Problem: HTC ONE varm som fan!

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Saksalem, 9 jun 2013.

  1. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det något fel på min htc one eller har andra liknande problem?

    Min nya telefon som jag hämtat ut från telia för några dagar sen blir så jävla varm.

    Spelar inte någon roll vad jag använder den till, sms, surf samtal, videosamtal (alla var för sig och inte samtidigt).

    Även i korta stunder så som 5-10 min surf eller sms så blir den så varm att man blir svettig i händer.

    Installerade in en battery widget och den visar ca 42-46 g C vid användningen.
    Det kan väl inte vara normalt att den ska bli så varm för vanligt användande och dylikt?

    Och hur länge efter kan man doa den, vill inte skapa ett jävla service ärende där jag bara får en refurbad enhet tillbaka:(


    Är jag ensam om detta eller är detta bara en vanlig sjukdom?
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Min blir också rätt varm.
     
  3. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    vet du hur varm exakt ? för min känns som att jag skulle kunna ha ett lättstekt ägg efter ett tag på den
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Den blir rätt varm av lagom användning. Skulle säkert bli varmare om jag spelar.

    Att den blir varm är bra, det betyder att skalet leder bort värme som den ska. Dock kanske den blir varmare än den ska, det vet jag ej. Nackdelen med metall, kanske.
     
  5. dittansikte

    dittansikte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  6. ZeHamsterDroid

    ZeHamsterDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min blir också varm vid använding, men som sagt eftersom skalet är av metall så leds värmen ut till handen i mycket större grad än om det vore plast. Man märker också av värmen snabbare.

    En nackdel med att det är metall är ju också att man för in värme i telefonen snabbare när man håller den i handen.

    Min brukar landa på ca 35-40 grader vid surfande/spelande osv. Känns som att det stannar där och om man inte kör benchmarks tex så höjs tempraturen inte nämnvärt. Den svalkar ju av sig lika snabbt som den blir varm.
     
  7. ZeHamsterDroid

    ZeHamsterDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett tips för er som vill kolla tempraturen utan att tanka ner en app är att knappa in *#*#4636#*#* i telefonappen så öppnas en HTC testing app.
     
  8. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Min HTC blir inte bara "rätt varm". 20-30 minuters Candy Crush-spelande och man kan steka ägg på den..
     
  10. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Kan upplysa om att min blir eller är lite jummen hela tiden. Sitter och "konfar"den som jag vill ha den med musik på i högtalarna och den är lite smått varm. Skulle jag börja ett spel så tror i alla fall jag att den skulle bli ganska så mycket varmare med tanke på att det är ett aluminiumchassie bak på dem. :P

    Jäklar vilket ljud i den he he
     
    Last edited: 11 jun 2013
  11. Julmust

    Julmust Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Efter tjugo minuters lätt surfande ligger min nu på 42℃. Som alla andra påpekat redan så här aluminium en väldigt låg "specifik värmekapacitet" vilket gör att telefonen får en låg "värmekapacitet". Vilket betyder att den endast behöver lite energi för att temperaturen ska öka.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det är en asgrym telefon men ibland blir den för varm för att kännas behaglig att hålla.
     
  13. binary

    binary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Min var också varm tills jag har inaktiverat 4g

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Min blir inte särskilt varm, 40 grader, 5 grader uppåt/nedåt.

    Precis som mina datorer och alla andra datorer jag känner till som kör en potent CPU. ;)

    Sen har den kortvarigt varit något varmare när jag befunnit mig i utkanten av ett täckningsområde och luren får jobba hårt med det den blir tillsagd att fixa.
     
  15. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag kör inte ens med 4G (har inget abb med 4G), då ska det väl inte påverka något?
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo 4G spelar mindre roll enligt min mening eftersom det väljs bort så fort man befinner sig i utkanterna av täckning, däremot om du befinner dig med en sunkig 3G mast långt borta så suger det hårt, mycket hårt om du har en massa som ska synkroniseras hela tiden.
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag skiter i vilket, faktiskt. Jag har inte 4G-abonnemang, så kör på 3G varje gång jag är ute.

    Min fråga var dock ifall 4G kan ligga och dra batteri fast jag inte ens har 4G-abonnemang?
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej hur ska det kunna det om du inte har 4G ?

    Om man är inom 4G-täckning så går alla synkningar ruggigt snabbt, sen kanske det finns "nissar" som inte tänker på att man bränner av sin quota snabbt och pumpar på med någon from av streaming men det är ju snabbt avklarat med dagens abb.

    Däremot så suger det sedan då varje gång en lur försöker synka/upprätthålla kontakten med en mast och det suger både batteri samt att luren blir varm.
     
  19. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag har haft 5 olika HTC Ones... Och 2 av dem blev varma vid vanlig användning, resten blir bara varma vid spel osv. Men inte så det gör ont. Det är nästa lite skönt, Kan väl gissa på 40-50 grader max.
     
    bihslk gillar detta.
  20. BWG95

    BWG95 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min One blev riktigt varm vid lite längre användning förut, men har inte haft det problemet sen jag installerade Android Revolution HD ROM. Dessutom kör den ROMen 4.2.2, och så blev faktiskt batteritiden bättre! Så den rekommenderas!