HTC Desire tillsammans med AD2P Bluetooth

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av coredev, 26 apr 2010.

1. coredev

coredev Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Någon som prövat att para ihop sin HTC Desire med högtalare / stereo / headset via AD2P-profilen i Bluetooth? Har prövat att para ihop min Desire med kompisens iPhony, men det gick inte alls.

Mer specifikt, någon som testat SonyEricssons "klothögtalare" MBS-200? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351473 Funkar bra?

2. albatorsk

albatorsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har inte provad med specifikt MBS-200 men mitt HBH-200 funkar alldeles utmärkt tillsammans med Desire.

3. Birken

Birken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör med Motorola S9 AD2P-Bluetooth hörlurar och det fungerar alldeles utmärkt. Absolut inget att klaga på.

4. einarbulle

einarbulle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör blåtandsheadsetet som följer med Anion och det fungerar helt problemfritt.[​IMG]

5. andyerixon

andyerixon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag har kört Party Parrot utan problem!

/Anders

6. socar

socar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med ljudkvaliteten för musik över Bluetooth. Har ett SE MW600 som jag körde kort med min SE W890i innan jag skaffade min Desire, och då fungerade det klockrent, ljudet var perfekt. När jag sedan bytte till Desire parade jag ihop handsfreen med den och märkte direkt att musiken sprakar väldigt mycket när det är högfrekventa amplituder (typ cymbaler och sådant). Prövade även med min gamla trotjänare HBH-DS220 men även där stötte jag på samma problem.
    Någon som haft samma problem? Jag kör inbyggda musikspelaren i Android.

7. coredev

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har nu köpt en MBS-200 och det fungerade klockrent! Helt ok ljud för att vara en så liten högtalate / förstärkare. Mycket smidigt med A2DP och uppladdningsbart batteri. Synkades enkelt mot Desiren och har fungerat helt utan problem.

Perfekt om man lyssnar på radio, mp3 eller kollar på youtube.

Förvänta er inget toppenljud, funkar inte om du skall lyssna på riktigt hög musik men är perfekt för bakgrundsmusik. Dock tusen gånger bättre än desires inbyggda högtalare.

8. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har inte provat med HTCn ännu men när jag hade min Touchwiz var jag tvungen att para ihop den på ett visst sätt för att det skulle bli parning för musikuppspelning, annars vart det parning för samtal endast och då brast bas och diskant.

Mvh / Meto

9. coredev

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På Desire var det bara att göra en bluetooth discovery på båda samtidigt så parade dem. Sedan är det bara att ansluta (med Desiren - görs automatiskt om man orkar vänta några minuter).

Väl ansluten så spelar den allt medialjud (t.ex. YouTube, sr-player, media spelaren) genom "klotet".

Synd att det inte finns knappar för nästa / föregående låt. Men man kan ju inte få allt för 300 kr. :)