kommer från.
    4. Kameraglaset är något nersänkt i bakskalet = att minimera risken för repor. (på den vanliga Desire är detta helt värdelöst, min här ganska repad)
    5. Smågrejer som höjer användandet och upplevelsen. Exempelvis i notifierins-baren, så har du snabbgenvägar till senast använda program. Du har också en flik in till snabbinställningar där du hanterar blåtand, wifi, 3guppkoppling etc.
    6. Kamera på framsidan och baksida. Föreberedd för de som har behov av videosamtal. Vad htc redan gjort är att skapa en app som heter ”spegel” och som aktivera kameran som är riktad mot dig. Smart grej, och lite rolig grej)
    7. Mer minne. Du har över 1 gig som du kan installera apps på. I den vanliga desire har du typ 130 meg
    8. Bättre känsla i handen. Tror det är metallhölje runt, det känns som det i alla fall. Ligger bra i handen, känns något mindre än den gamla desiren, men skärmen är exakt lika stor 3,7”.

    Edit: 9. Deafult tangentbord är svensk och innehåller egna å ä och ö -knappar. (vanliga desire saknar detta)

    Sammanfattning
    Det känns som en uppdaterad Desire. Jag får ingen WOW-känsla, utan känner igen mig och de flesta funktioner. Det som talar för den här telefonen är batterikapaciteten är bättre och minnet för installation av apps är större. Det som talar emot denna telefon i nuläget är att den gamla Desiren är drygt 1200kr billigare att köpa i dagsläget.
     
    Last edited: 21 apr 2011
    PsychoCheF och Stomper gillar detta.
  2. Anders_L

    Anders_L Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Gillar verkligen min Desire S. Det enda jag saknar är att det inte går att få olika färger på lilla LED-lampan vid notifieringar.
     
  4. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
  5. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Ja, har testat den samt ytterligare ett par appar med liknande funktion. Funkar inte. :(