HTC M8 One

Discussion in 'Allmänt' started by kycklingspett, Oct 14, 2015.

1. kycklingspett

kycklingspett Infant Droid Medlem

Tjena!

Jag lämnade förra veckan in min mobil till en reparatör, dom skulle fixa laddningsdockan och byta batteriet. Jag stängde av mobilen på disken i butiken och hade kommit överens om 1000kr för operationen. På Lördagen kom jag in och trodde jag kunde hämta min telefon, men då säger dom att min skärm är sönder men att dom skulle återkomma i veckan.

LCD skärmen är alltså sönder nu. Dom säger att dom kan byta ut den för 1000. Vad ska jag göra? Känns jävligt surt att betala dubbla priset jag hade kommit överens om.

skärmen hade en obetydlig spricka som jag hade haft i mer än ett år.
    Om jag inte betalar 1000 spänn extra så får jag tillbaka en ännu mer oduglig telefon än när jag lämna in den. Och att sälja den och köpa en ny lur känns osoft.
    Dom sa också att om dom erbjuder mig att byta skärmen för 1000kr så går dom en förlust för att köpa in själva delen. vilket jag är jävligt osäker på. kostar runt 1800 att byta skärmen annars.

Tackar för alla svar jag kan få och om det är nått otydligt bara fråga.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du lämnade alltså in telefonen med en fungerande skärm och nu menar butiken att skärmen är sönder som i att displayen är stendöd? Det låter ju märkligt. Har du bett att få titta på telefonen igen och se så att skärmen verkligen är död?

3. indika

indika Custom Android Super Moderator

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @kycklingspett@kycklingspett Hej, jag har flyttat ut ditt ämne till den allmänna avdelningen då jag tycker den platsar lite bättre där än i avdelningen Mobiloperatörer och nätverk.

Lycka till med telefonen, hoppas det löser sig för dig :)