HTC EVO 3D, vad tycker jag?

Diskussion i 'Evo 3D' startad av inact_0025, 30 aug 2011.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Måste säga att den känns väldigt bra i handen. Den kändes först en aning stor men efter att ha använt den i några dagar så måste jag säga att jag är väldigt nöjd.

    3D effekterna är verkligen ett plus men ingenting man kommer att använda sig utav i vardagen. Visst blir bilder häftiga och så men samtidigt så är det viktigt för mig att jag ser att 2d bilden blir bra.

    Allting i telefonen flyter på oerhört smidigt, den är snabbtänkt och startar omedelbums. HTC Sense gör sitt jobb rätt bra och jag känner inte att jag saknar någonting speciellt med telefonen. HTC Sense funktionen online där man kan låsa, hitta sin mobil etc fungerar inte för mig. Om det är jag som person som gör fel eller mobilen som inte riktigt har fått fullt stöd vet jag inte.

    I övrigt så måste jag säga att jag rekommenderar denna telefon varmt. Den är elegant, snabb och den känns rätt bra i handen.

    Rekommenderas starkt, var rädd för att bli besviken men nu när jag provat den så är jag supernöjd.
     
  2. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Min bror skaffade sig också en Evo 3D nyligen, och fick pilla lite med den. Och får säga att 3d funktionen mer är något coolt på pappret, som i själva verket är väldigt svårt och uppleva i bilder. Måste kolla exakt i rätt vinkel och får mest huvudvärk. Som när man försöker skela medvetet under en längre stund typ.

    Väldigt ansträngande för ögonen. Tyckte dock flytet var snäppet bättre än i min HTC Sensation. Märktes framförallt i kameran när man filmade, och det flöt väldigt bra på Evo 3D medan Sensation laggade lite, som om det var fps drop. Vet ju inte om det är något man märker på filmen i sig sen.

    Får dock hålla med om att telefonen låg väldigt gott i handen. Baksidan var väldigt skön yta på dessutom. Sen tyckte jag att det vart väldigt smidigt med volym knapparna på höger sida istället för vänster som det är på Sensation. Speciellt om man såg på något filmklipp i landscape mode.

    Även placeringen av usb uttaget kändes mer vettig när det satt uppe till vänster istället för nere till vänster som på Sensation. Även om man föredrar usb uttag i underkant helst. Helst skulle dock USB + 3,5mm uttag suttit i samma ände. Men det är väl en smaksak.

    I övrigt tycker jag telefonen är i stort sett identiskt med Sensation. Vilket det också är, bortsett från kameran och att Evo 3D har något mer Ram-minne.

    Tycker telefonen är bra mycket snyggare utformad än Sensation också.
    Men hade hoppats på att det gick och ha lite 3d effekter i menyer osv om man önskar.
    Som väder låsskärmen kunde vart tufft om det kom fram en sol / moln / osv i 3D.
     
  3. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det kan väl inte stämma att HTC Evo 3D har 1 terabyte (1024 GB) internminne som det står på Pricerunner?
     
  4. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Nej det är fel den har 1024 MB alltså 1GB och inget annat!
     
  5. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Mycket intressant. Jag har på senaste tiden funderat lite över en EVO 3D.
    Finns där någon som kanske har möjlighet att göra en mer detaljerad info.
    T.ex Sensation vs EVO 3D lite mer utökad än vad som skrivits.

    Jag är inte ett dugg intresserad utav 3D effekter eller dyl.
    Och är det nästan "samma" som sensation så kanske det inte är värt med EVOn isåfall?
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    I butik sa de till mig att de mer eller mindre är likadana, det är alltså marginella skillnader tydligen något som han menade "vardaglige kunden" inte upplever.
     
  7. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    För lite över ett år sedan när jag var inne i en mobilbutik så frågade jag vad skillnaden mellan HTC Legend och Desire är(var), och då sa han som den du frågade sa, att de är mer eller mindre likadana. Och han sa att bara ''experter'' skulle märka någon skillnad på dom. Jag ångrar stort idag att jag inte tog Desire eftersom det är en rätt stor skillnad på dom. Så det jag menar är att man inte ska lita på personalen i butikerna när de säger något sånt. Nu kanske Evo 3D och Sensation är mer eller mindre likadana men som sagt, lita inte på dom.
     
  8. WhatIWant

    WhatIWant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en kompis som jobbar i telefon avdelningen på en ganska stor kedja,
    Han säger att de alltid är någon skillnad(om de inte är olika färger bara) men att de ofta är folk som jobbar extra och inte kan så mycket, därför blir det lättare för de och säga att det är samma, brukar ofta jämföra på diverse hemsidor där man kan jämföra och se vad som skiljer dem åt.

    jämför du Sensation och Evo 3D på elgiganten.se ser man följande som skiljer:

    upplösningen (mega pixel) är större på sensation med 8.0 jämfört med Evo på dubbel 5a.
    och att Sensation kan spela in i 1080p HD videos och Evo i 2D 720p HD video samt 3D

    Skärmen skiljer att Sensation har en Super LCD och Evo har en 3D LCD

    Bluetooth skiljer med att Sensation har 3.0 (FTP/OPP/A2DP/PBAP/AVRCP/GAP/GOEP/HFP/HID/HSP/MAP/SPP/SDAP) och att Evo har 3.0 och EDR

    sen skiljer storleken en del men den orkar jag inte skriva in för det handlade om enstaka mm^^

    Sen skiljer batterit med att Sensation har lite sämre,
    Samtalstid (timmar)
    Sensation 8,25
    Evo 3D 9,30
    Viloläge/Standby (timmar)
    Sensation350,00
    Evo 3D 358,00
    Samtalstid 3G (timmar)
    Sensation 6,60
    Evo 3D 7,75
    Viloläge/Standby 3G (timmar)
    Sensation 400,00
    Evo 3D 420,00

    Dock är detta bara det jag lästa nu lite fort och det är vad elgiganten säger och är "pappers" siffror..

    skrev detta bara på att på visa att det finns skillnader i dem som är ganska avgörande^^ och att säljare på stora kedjor ofta inte vet bara för de inte har intresse och lära sig:P

    Köpte min Evo mest att enligt papperen är batteriet bättre och som jag misstänkte så använder jag ej 3D, hänt någon enstaka gång^
     
  9. Barbie

    Barbie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    599
    Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Bah, var och klämde på en EVO 3D igår, gillade inte den alls.
    Huvudvärksframkallande med 3D-effekterna, och storleken på mobilen var riktigt gigantisk.
     
  10. Crackiiee

    Crackiiee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Höll i den för första gången idag på en affär och måste säga att den låg riktigt bra i handen jämfört med min nuvarande HTC DHD.
    Upplevde den också väldigt mycket "lenare" i scrollen än Sensation och min DHD som jag jämförde med. Kameran fick jag ingen riktigt bra bild av för det blev en stor mörk fläck mitt på skärmen när jag kollade 3D effekten men jag antog att det var för att telefonen var ett visningsexemplar och inte fullt opitmerad som en ny.
    Just nu lutar det åt att köpa en några veckor framöver.
     
  11. oggew

    oggew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter också funderar på att köpa en HTC EVO 3D. Jag googlade telefonen och fastnade direkt för HTC EVO 3D WHITE. Jag hittade alltså telefonen i vit istället för svart. Läste någon den kommer till sprint. Vet inte vad det är??

    Get the white HTC EVO 3D on September 9th at your local Radio Shack! | HTC Source – All the HTC news you'll ever need
    - Länken dit jag hittade den via telefonen. Finns det att köpa eller det är bara en bild på de hela och vad betyder Sprint?

    Tacksam för svar. Tack i förhand /Oskar
     
  12. Crackiiee

    Crackiiee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Riktigt snygg! Eh ja alltså Sprint är ett mysterium för mig också, allt man läser är att det är Sprint som lanserar och säljer telefonen. Min bästa gissning skulle vara att dom är något företag under HTC eller att dom gör de amerikanska versionerna av HTC men jag har faktiskt ingen aning om hur de ligger till. Som jag har läst det så har Sprints version av EVO 3D stöd för 4G men det har inte den svenska versionen. Skulle varit bra om någon riktigt påläst om Sprint skulle kunna rätta mig :)
     
  13. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Alltså Sprint är helt enkelt en operatör i USA, motsvarande Telia m.m i Sverige. I USA är ofta vissa telefonmodeller låsta till vissa operatörer. Från början fanns bara EVO 3D hos Sprint, sen kom det till AT&T också tror jag, och såklart GMS-versionen till Europa :)
     
    Crackiiee gillar detta.
  14. oggew

    oggew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Men vet någon om det finns någon release date när den kommer i vit design?
     
  15. Crackiiee

    Crackiiee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har letat igenom nätet och det finns nästan ingen information om den vita. På hemsidan du la upp så stod det att dom gissade att den kommer om en månad eller två men de kan hända att dom gör som med desire att dom väntar flera månader innan dom tar den vita till marknaden i sverige för att den ska bli populär igen :ehm:
     
  16. Crackiiee

    Crackiiee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Äntligen köpt telefonen och spenderat lite tid med 3D effekterna och verkligen testat olika djup, vinklar och objekt. Trodde aldrig det skulle vara så bra 3D, personligen hittar jag "3D-läget" direkt och behöver inte titta från någon speciell vinkel utan jag ser 3D effekten hela tiden även om jag ser skärmen från sidan vilket är ett stort +. Den är också överträffande snabb i prestandan och jag är mer än nöjd över detta telefonköp.
     
  17. Freeman

    Freeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Grattis till din perfekta mobil, jag känner precis detsamma om min efter en månad med den snart!!! :-D