HTC Hero // Enorma Problem med att folk inte kommer fram

Diskussion i 'Hero' startad av mdroid, 11 jan 2010.

  1. mdroid

    mdroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, det här känns jobbigt att medge, men jag börjar lessna på denna mobil som jag gillade så mkt först.

    1. Väckarklockan. Vilken jävla värdelös sak, den fungerar inte som den ska och det finns inte så bra alternativ på Market heller. Det har hänt flertalet gånger att den itne gått igång alls, och ingen notification finns om vilket klockslag den är inställd på. Inte en så stor grej kan folk tycka, men jag har levt med mobilen som väckarklocka sen 1997.

    2. YouTube-appen har pajjat helt och det är omöjligt att återställa/uppdatera den. Går inte att kolla på en enda film "This video cannot be played". Först hände det lite då och då, nu är det 24/7.

    3. Det ABOSLUT jobbigaste. 50% av alla samtal jag får går automatiskt till voicemail fast jag har 100% täckning. WTF?? Folk har sagt att de försökt få tag i mig i en vecka men alltid kommit till voicemail fast jag har på mobilen alltid när jag är vaken. Så jääävla värdelöst.


    har någon en lösning på mina problem vore jag grymmt tacksam, för just nu så känns det helt åt helvete med Android, utan en riktig Market och utan 2.X uppdatering. Fy fan va dåligt de sköter om sina kunder.

    HTC never again
     
  2. Målotto

    Målotto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har bara haft min hero i 4 dagar men redan hört flera gånger "varför har du stängt av din telefon?" fast jag bara varit hemma där jag har full täckning.
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Låter ju grymt jobbigt. Har du något program installerat som dödar processer, som TaskPanel tex? De har en tendens att förstöra allt möjligt.

    Man kan väl se vilka alarm som är aktiva och vilken tid de är inställda på i Clock appen?

    Vet inte om det är ditt problem, men det finns en väldigt irriterande bugg med alarm volymen i HTC Hero. Om man sätter mobilen i ljudlös eller vibrate läge och tar kort och Shutter Sound i kamera appen är på så sänks alarm ljudnivån till noll. För att slippa det problemet så kan man stänga av Shutter Sound i kamera appen. Höja och sänka alarm ljudnivån kan man göra med volymknappen när man är och ställer in vilket alarm ljud man vill ha.

    YouTube och direkt till VoiceMail problemen har jag ingen aning om däremot. :\
     
  4. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Operatör? Jag kör 3 och upplever inte dessa problem... men Google har väl typ gått ut med att 1.5 har en del problem med dem trådlösa bitarna men att dessa varit lösta från 1.6. Så förhoppningsvis löser det väl sig till 2.1an. Annars om ni är modiga kan ni lägga in kagudroid eller espressohybriden som är 2.0 resp 2.1 och se om problemen finns då också. Det finns väldigt bra guider på hur man gör...
     
  5. Målotto

    Målotto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För min del har jag tele2 som operatör och ja, jag har installerat taskiller, kan den messa med sånt alltså? Läste någon som snackade om att android är uppbyggt sådant att precesserna som är igång men inte används inte slukar minne varför en processdödare inte var så nödvändigt. Ligger det något i det?
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag använder inget sådant utan låter Android sköta hanteringen av processer, blir det ont om minne så avslutar Android automatiskt processer som inte använts på länge. Fungerar fint för mig, min mobil är lika responsiv nu som när jag startade den för sex dagar sedan. Tyvärr finns det en hel del dåliga program som slösar på både minne och batteri men det bästa sättet att hantera om man upptäcker en sådan app är att avinstallera den. Hur man upptäcker om man har installerat något dumt finns det många andra trådar om.
     
  7. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Känner inte igen dessa problem. Larmet fungerar klockrent, aldrig någon som har klagat på att de inte har kunnat ringa eller liknande. Det jag har gjort med min telefon är att installera MoDaCo 3.1 RC2 (senast, har kört alla MoDaCo sedan 2.2 eller vad det nu var).

    Har TaskPanel installerat men tillåter den INTE att döda processer utan låter Android självt sköta detta. Det enda jag använder TaskPanel till är att döda browsern när jag använt denna.

    Jag skulle nog testa med att köra en wipe av telefonen, skita i taskiller (alternativt ha den men inte låta den döda processer) och se om det löser problemen.
     
  8. mdroid

    mdroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, jag tar och wipear den då.

    Vad ska jag tänka på för att spara alla bilder, kontakter, sms och liknande?
     
  9. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog prova att avinstallera taskpanel och liknande apps, kanske också andra du inte använder och sen starta om mobilen och se om det löser något innan du wipar. Säkrast är väl iofs att wipa.
     
  10. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kontakter är ju inget problem om du använder gmail-kontakter, då syncas dem när du startar telefonen. allt som finns på ditt sdkort kommer va kvar (alltså bilder, musik osv) kvar återstår sms, bokmärken o loggar. Jag använder mybackup, som gör ett lysande jobb.
     
  11. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Känner igen problemen från när jag klrde HTC's orginal rom. Efter uppdatering till Modaco har jag inte haft några problem och använder ingen task killer. Flyter som vatten ändå.
     
  12. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Väckarklockan har jag aldrig haft problem med men ibland kan det ta lång tid för telefonen att vakna när någon ringer, har man kort tid till samtalet går till voicemail så kan det bli problem. Jag slutade döda fungerande appar för länge sen och telefonen funkar minst lika bra som innan

    Taskkiller kan vara boven så gör som appel sa, avinstallera och starta om.
     
  13. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har också stora problem med att samtal inte kommer fram! Har tele2 som operatör och kör just nu MoDaCo 3.1 rc2. Har taskiller installerat men autodödar ingenting, ska testa avinstallera och se om det gör nåt.
     
  14. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    kan det vara nåt med tele2 då? eftersom det verkar som dom som haft problem med voicemail och det verkar ju ha tele2

    har telia men har inte hört nån fråga om jag har mobilen avstängd. men händer ofta när jag ringer till tele2 nummer
     
  15. Pegaso

    Pegaso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OT men tycker det är många som har taskiga erfarenheter med just Tele2, i alla möjliga olika sammanhang. Tur man inte har tele2, jag hade vart tokig...
     
  16. krippa88

    krippa88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att jag har tele2 men har aldrig missat något samtal pg.a att det inte "ringt"


    mvh
     
  17. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, tele2 har onekligen mycket problem, tror nästan jag ska ta och byta, men ja tycker inte jag hittar något annat prisvärt abbonemang, vill helst ha telia, men tre ska väl också fungera rätt bra?
     
  18. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att de flesta som har problem med sin Hero har i mångt och mycket orsakat de problem omedvetet genom att installera en massa olika skadliga program.

    Jag har haft min hero i snart två månader utan att roota eller installera en massa program som taskkiller eller liknande, om jag vill stänga av program ska jag bestämma själv vilka program som skall avslutas. Jag har aldrig haft problem med väckarklockan eller att folk inte kan komma fram till mig.

    Om din telefon strular så det blir omöjligt att använda den som telefon, ominstallera den och jag kan nästan garantera att dina problem försvinner.

    Jag tycker också det är kul och intressant att förändra telefonen, men jag är också högst medveten om att det jag gör kan skada eller försämra prestandan och eller funktioner i telefonen.

    Htc Hero är och förblir den absolut bästa telefon jag någonsin ägt, så jag skulle inte drömma om att försämra den.

    /Bengan
     
  19. stefansjo

    stefansjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Tele2 och upplevde samma problem. Bad Tele2s kundservice öka tiden innan den kopplar vidare till röstbrevlådan. Kundservice hittade då också att jag hade vidarekoppling till ett fast nummer som sedan kopplade vidare till mobilen igen så när de tog bort det så upplever jag inte att jag har några problem med missade samtal.

    Kör HTC Hero med original rom.
     
  20. sarkostik

    sarkostik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kör klockan visuellt på telefonen så kan det lösa problemet istället för att köra det i bakgrunden.