Ja, håller med om att det är viktigt och ibland märker man av att recensenten är färgad i sina åsikter. Jag tycker tex att Gsm Arenas jämförelse mellan One och Galaxyn kändes subjektiv på sina håll - till Samsungs fördel.
Saker som inte per automatik är en fördel för alla räknades med som fördel (tex att Galaxyn är lättare, det finns ju många som föredrar lite tyngd och premiumkänsla) och att nackdelar från Samsungs sida inte räknades med som särskilt viktigt (tex att den saknar FM-radio, viktigt om man har begränsad surf eller bor på landet). Om jag minns rätt vann även Galaxys skärm enl dem, trots att så många hyllar Ones skärm och tycker den är det bästa de sett hos en mobil. Jag tycker det känns som att att recensenten helt enkelt gillar Samsung mer och därför väljer att se fler fördelar där.
Men när det gäller kameran kommer de dåliga bilderna från ganska många olika källor - tycker jag. Sen är det ju iofs en smakfråga också vad man tycker är en bra/dålig bild.
De sämsta bilderna enl mig i kameratestet på Phone Arena kommer från kamera tre och sex. Hoppas att ingen av dem tillhör One, men det skulle inte förvåna mig.
Men nu ska jag sluta att negativisera. Kanske är det inte så och om det är så kanske det kommer bra mjukvaruuppdateringar. Sen kan man ju behandla bilderna efteråt också så att de blir bättre.
Last edited: 29 mars 2013