HTC One (M7) Allmänt

Discussion in 'One M7 (2013) - Allmänt' started by plun, Dec 14, 2012.

1. debengue

debengue Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar jätte bra för mig med tele2. Även på tåget hela vägen mellan handen och Stockholm södra

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

2. Kamblad

Kamblad Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som har en One i handen:
    Hur funkar det att se film på den. Tänker på hur själva mediaspelaren är uppbyggd. Är det enkelt att hitta filmer man lagt in och att få fram titlar? Blir tokig på Nexus 4 som blandar mina foton och överförda filmer i en galleriapp som inte tillåter mycket vad gäller sorting och synlig information.

Undrar även vilka filformat ni fått att flyta bra.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med MX Player annars, klarar av alla filmer, format och codes som jag har testat i alla fall. Hanterar även undertexter och mycket mycket mer. Har även ett bra bibliotek där du kan hålla reda på dina filmer

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Kamblad likes this.
  4. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man lyssnar mycket på Mp3 så bör man scanna alla sina MP3 först innan man för över dem till telefonen så att de är 100% okej, finns nån "bugg" i mediaservern på HTC One som gör att mediaservern håller telefonen vaken om man spelar upp "korrupta" mp3-filer. Sök efter mediaplayer wakelock på XDA för mer information.

5. jhenrikj

MINA ENHETER

Är inte så säker på det....Gsam har tydligen uppdaterats sen i går för jag ser inte heller mina längre. *morr*

EDIT: Nu kom det tillbaka, jag hade helt enkelt inte haft några sedan jag uppdaterade luren och nollställde statistiken. Nu kom mitt första när jag tittade på en bild ur galleriet...

Last edited: Apr 25, 2013
  6. 8500rpm

8500rpm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tog telefonen ur laddning idag morse 06.00, 08.15 är det 93% kvar. Pratade i telefon ca 4minuter 07.30, tittade med grabben på ett youtube clip ca 3-4minuter och har kollat mail 3ggr.

Strömspar funktionen är påslagen och jag har dödat appar och försökt rensa.

Jag försöker vara optimistisk nu men känns lite väl snabb degradering av batteriet men vi får se lunchtid :)

7. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

7 procent är verkligen inte en snabb degradering på 2h15minuter. Speciellt inte med tanke på allt du hunnit göra. Om det fortsätter i den takten har du minst 24h (kan vi koppla in en matematiker för exakt uträkning?) på batteriet.

Om man surfar mycket, streamer en del, e-postar, smsar och ringer en del, då är 20-24h batteritid bra.

8. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite snabbt räknat: 7% = 135min användning, 1% = 135/7 = 19,28min användning

100% ger då 19,28x100 = 1928min användning

I timmar ger det 1928/60 = cirka 32h använding.

Som sagt detta är simpelt räknat och förutsätter att du använder telefonen exakt likadant som du gjort de första 2h15min. Alltså att batteriet laddar ur sig med konstant hastighet.

-WR- likes this.
  9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ska bli intressant att se om One klarar sig längre än ett dygn. Om den gör det blir det min första smartphone nånsin som klarar det.

EDIT: och med "längre än ett dygn" menar jag alltså att ha så mycket kräm kvar i batteriet att jag inte behöver ha laddat den innan jag går hemifrån. Idag är det mycket vanligt att jag går hemifrån med >80%, och vid åtta-niotiden på kvällen har runt 20%.

Last edited: Apr 25, 2013
  10. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Som sagt ta den siffran med en nypa salt då det är en kraftigt förenkling men klarar den sig från kl6-22 (alltså en normal dag för mig) så är jag mer än nöjd.

Tiden då man laddade mobilen en gång i veckan är ändå förbi :)

11. 8500rpm

8500rpm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt rätt, men arbetsdagen var ju inte i 'full gång' precis mellan 06.00 - 08.15

Det är nu det gäller, 09.00-16.00... nu blir det samtal och mailande.

Detta känns lite som Galaxy Nexus för mig, jag var besviken på den också men andra tyckte den var Ok. Kanske jag bara råkade ha ett bra exemplar av S3:an (det varjerar ju säkert lite mellan batteri till batteri). Med den kunde jag tokmaila och prata under dagen och hade ändå 30%+ 12h senare.

12. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo självklart. :)

Återkom gärna med resultatet.

Vad gäller S3:an, det kan ju vara så att det är ett mycket bättre batteritid i den jämfört med andra smartphones i samma klass?

13. Kamblad

Kamblad Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Lyllos, min Nexus 4 tappar 2-3 procent när jag pluggar ur och när jag cyklat 30 minuter till jobbet lyssnandes på podcasts med bluetooth har den droppat ner till cirka 85 %. Men allt beror på vad man haft tidigare. Kommer ihåg när man gick från iPhone 3G till 3GS och tappade fyra timmar batteritid per dag, då var jag också besviken.

14. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jupp. Den har riiiiktigt bra batteritid. Min One X kom aldrig i närheten av min polares S3a, trots att jag hade bytt till ROMs som drog mindre batteri och liknande. Hoppas HTC bättrar på det så att man slipper tänka på det om man är borta hemifrån i 16h.

15. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är batteritiden med 4g, surf, Tapatalk och Spotify osv?

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

16. jhenrikj

MINA ENHETER

Jag har varit hemifrån i 9 timmar nu....67% kvar av batteriet...och ja jag använder telefonen ;:)

Snitttid 24timmar.

17. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju fint! Min One X höll inte speciellt länge när jag använde den 2-4h (alltså all användningstid kombinerat) över en dag med 6-7h musiklyssning på sparad musik över bluetooth. Fast det kanske är extremanvändning..?

18. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Här är Mobils videotest för HTC One, gällande batteritid.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

19. 8500rpm

8500rpm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du menar att One är sådär mycket sämre än S3?

Får se ikväll... jag är under 41% på 11h nu, med ganska sparsamt användande.

20. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kom ihåg att den visar videotid. Skillnaden kan vara mycket mindre om man kollar exempelvis surftid eller taltid.