HTC Hero-tema

Diskussion i 'Dream' startad av firetech, 25 jun 2009.

  1. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Tänkte bara dela med mig av det här underbara temat till Dream (för JF 1.5/1.51 ADP) som jag hittade av en slump på xda-developers igår (screenshots, instruktioner och nedladdningslänk finns på sidan länkad nedan). :)

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=520629

    Kort sagt är det lite som "Hero meets Dream", och det funkar alldeles utmärkt. Det är åtmnstone en ganska skön omväxling från det vanliga utseendet när man tröttnat lite på det. Notera även att det här temat ger en fem homescreens och auto-rotate-stöd i den vanliga, inbyggda Home! :D

    Jag kör själv på en version jag modifierat något (bytt ut lock-skärmen mot en från en äldre version för att "Contact Owner" skulle funka bättre samt en snabbfix för animation vid longpress i listor), som jag gärna delar med mig av (skicka PM, känner inte för att lägga upp filen publikt utan tillstånd från skaparen), även om en guide för nästan det jag gjort finns i tråden.
     
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag körde det där i några timmar (för all del en tidigare version än den som ligger ute nu) men jag blev galen på att det laggade här och var, så jag var tvungen att byta tillbaka illa kvickt. Ganska snyggt - om man tycker om lull-lull - men alldeles för bloatat för min smak.
     
  3. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Visst, det laggar till emellanåt, men jag tycker inte det är märkbart mer än för orginaltemat (som laggar till lite då och då för mig också), även om jag kan ha fel.
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag märkte det såpass mycket att jag inte stod ut mer än några timmar, men så är jag ganska petig med sådant också. Det är illa nog att vanliga Android laggar till ibland, då är det nära att telefonen åker ut genom fönstret.
     
  5. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag är inte sådär jättepetig med sånt. Min förra telefon var en SonyEricsson P990, där hårdvaran helt enkelt inte riktigt kunde göra allt vad mjukvaran ville... Visst, prestanda är både viktigt och trevligt, men jag ser hellre runda hörn och genomskinlighet än vassa hörn och gråskala, om man säger så.

    Jag vill ju fortfarande ha ett snabbt system, såklart, men kan man få det lite snyggare utan att offra alltför mycket prestanda så tackar jag och tar emot.