Ja, vart ska jag börja? Ytan är för första gången något som matchar en iPhone. Sen har jag bara suttit några sporadiska timmar med den och android är en heeeeeelt ny värld för mig. Från att gå från iOS-expert till total nybörjare är lika spännande som det är frustrerande.
Märker att jag gillar den mer och mer för varje timma som går (då ska det tilläggas att jag tillåter mig själv att gå tillbaka till min iphone 5 om jag inte "känner något").
Det finns vissa delar, mest vanesak hur webbläsaren scrollar (iOS flyter/svävar det bara) där den här är mer statisk men ändå snabb. Vissa små detaljer att vänja sig vid. En annan cool grej är att om man laddar ner spotify exempelvis så medföljer också automatiskt möjligheten till att placera en widget på hemskärmen utöver själva appen. En trevlig överraskning från någon som kommer från ett låst operativsystem.
Ljudet är tokbra, trodde jag satt på högtalarfunktionen av misstag vid första samtalet idag men så var inte fallet
I övrigt så är den snabb i att ladda appar och inget direkt lagg (förutom lite i webbläsaren, den inbyggda). Väl investerade pengar, om inte annat som ett test för en väl inbiten och smittat iOS-användare. Ge mig 1 månad till och jag kan ge en rättvis bedömning
Last edited: 19 april 2013
Flamso och Kamblad gillar detta.