HTC One X kung just nu men vilka andra lurar är på gång?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av burton666, 9 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ok, HTC one X är väll inte här precis nu men den går ju att förboka och ska komma väldigt snart. Jag tänkte först hets-köpa den hos tre/tele2 eftersom dom har så bra deal just nu.

Men ju mer jag tänkte på det så kanske det är bäst att vänta in resten av telefonerna som är på G. Erbjudandet gäller ju till 20:e aprill så man har ju över en månad på sig att teckna upp sig på rea-abonnemanget.

Först så tänkte jag höra efter lite synpunkter på HTC One X. Tyckte att den hade ganska klent batteri för det första även om den säkert blir lite strömsnålare när den har 4-cores och Tegra 3 har ju inte direkt imponerat då den verkar ligga sist i alla benchmarks på dom nya/kommande quad core telefonerna som har visats..

Går det att byta batteri på telefonen?
    Finns det plats för minneskort?
    Några mer fördelar/nackdelar?

Jag skulle ju helst vilja vänta på en Galaxy S3 (Eller vad den nu kommer att kallas) Men det känns som om man kan få vänta tills runt sommaren på den luren.

Så vilka tillverkare har gått ut med releasedatum för sina nya quad-core telefoner nu närmast?

2. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Relevanta frågor!
    Själv tänkte jag skaffa mig en Xperia S tills jag löste om denna, vad jag vet kommer inga nya lurar lanseras inom 11 dagar (tills kampanjen tar slut).

One X
    Byta batteri: Ej utbytbart vad jag läst
    Externt minne: Nej - Inbyggt 32gb

Fördelar: Tunn för att vara så stor, bra kamerafunktioner och en 2.0f lins, troligtvis(?) den mest framtidssäkra telefonen under TRE's kampanj.

Nackdelar: Batteriet är inte utbytbart, Ej externt minne, ej dedikerad kameraknapp.

Mina tankar: Hur bra är egentligen Tegra 3 på att vara strömsnål, kan vi lita på nVidia?
    Är den snygg? Är den för stor?

3. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kampanjerna går ut 22/4 hos 3 och 23/4 hos tele2 så det är ca 41 dagar man har på sig, inte 11 dagar(telefonerna kan bli slutsålda innan).

Men, jag tror jag väntar en månad iaf. då både Xperia S och One X har lite för många nackdelar för att det ska kännas bra att spontan-köpa bara för att dom verkar vara bäst just nu.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.