Jag om du har en telefon som är "brandad" med operatörens logga och egna appar, så är det operatören som skickar ut uppdateringar. Jag tror inte att tre gör så med m7 men jag kan såklart ha fel. Jag vet att det finns folk här på forumet som har köpt med abonnemang genom tre så testa att fråga runt lite och se efter vad de har för cid i sina! // mobilt
Hur går jag lättast till väga om jag fortfarande vill ha stock men vill ha uppdateringar? Finns det något sätt?
S-OFF, byt CID till "standard" (HTC__Y13 för nordiska, HTC__001 för europeiska), och sedan flasha en europeeisk RUU och vänta på en uppdatering. Kort sagt, kan du inte S-OFF'a kan du inte få automatiska operatörsneutrala uppdateringar.
Ja eftersom du redan har s-off så är det bara att dra in en helt ny firmware. Du blir dock av med allt på telefonen. Inklusive bilder, musik osv osv osv. Så för över det du vill spara till datorn eller annan lagringsmedia. Här är den som jag har delat längre upp i tråden: *länk borttagen* Ändra först cid Kod: fastboot oem writecid HTC__Y13 Sen installerar du den genom att köra Kod: fastboot oem rebootRUU Kod: fastboot flash zip ruu.zip upprepa när det står fail Kod: fastboot flash zip ruu.zip När det står klart i datorn är det klart, oavsett om mätaren på telefonen är 100% eller inte. Om du använder windows 8 så går det inte utan då får Ascii förklara hur man dd:ar hboot till enheten.
Tyvärr, aldrig i livet. Det är en farlig process som jag aldrig tänker gå igenom med någon över PM eller ens via telefon. Minsta felsteg = hårdbrick på riktigt. Man måste läsa på supernoga så man verkligen gör allt rätt. Att hjälpa med andra saker är ingen big deal, men detta? No way. Där backar även Ascii ur.
Efter en OTA uppdatering så har jag fastnat på HTC loggan... Har inte gjort något annat än att uppdatera.
Kommer inte ifrån loggan. Om jag provar att holla i Vol- + Power så rebootar den bara och visar "HTC quietly brilliant" loggan direkt. EDIT: Jag lyckades komma in i fastboot, men vet inte vad jag ska göra hädanefter för att kunna fabriksåterställa den utan att flasha om någonting. Kommer inte i recovery.
I fastboot läget ska du kunna välja factory reset direkt på skärmen. Om du har usb inkopplad måste du först gå in på bootloader, sen välja factory reset Edit: har du lagt in ett recovery efter att du körde ruu.zip? // mobilt
Detta ger mig bara htc quietly brilliant loggan. EDIT: Nej, gjorde inte det först, men provade för ett tag sedan men flashade om till en stock recovery igen. Han dock inte prova "Factory Reset" i bootloadern innan detta.
Det kan ju ta en stund när den startar efter en uppdatering. Men det ska inte vara några konstigheter. Bara att köra rebootRUU, starta telefonen och ta emot uppdateringarna. // mobilt
Om det inte fungerar med att återställa. Jag vet inte varför den hängde sig, du har ju allting helt original efter ruu.zip. Jag flyttade vår konversation till en mer lämpad tråd.
Jag har upplevt detta förut för någon månad sedan. Det är efter en specifik update som detta händer också. 3.36-någonting tror jag det är. Provar att flash igen!
Hej! Jag köpte mig en begagnad HTC One nyligen då min ordinarie gick sönder. På den "nya" så är det CyanogenMod installerat vilket jag inte klarar av, det är helt värdelöst jämfört med stock. Men det var 3,5 år sen jag höll på med att flasha rom's och jag kommer inte ihåg någonting alls så jag behöver lite hjälp för att återställa telefonen. Har följt guiden här och gick in på http://www.htc1guru.com/downloads/stock-rom-downloads/ för att ladda ner en stock rom men jag har ingen som helst aning om vilken jag ska ha. Finns det någon snäll människa som skulle kunna göra mig en stor tjänst och guida mig lite? Edit: Telefonen såldes av Telenor och är alltså olåst, men vet fortfarande inte vilken stock rom jag ska ladda ner.