Htc dezire z eller t-mobile g2?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Portland, 11 apr 2011.

  1. Portland

    Portland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Ska flytta till north carolina men vill gärna ha en htc desire z eller usa:s version som heter tmobile g2. Först av allt vill jag veta om jag kan köpa en htc desire z här och sedan ansluta mig till verizon eller vad som helst i usa utan problem?
    Ifall det är lika möjligt att köpa en desire z här som att köpa en g2 där, undrar jag vilken ni anser är bäst? Själv har jag svårt att se ifall jag gillar htc sense eller googles ui bäst... Diskutera vilken ni skulle ha valt!

    ps. Jag hörde något om att at&t har köpt tmobile? Hur blir det att köpa en g2 då?

    Tack så mycket för svar!

    mvh Julian
     
  2. hardcoder

    hardcoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej, välkommen till forumet!

    Så som jag har förstått det så är telefonerna identiska bortsett från just mjukvaran. Själv anser jag Sense vara lite plottrigt. Jag föredrar det mer cleana orginal android som finns på G2 modellen. Det går även rykte om att G2 modellen ska få 2.3.3 uppdateringen när som helst. Desire Z har ju sense och även den ryktas att få 2.3.3. Dock tror jag inte inte det märks så mycket eftersom mycket av 2.3.3 funktionaliteten finns med i sense. T.ex. en vettig copy paste funktion finns redan implementerad i sense. Detta saknas i version 2.2 som G2 kommer med just nu. Det finns dock med i 2.3.3.

    G2 är troligtvis billigare än Desire Z i USA. Ska du ha hårdvaruknappar för åäö på en G2 så behöver du roota telefonen, vilket förverkar garantin eftersom du då gör ändringar i mjukvaran som man normalt sett inte ska kunna göra. Detta behöver du ju givetvis inte göra på en Svensk Desire Z.

    Svårt att säga att du ska välja det ena eller det andra, det beror helt på dina preferenser.

    Lycka till med livet i staterna! :-)
     
    Portland gillar detta.
  3. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det är väl verizon som kör annan typ av nät? Det heter ju t-mobile g2 så gissar att det e t-mobile som gäller :) kommer du roota så välj den du tycker e snyggast, romarna är samma. Annars får du klura på sense eller inte sense :)

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
    Portland gillar detta.
  4. Portland

    Portland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack. Jag får klura lite på vilken jag vill ha. Men jag ville även vara säker på att möjligheten att ha en htc desire z i usa är stor? Kan jag liksom köpa t.ex. verizon abonnemang till en svensk mobil som är olåst?

    Tack för era svar!
     
  5. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Enklast svar är troligen nej.
    Enda mobiloperatören som jag vet du kan använda med telefoner anpassade till europeiska GSM nät är T-Mobile
    Det funkar på ett helt annat sätt i USA med hur de olika mobilerna är kopplade till olika operatörer och olika typer av nät så det kan vara svårt att hitta ett rent abonnemang till en upplåst mobil.

    När det dessutom gäller just Verizon så har de ett helt annat typ av nät där de använder CDMA istället för GSM så du kommer aldrig kunna ha en Europisk GSM telefon utan CDMA stöd i Verizones nät i USA

    Så min rekommendation är att om du skall flytta till USA och bo där en längre tid så skall du handla mobilen där. Du bör också kolla in vilken operatör som har bäst täckning i det området du kommer vistas då det är stora skillnader på hur utbyggt nät de olika operatörerna har.

    om någon annan har bättre info så rätta mig gärna men detta är vad jag kommit fram till när jag läst på om saken och pratat med kompisar som jobbar inom mobilvärlden och skall över till USA i sommar.
     
    Portland gillar detta.
  6. Portland

    Portland Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det stämmer nog det du säger. Jag kommer att bo i en storstad så det borde inte vara några större problem med täckning.

    Just nu är jag ännu inte säker på vilken telefon jag verkligen vill ha. Jag är starkt inne på både g2 och nexus s. Det enda som jag gillar mer med g2 är det fysiska tangentbordet.

    Jag flyttar inte förräns sommarn, så man vet ju aldrig vilka telefoner som hinner komma ut innan dess.
     
    Last edited: 12 apr 2011
  7. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Som tidigare nämnts fungerar inte just Verizon med någon av telefonerna utan det är T-Mobile som gäller. Sedan tror jag inte du kan köpa telefon utan abonnemang där. Skillnaden mellan Z och G2 har redan nämnts och ska du ha en orörd telefon (alltså inte roota osv) så tycker jag du ska gå till en affär och jämföra en telefon med Sense med en med ren Android så du kan bilda dig en uppfattning om vilket som passar dig bäst.