HTC One X eller One S?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Erknlssn, 15 mar 2012.

1. Mickelvarg

Mickelvarg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har varit och klämt på båda lurarna idag på Dustin Home-mässan i Globen. Första intrycket var enligt min mening en rejäl besvikelse. Båda telefonerna känns som riktiga budgetlurar (plastiga och för lätta), dessutom finns det alldeles för mycket döyta på htc one s, den är hela 0,5 cm längre än sensation trots samma skärmstorlek. Har hittills varit väldigt nöjd med htc och tycker de lurar jag testat (desire, sensation och incredible s) hållit mycket hög kvalité och känts som diton. Men jag är som sagt riktigt besviken på htc one-serien, överväger allvarligt att köpa en samsung nexus eller note istället (med 3 abonnemanget).

Last edited: 29 mar 2012
  2. JasonV

JasonV Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq, Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    Samsung 24 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10
    Jag har varken sett dom eller känt på dom än, känns lite smålustigt att köpa en telefon i "blindo" utan att egentligen ha någon erfarenhet av hur den är, och sen binda sig 2 år med den.. men hittills är jag nöjd med HTC's telefoner (har 3 av dom) så är beredd och chansa :D

Ska knalla in på PH på måndag och se den i verkligheten för första gången, hoppas man inte får ånger :)

3. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Intressant!
    Har själv en Desire och är sjukt nöjd med...allt! Men det du säger stämmer så blir det ingen beställning förrän lurar finns och känna på nästa vecka och lite reviews. Är fortfarande 1,5 vecka kvar på TRE's erbjudande, antar inte "abonnemang" bara tar slut..

4. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har också kollat in telefonen på Dustin expo, HTC ONE S hann bli ganska repig den tid den var på mässan, iaf den ex jag kollade på. Vid kanterna så hade den förlorat färg, man såg tydligt att det blev en stor vit fläck där på den svarta telefonen. Så jag ger inte så mycket för materialet.. oavsett hur mycket HTC makrnadsför med oxidation... (kanske inte gällde den här telefonen?)

HTC one X, var rätt så tunn, snygg design.. lite böjd. Men ger som sagt lite plast känsla fast den är inte värre än dagens S2. Displayen var riktigt najs att kolla på :D, tyckte det var snyggare på den här än amoled på HTC one S.

HTC höll även en presentation igår, måste vara den sämsta någonsinn :D Killen mumlade för sig själv, berättade om en specifikation sen ångra han sig och gav något annat osv. Kändes mer som en vitvaru säljare på Siba som hoppar in på mobilavdelningen än en riktig presentation från en HTC rep. Märktes tydligt att han var inhyrd.

5. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har jag DOAt 2 One X telefoner och är även smått besviken på batteritiden.
    Det som talar för One X är kameran och stöden för olika mediaformat.

Frågorna är dock:
    - Kan One S spela upp film lika bra och är batteritiden lika bra?
    - Hur är skärmen?

Vill kunna streama 1080p filmer via medialink till TV. Storleken på skärmen är inte av lika stor betydelse.

Snälla hjälp!

6. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Hur kan du vara besviken på batteritiden när du inte ens har laddat den tillräckligt många gånger för att uppnå optimal batteritid?

7. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Laddade den 5ggr från urladdat, är det får få gånger för att kicka igång det?
    sen är ju frågan, hur mycketbättre blir det efter att antal laddningar? 20,30,40%

8. fashloka

fashloka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

One S med HD upplösning hade vart den perfekta telefonen för mig.

9. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 212
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    One S med Xperia S Braviaskärm samt polykarbonat unibodychassit hade varit den ultimata mobilen. Jag är helt övertygad att det kommer att komma en 28nm version av Tegra3 eller en 28nm Tegra4 med 4 stycken A15-kärnor. Nvidia kommer nämligen ha problem med tillräckligt mycket kräm för att mata nuvarande Tegra3. Redan nu ser man användare som måste ha diverse tips och tricks för att få batteriet att hålla länge.

10. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu har Swedroid skrivit en hel artikel om det :)

Tycker att HTC har varit riktigt amatörmässiga.. de hypar upp produkten som inte lever upp till det, detta leder till ett folk inte kommer ta deras ord på allvar framöver.

HTC one s skulle va gjord av speciellt behandlad material.. det visade sig att den inte ens kunde hålla färgen i några dagar.. hur har man field testat detta?

Sen skröt de om att HTC One X skulle ha någon dedikerad kamera chip som skulle vara hur bra som helst, vilket visade sig inte vara sant.. den presterar sämre än en del tidigare släppta lurar.

HTC proppar in hårdvara, ser fint ut på pappret men i verkligheten .. not so much.

Får be om ursäkt för bashen.. men tycker att det här var HTC sämsta lansering.

11. Chamo

Chamo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Känns som att det är många telefoner som ramlar in på marknaden igen, vilket känns bra. Under Jan och feb så har det varit ganska lugnt med nylanseringar.. Det skall bli Spännande att se om det kommer en ny Samsung Galaxy S3 och en ny iPhone..