HTC One (M7) Allmänt

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av plun, 14 dec 2012.

1. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Intressant, jag har samma/liknande problem. Dock så började det när jag flashade en custom rom. 4g funkade på stock.

Har inte hört nått om speciella simkort tidigare, men det funkade ju ett tag...

2. alterswede

alterswede Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Ska tilläggas att jag hade ett helt nytt simkort (funkade strålande i en S4 på samma plats)

3. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Samma sak är det för mig om jag pillar på kompisars iphone, helt lost. ios är ologiskt och komplicerat ... Det handlar bara om att man är van vid ett system.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

4. 181wolf

181wolf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Själv går man och väntar på att telefonen skall trilla i. I brevlådan. Min första Android telefon någonsin, Har gör med Iphone i många år nu. Man blir lite nervös att man skall tycka som dig. Förstår din ångest och håller tummarna att du ändrar dig. Ska bli intressant och se vad du säger om några dagar till

5. gneter

gneter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

6. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja... Vi får se om jag behåller den i flera dagar till... Jag är så van vid iPhone men har ändå bara haft min 4:a i knappt två år!
    Ska se imorgon om jag kan häva förlängningen av abonnemanget och betala mobilen kontant istället. Så jag kan ta en ny iPhone antingen typ direkt eller om jag väntar tills nästa modell kommer och behåller min gamla under tiden... Om jag nu kan göra så, undrar om det är förhöjda avgiften x 24 månader jag får betala eller om det blir kontantpriset som är annars när man köper kontant direkt.

7. Brillormen

Brillormen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Förstår precis hur du känner. Jag har gjort samma sak - två gånger - först med Galaxy S1:an och sen med S3:an. Jag tyckte om valmöjligheterna och friheten, men ogillade skarpt S1:ans mikrolagg och det i mitt tycke fula gränssnittet på Touchwiz. Jag ville att allt skulle se bra ut från scratch, inte behövs sitta och testa olika launchers och anpassa i det oändliga.

Fast för min del tror jag inte det är så mkt Android utan mer Samsung som var fel. HTC är nog mer "jag". Gillar min iPhone men känner mig begränsad, tycker att den har blivit tråkig. Vill kunna göra mer, men utan att behöva ge upp design och ett snyggt gränssnitt.

Där är ju One mer som Androids "Apple". Snygg mobil och Sense 5 ser bra ut. Så jag hoppas att det kommer att kännas rätt den här gången. Tror det kommer att göra det. Samtidigt kan det ju bli som för dig en tredje gång. Man vet aldrig i förväg hur man ska känna.

Man får testa ett tag och sen gå på vad magkänslan säger. Lycka till hur det än blir för dig. :)

8. discomega

discomega Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
    Har haft iphone 3gs och 4:an tills nu. Det som sålde mig på Android var att Jelly Bean tog bort microlagget i OS:et och den sömnlösa intergrationen mellan appar. Tex så googlade jag en adress igår i bilen. Klickade på adressen och fick då välja mellan att öppna den i maps eller i Navigon. Valde Navigon givetvis. Helt suveränt. Samma med telefonen. När man ringer någon för första gången så får man välja viber, skype eller vanilla tfn. Finns inte IOS. Om nu John Ive får till detta med IOS7 så är iphone ett alternativ igen. Men tills dess så behåller jag min HTC One.

Edit: Får väl även tillägga att min HTC One är helt underbar :D. Supernöjd med mitt inköp. Och jag har verkligen varit die hard IOS user. Har 3gs, 4, 4s och ipad2 hemma. Femman var en besvikelse i design och utförande. Men det gör inget. HTC One ser ut och känns som jag trodde att femman skulle se ut ;)

Last edited: 8 maj 2013
  9. JAndersB

JAndersB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med, Htc one är precis såsom man trodde Appe skulle göra Iphone 5.

Alltid med nytt system förvirring i början. Måste testa i någon vecka innan man kan uttala sig.

10. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Människor!! Ni är vaneskadade! APPLE-SKADADE... Ge det lite tid för f*n, Iphone är för barn och pensionärer `entry-level smartphone.....

11. virabbe

virabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ignorera.

12. biffenl

biffenl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Men snälla det är helt ointressant för oss om telefonen inte ligger bra i din hand eller om du kan hantera en iPhone i sömnen. Detta för inte den här delen av forumet vidare på något sätt.

13. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Men herregud själv! /.../ Sälj luren till någon som vill ha den och gå tillbaks till det du är bekväm med.

EDIT: Självcensur.

14. Brillormen

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men lägg av att vara otrevliga! Hon har rätt att framföra sin åsikt utan att få sura och otrevliga kommentarer kastade mot sig. Skärp er med surerierna!

virabbe och discomega gillar detta.
  15. Brillormen

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det var inte ett dugg provocerande. Det är de som är otrevliga i tonen.

16. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Man behöver ju verkligen skriva sitt livs historia. Är man inte nöjd med en lur; sälj eller lämna tillbaka. Jag vågar påstå att vi fullkomligt skiter i vilket. ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

17. discomega

discomega Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
  18. Brillormen

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vilka är "vi"? Tycker alla på det här forumet exakt likadant om allting, som en enhetlig konsensusmassa?

Det borde kunna finnas utrymme för alla möjliga tankar och åsikter gällande One - även de negativa. Finns många som tycker det är svårt att gå från ett OS till ett annat.

Hon ville dela med sig av sina tankar kring det, inget annat. Det tycker jag att hon har rätt till utan att bli bemött på ett otrevligt sätt. Det är så mycket onödigt hårda ord i forum. Fattar inte varför. Man kan bete sig mot andra så som man själv vill bli tilltalad - med respekt och vänlighet.

virabbe, -WR-, BennyB och 5 andra gillar detta.
  19. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hämtade precis min och jag har 1.29.401.12 out of box på minsvarta Nordic

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

alterswede gillar detta.
  20. alterswede

alterswede Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121