HTC Desire's Skärm

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Pr0, 11 maj 2010.

1. Pr0

Pr0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

jag läste lite om HTC's telefoner Desire och Hero, såg att Desire fick sämmre hertz än Hero när det gällde Digitizern, har jag fel? det borde betyda att Desire har sämre skärm än Heron, för det är väl det som avgör hur tryckkänslig en skärm är? som att X10:an fick 27 Hertz, Desire= 37 Hero= 73 eller 78 har jag för mig, sen vilken sorts ClearPad har Heron??? Desire ligger inne med 2000 vad jag vet, sen är det någon ifall Deisre har glas?? har hört det men är inte säker, såfall repsäkert glas kanske? Tack för erat svar!

2. Tobben93

Tobben93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Desire har ett så kallat repsäkert gorillaglas som ska tåla en hel del stryk, jag har i alla fall inte märkt några repor på min Desire.

Det där med att Hero skulle få 73 och Desire 37, är det inte så att du blandat ihop det på något sätt eller bara rört till det. Om jag minns rätt så fick Desire ganska bra mycket bättre än Hero.

3. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har du en länk eller citat på det där med grorillaglas? Nexus one har det men jag är inte säker på att Desire har det

4. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Varkens N1 el. Desire har det fabrikatet, med namnet gorillaglas.
    Men förmodligen samma sak, men annat fabrikat, en slags legering av aluminiumoxid, el. vad det var.

5. Tobben93

Tobben93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har läst om gorillaglas så många gånger och hade för mig att jag sett det på någon av de större sidorna, men tydligen nu när jag kollar runt verkar inte Desiren ha det... men oavsett vilket så är glaset väldigt starkt och ett displayskydd är inte nödvändigt. Skulle anta (vilket jag hittat spekulationer om) så kan det vara något liknande glas men inte just gorilla.

6. Raevbur

Raevbur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte hur digitizern är jämfört med Hero, men jämfört med Legend så har Desire klart sämre digitizer (37Hz jämför med Legends 75-80Hz), angående repfri så är den absolut inte 100% repfri, vet inte hur men har fått en ganska grov repa på ca 1cm, men inget annat, inte ens smårepor.

Hursomhelst kan jag passa på att fråga de som läser detta ifall det finns någon som vet ifall man kan reparera repor på något sätt och hur/vart. Tack på förhand.

7. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vet inte om det fungerar, men finns det inte "repfixare" för displayer? Typ ett medel som
    man drar på och "slipar" lite så blir det som genomskinligt glas. Vet inte om detta fungerar
    eller om det försämrar. Var bara en tanke som slog mig.

8. Pr0

Pr0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan Tack för alla svar som jag har fått! angående det dära med att jag kollade fel finns här https://swedroid.se/test-av-htc-desire där det står att Heron fått 73 sen läste jag på en sida att Legend hade fått 72. ja... kanske bli att skaffa sig en Desire med skyddsfilm för att vara på den säkra sidan, btw dem som har en Desire, hur nöjda är ni på skala 1-10 ? Tack för allt!

9. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

jag röstar 11

10. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kom ner på jorden igen! -SÅ- bra är den inte. ;)

Den är helt klart värd en 8:a med minus för att skärmen drar "#€%&/( mycket batteri vid ljusa bakgrunder och att flash 10.1 lite suger. Med andra ord: Hjälp mig att påverka dev-comunityn så att dom inkluderar möjligheten till svarta interface så kan jag utan att blinka ge den en 9:a och om vi också får android 2.2 med riktig flash kan jag lätt ge den 10. :D

11. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag ger den 8:a med. skitbra telefon med vissa störande buggar och då framförallt WiFi->3G

12. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

13. shcizo

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER