Problem: HTC One Audio och Video sync.

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av gntle303, 19 maj 2013.

1. gntle303

gntle303 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en One från TRE och jag vet inte om det är programvaran eller vad det är? Men spelar man upp en mp4 med x264 och aac ljud, eller något annat så är det strul med audio och video syncen, ser ut som man ser på en spaghetti western, samma gäller andra format som xvid med mp3 etc. Telefonen har 1.28.xxx.xx programvara. Som jag förstår skall 1.29.xxx.xx inte ha denna buggen? Stämmer det eller har jag fel?

Det är en liten fördröjning på bilden som jag upplever det, men inte det finns inte media som spelas in på telefonen alls, medans från andra källor blir det ett problem som jag upplever det.

Testa olika spelare med som mxplayer och några andra utan bra resultat.

Tack om någon har en lösning eller kan verifiera om det är bara jag som har detta problem, samt är det okaj under 1.29.xxx.xx version? För 3 har inte signerat uppdateringen ännu så man är lite i limbo känns det som, och TRE har jue inga bra svar som vanligt.

Last edited: 19 maj 2013
  2. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Har inget 100% svar mer en att jag inte har det problemet testad dock inte med 1.28 updaterade till 1.29 direkt när jag fick telefonen.

Nu ska läggas till att jag inte testat stock player heller har använt Mx player

3. gntle303

gntle303 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack :) ger mig lite hopp om att det är mjukvaran.

Ja jag har Testat Stock, och sedan mxplayer och VLC samt ES Mediaplayer från ES FileExplorer och dom ger samma resultat. Men det är inte bara bara problem med .mp4 filer heller utan nu testade jag .wmv och ja det är samma typ av sync problem.

Sedan en till sak jag uptäckt med är mp3 filer i högbitrate 320Kbps eller V0 encodade dom kan få ljudenheten att sluta funka så man måste starta om telen. Men det har hänt 3 gånger bara.

Så hoppas 1.29 har det mesta med issusen fixad, och att inte 3 sitter på updateringen tills Android 4.2.x kommer :/

4. gustengrodslukare

gustengrodslukare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja när fan ska tre släppa iväg uppdateringen? Varför håller dom kvar den medans alla andra har släppt den...?