HTC Desire / Xperia X10

Discussion in 'Allmänt' started by tiborric, Mar 12, 2010.

1. tiborric

tiborric Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag vet att ämnet är uttjatat men jag tvekar också mycket mellan Desire och Xperia. Idag äger jag en E51 Nokia som wifi som jag använder flitigt. Jag skulle behöva en bättre kamera (har Desire bättre kamera än E51?) och större skärm för att surfa...

Jag tycker att Sonys ser bättre ut (design) men Desire är bättre rent mjukvarumässigt. Vad ska jag köpa? Jag har inte hållit någon av dem i handen bara tittat på massa Youtube videor och läst det som finns att läsa om dem...

Helt förtvivlad,
    T

2. Huddit

Huddit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade valt desire. Tycker själv att den ser bättre ut, och HTC har gjort fler liknande mobilen så litar på dem (kolla på nexus one filmerna på youtube så ser du videos i fabrikerna). Sen har ju Desire Android 2.1, och enligt ett nytt rykte får inte X10 det förens slutet på året.

Går redan dåligt för Sony Ericsson, så kan bli knepigt för dem om de nya mobilerna idag inte gör succé. Då dom inte är ute, är det svårt att jämföra kameran.

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker Desire är minst lika snygg som X10 samt att den är slimmare och mindre och framförallt har nyare mjukvara med en snyggre gränssnitt än X10.
    Enda som X10 har till sin fördel är kanske kanske kameran på 8MP som egentligen tar bilder med suddiga ytterkanter.

4. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Xperia kommer inte ha 2.1 i sig och kanske inte förrän i slutet av 2010.
    Desire all the way

5. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle lätt ta Desire. Snyggare, smalare, HTC, Sense UI, Android 2.1 och billigare (hade tagit den om de kostat lika mycket ändå). Gillar inte gränssnittet i X10-mobilerna heller...