HTC Hero som jobbmobil?

Diskussion i 'Hero' startad av hoff, 12 aug 2009.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vyn som kallas agenda då? Funkar inte den som en flerdagars listvy?

Jag fick för mig det när jag testade den men är inte säker, hoppas på att få min idag, eller i morgon, eller nån annan dag :o

2. disturbed

disturbed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga till er som kör sync mot Exchange: Kan ni lägga till kontakter som exchange-kontakter direkt i telefonen, eller synkar den bara ner kontakter som skapats i exchange till telefonen? Har egentligen samma fråga för kalenderposter och liknande, men det måste väl ändå vara så att möten som läggs in i telefonen synkas mot Exchange direkt, annars känns funktionen rätt värdelös.

3. PneT

PneT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kontakter du lägger in i telefonen synkar mot exchange kontot dock verkar inte bilder länkade från facebook komma till exchange kontot (mindre problem). Mitt problem är när jag bjuder in deltagare till en kalenderuppgift från telefonen, får då bara upp dagens datum och försöker jag ändra datum så avslutas programmet. Väldigt störande.

4. joggs

joggs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2 kalendrar?

Jag använder exchange på jobbet samt google calendar privat.

Kan man hantera flera kalendrar separat från varandra så att jag i princip kan ha en sida där jag ser en översikt över privata events och en annan där jag ser jobbevents ?
    Tror inte det är så självklart då exempelvis nokia e71 har sin kalender som är integrerad i operativet och sedan används googlesync eller exchange sync mot samma nokiakalender vilket geggar ihop alla kalendrar i samma.

5. PneT

PneT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får upp både exchange kalendern och google kalendern i "samma" kalender men i olika färger. Är det aktiviteter som inträffar samtidigt visas de bredvid varandra.

6. pax

pax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte heller ändra datumet i en mötesinbjudan, endast tiden. Om jag försöker ändra datum får jag "The application Mail (process com.htc.android.mail) has stopped unexpectedly. Please try again".

Väldigt irriterande och gör ju också att Hero inte är en jobbmobil i mina ögon.

Egen tråd kanske, "The application Mail (process com.htc.android.mail) has stopped unexpectedly. Please try again"??

7. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag använder min Hero i jobbet och det går att få upp en en lista över vad som är plannerat den närmaste veckan, det gör man genom att klicka på knappen längst ner till vänster i Kalender appen. Då får man upp en Agenda vy.

För övrigt är jag grymt nöjd, hade tidigare en Windows mobil från HTC men denna är i en helt annan klass och jag använder även Syncen mot Exchange vilket fungerar klockrent.

8. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör också telefonen i arbetet, funkar hur bra som helst med mail,kalender & contact-sync. Samt har jag mina googel contacts nedsyncade också något jag saknade i windows mobile på htc touch diamond att kunna göra. synca från två håll.

Dock undrar jag hur man söker i företagskatalogen på namn? I Windows Mobile fanns det som alternativ men jag hittar inget i heron - någon som hittat den?

9. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När du står i To fältet, tryck på meny och välj "Add recipient", välj sen om det är To, cc eller bcc. Då får du upp en kontaktlista, överst i den finns alternativet < Company directory >, om du klickar där så byter man till företagskatalogen och sen skriver du ett man och klickar på förstorningsglaset .. :)

10. PneT

PneT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan Pilen och Lajbans ändra datum när ni gör mötes inbjudningar?

11. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag hade inte testat tidigare, men nu har jag testat både från kalendern och från mailklienten, men jag får samma resultat, antar att man får sufra in webaccessen för att göra mötesinbjudningar då .. :)

12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

13. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra tips så man kan hitta företagskatalogen i mailen, funka skitbra.
    Men jag undrar om det går att hitta den när man ska ringa också, alltså jag vill hitta alla telefonnummer i företagskatalogen med.
    På mitt jobb har vi olika mobiler, Bland annat iPhone, Samsung och olika Windows Mobile. Men jag med min Hero är den ende som inte kan hitta företagskatalogen

14. elwis4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som vet??

15. lasseman

lasseman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Upptäckte precis samma problem, hittar inget sätt att hitta telefonnummer från företagskatalogen. Mycket irriterande. Någon som har något tips?

/Lasse

16. elwis4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med HTC och det går inte i nuläget attt hitta telefonnummer i företagskatalogen. Väldigt synd tycker jag. Men enligt HTC så kan de komma i framtiden

17. Mr Spock

Mr Spock Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet om det går att få med "uppgifter" från Outlook när man ska synka?

18. fedore

fedore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag använder min Hero i jobbet och är inte helt nöjd med den tyvärr. Vi kör Exchange och jag stör mig något fruktansvärt på att det inte går att synka tasks från grund. Det finns dock en lösning som kostar lite pengar. NitroDesk/Touchdown har en app som heter Exchange på market. Med den kan man synka tasks från Exchange samt ringa från globala adresslistan (företagskatalogen). Deras mailklient är också klart godkänd. Tyvärr tycker jag kalender är värdelös och det verkar inte heller gå att koppla ihop deras mail/kalender/adressregister med HTCs/androids. (eller så är det jag som är misslyckad och bara inte fattat hur)

19. Mr Spock

Mr Spock Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå fedore

OK, så du menar att man kan fortsätta att använda gamla kalendern samtidigt som man laddar ner appen med tasks och få dessa synka samtidigt mot Outlook?

20. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är inte helt insatt i exchange, men när jag har testat 2.1 romen som fins till hero så finns det ett alternativ om att söka efter online kataloger i "personer"-applikationen. och man fick skriva in exchange login för att komma vidare (vilket jag inte hade så jag kunde inte utforska mer). om det är det, så kommer det väl med nästa uppdatering. :)