HTC One X eller Galaxy Nexus!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dinkan, 3 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dinkan

    Dinkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag behöver hjälp. Dags för mig att skaffa ny lur. Står valet och kvalet mellan Galaxy Nexus och HTC One X.

    Jag tycker Nexusen är klart snyggare än One X. Prestanda mässigt är ju One X klart bättre. Men behövs verkligen 4 kärnor? Telefonen blir ju inte mycket snabbare bara för att den har 4 kärnor. Den klarar högre belastning och tyngre spel, men jag spelar nästan aldrig på min lur. Nexusen får ju snabbare uppdateringar, men å andra sidan kommer jag säkerligen slänga in CM9 eller något liknande oavsett vilken telefon jag väljer......


    Kom igen ge mig lite input och vägledning. Och gärna seriösa svar och inte fanatiska svar utan något konstruktivt...
     
  2. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    jag har en galaxy nexus nu och har en hox på väg hem.. större o bättre skärm på htcn iom avsaknaden av softkeys.. ge mig en vecka så kan jag berätta skillnaderna för dig...
    tappat min gn från midjehöjd, stora märken i plasten, har mer repor på skärmen efter 2mån jämfört med 2år med desiren.. men hoxen kanske är lika dålig den
     
    Last edited: 3 apr 2012
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kameran är ju ingen höjdare på Galaxy Nexus, men på One X skulle den väl vara riktigt bra, för att vara mobilkamera?

    Custom ROM:ar lär ju alltid finnas till båda, men det borde vara ett större utbud för Nexus-telefonerna. Numera släpper ju tillverkarna nya telefoner fortare än utvecklarna hinner med att göra ROM:ar och porta till alla olika modeller. Känns det som.
     
  4. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Båda är bra på olika sätt liksom.

    Det finns ju inte speciellt många OMG grafikkrävande spel, så 4 kärnor känns lite overkill.
     
  5. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Allmänt -> Köpråd
     
  6. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Personligen skulle jag direkt välja One X av dessa. Fördelen med Nexusen är väl snabbare uppdateringar och lite smidigare yttermått, i övrigt tycker jag One X slår den på alla fronter.
     
  7. Carlis

    Carlis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har båda och kör HOXen nu ..men sneglar på min gnexus hela tiden.. simmet åker nog tillbaka till slut. Ska säga att jag har Custom rom i båda.
    klar kärlek i båda lurarna men det är nåt med Gnexusen som tilltalar mig mer.
    troligen all lek som det innebär med en nexus lur. ;)
    svårt val men du blir nog nöjd med vilken som :)
     
  8. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.