HTC Hero // Enorma Problem med att folk inte kommer fram

Diskussion i 'Hero' startad av mdroid, 11 jan 2010.

1. Captain_Larsa

Captain_Larsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min väckarklocka slutade fungera imorse, jävla tur det var Söndag och att jag inte kom försent till jobbet... men orkar inte wipa elr vad ni snackar om :P kör vanlig väckarklocka och ska försöka ladda ner nått annat alarm.

och vad du sa om Butiken så håller jag med, bara skit där, iaf 80% av grejerna, trodde det skulle finnas lite roligare spel iaf.. :(

2. Bee

Bee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använde Taskiller förut men avinstallerade det efter att jag läst en post här på forumet som rekommenderade att låta Android sköta det själv.
    Jag upplever att telefonen blev snabbare och mer responsiv då. Innan hade jag problem med alarmet men det försvann också i och med avinstallationen.
    Jag har också Tele2 men har aldrig stött på några problem med bortkopplade samtal. Däremot har jag problem med att inte lyckats svara via skärmen utan trycker numera på svara knappen istället, fast det tror jag beror på att jag har en MP3 som ringsignal..

Jag, (och min tjej), har lagt upp alla på/av widgets för wifi/mobildata/GPS/Bluetooth så att jag lätt kan se vad som är igång. Detta gjorde jag efter att hon installerade en "where did i park my car" applikation. Hon började klaga på dålig batteritid efter ett par dagar, och då visade det sig att hon inte hade koll på att GPSen slogs på automatiskt, men inte av när man använde den.

Sen kan jag rekommendera Audio Manager Widget, för er som är osäkra på vilka ljudnivåer ni har.

3. joby

joby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem. Också en Hero originalmjukvara och Telenor... det är ruskigt sämst.

4. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också problem med borttappade samtal. Har Tele2 och använder Advanced Task Manager för att döda program, var dock ett tag sedan jag gjorde det.
    Finns det någon här som har haft problem med att inkommande samtal och lyckats fixa det?

5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inga problem, kör Telia och ingen Taskkiller.

6. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Problemet, om jag förstår det rätt, (iaf för min del) är att mobilen blir sjukt långsam när skärmen stängs (CPU:ns hastighet minskar med ca 50 %)... och när jag får inkommande samtal eller sms, så börjar ofta andra tecken uppstå, som indikerar att något kommer att hända. T.ex. tänds skärmen (men inget annat händer) och ett antal sekunder senare börjar man höra ljud spelas upp (sms-signal eller ringsignalen).

Pga missade samtal var jag tvungen att ändra den tid det tar för röstbrevlådan att automatiskt ta över från 10-ish sekunder till 30.

Long story short: Heron är PLÅGSAMT LÅNGSAM, ibland.

7. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Slutade verkligen väckarklockan att fungera eller hördes bara inte ljudet?

Ett irriterande problem på min Hero är att väckarklockans ljudnivå inte sparas till andra (framtida) larm, utan kan ändras till något väldigt lågt och nästa gång man aktiverar ett larm (utan att kolla dess volym) så får man sig en deprimerande överraskning (när man försover sig). Men tekniskt sett fungerar fortfarande själva applikationen - ljudet är bara magiskt inställt på att vara otroligt tyst.

8. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Att volymen ändras för alarm beror oftast på buggen jag skrev om tidigare i den här tråden. Kan ju iofs finnas fler liknande problem som ställer om alarm ljudvolymen också.

9. lixenstrand

lixenstrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

taskikiller is the shit, det folk kanske inte vet om (jag visste inte det ialf).. man måste starta programmet och sen trycka på ikonen längst upp i programmet för att "autokiller" ska sättas igång.. när det väl körs så glider telefonen på :) Sen kan man ju lägga till program i listan så att den ska ignorera det helt.

Det där med ljudet har jag också haft vääääldiga problem med.. ibland när jag gick in och kollade så stod ljudet på helt ljudlöst och sånt. men nu när jag har installerat "Tone picker" så är det aldrig några strul! värt att titta på tycker jag ialf :)

Hoppas dina/era problem löser sig

Last edited: 18 jan 2010
  10. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kör också med Tele2 och har alltid haft problem med vidarekopplingen med samtliga mobiler jag har haft.

Det kan bli problem om man t.ex. tar ut simkortet m.m (enligt tele2s hemsida). Det mesta brukar dock lösa sig när man kör en nollställning av vidarekopplingarna..

För att återgå till förinställda vidarekopplingar till Telefonsvararen vid ej svar och vid ej kontakt
    Tryck # # 0 0 2 # LUR

Hoppas det hjälper!

11. Qwerty1979

Qwerty1979 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en htc Desire hd även där kommer inte folk fram(Tele2)

Tjejen har en sony ericcson mini pro henne kommer jag inte heller fram till ibland tror det är tele2 problem
    är det fler som har detta problem?

12. Clintann

Clintann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Min tjej kan inte ringa till mig.. bara sms:a..

Det är sjuka är att det kommer "numret kan inte nås bla bla " direkt hon ringer mig, så frågan är vad som är felet? Alla andra kan ringa mig?..

Min hero eller något abbomanget?.. :/

13. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Är det bara hon som inte kan ringa dig eller är det flera?

Låter som en vidarebefodring. Android har ju också en inbyggd funktion i kontakter där man kan välja att automatiskt avvisa samtalet från den personen. Gäller det flera så gå in och kolla på dina inställningar för vidarebefordring, alternativt ring operatören och bör dem skriva över dessa..