HTC One vs. Sony Xperia Z vs. Galaxy S3

Diskussion i 'Allmänt' startad av Vanilj, 3 apr 2013.

1. Vanilj

Vanilj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser ju kanon ut.

2. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sambon har Sonyn och jag gillar den mer och mer. Den känns faktiskt inte speciellt stor och hållbar verkar den vara också, med tanke på att åkt i golvet ett gäng ggr. redan.

3. Vanilj

Vanilj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har väldigt små händer, men den kanske inte känns så stor ändå? Min Galaxy Nexus är på gränsen, lite större får väl gå an men inte mycket mer...

4. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Du glömde lägga till Vatten och dammtålig till Xperia Z Fördelarna ;) jag hade i alla fall skrivit det som en fördel för det är de ju! Jag har den och jag tycker inte att den är för stor, tvärtom så känns den mindre än vad jag trodde att den skulle göra och jag klarar av den med en hand. När det kommer till glasbaksidan så är den väldigt tålig! Jag har tappat den en del gånger både på golv och asfalt och den håller :) Jag har inte heller hört om någon som har lyckats spräcka sin Xperia Z

5. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Xperia Z och One har även 4G vilket jag skulle säga är en stor fördel. Sjukt rappt internet vilket används i de flesta appar.

Jag hoppas på en Nexus med 4G i höst :)

6. Vanilj

Vanilj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

4G är givetvis en stor fördel, men inte för mig. Surfar aldrig på 3G, kör faktiskt kontantkort... :o

7. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

hade jag mycket pengar att lägga ut på en mobil och skulle vilja det skulle jag ta en z men det blev en s3.

8. seidse

seidse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Ah jag förstår. Men det kan ju vara intressant för framtiden. Ifall du slår till på ett abonnemang framöver.

Oftast betalar man en ganska liten slant extra i månaden för telefonen när man tecknar ett abonnemang. T.ex betalar du 150 kr (2 öl på puben) extra i månaden för en Galaxy S4 med volym mellan hos tele2, det blir 3600 på 24 månader, vilket blir ganska svårt att slå. Blablabla frihet, men i mitt fall byter jag inte telefon oftare än vartannat år så jag tjänar inte på att köpa den kontant. Nu vet jag inte hur gammal du är och hur ofta du ringer men det är ju enkelt att räkna ut, sen kan man kolla abonnemang. Jag sänkte min månadskostnad med 100-150kr och fick en telefon när jag jag bytte abonnemang senast.