HTC One X - Tre eller Tele2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MinaNötter, 20 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska köpa en HTC One X i veckan somsagt, och nu när tele2 kom upp med telefonen blev jag förvirrad... Vad borde jag välja? 3 eller tele2?

Vet att 3 har bättre internethastigheter osv, vad är fördelen med tele2?

Det enda jag är lite skeptisk till angående 3 är att jag absolut inte vill ha en brandad/operatörslåst telefon, är det med 100% säkerhet att den varken kommer vara brandad eller operatörslåst om jag köper den via The Phonehouse?

2. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tre, Tele2 har 150 kr extra avgift för just One X.
    Ska bara vara obrandat och olåst från phonehouse.

3. Voynich

Voynich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nix, ingen extra avgift. 0 kronor för telefon och 345kr i 24 månader för Maxi-abonnemanget.

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

jag beställde från tph med 3 och nummer flytt från tele2 i fredags genom chatten. mitt 3 abo startar 22 mars, ska försöka göra ånger på allt i morgon och ta HOX från tele2 istället. har varit kund hos tele2/comviq sen 96 eller något och känner mej som en hora då jag hoppa över till 3 haha .
    vilket som är bäst vet jag inte men vet att du får högra surf hastighet hos 3 men med tele2 kandu när som uppgradera utan kostnad till 4g.

sen har mina flesta kompisar tele2 så de blir billigare för dem att ringa till mej om jag fortsätter hos tele2

Last edited: 20 mar 2012
  5. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Ah, då har dom precis tagit bort den, var inne och kika för någon dag sen bara!
    Men det var ju bra!

6. Eken92

Eken92 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter också och funderar på HTC one X, tele2 eller tre.

Har för tillfället en galaxy s2 som precis lämnades in för reparation så därför jag är sugen på ny lur (kan inte vänta tills min kommer tillbaka!)

Tre låter ju en surfa upp till 32MB/s medan Tele2 endast ger 10MB/s. Hur är skillnaden tycker ni? Märkbart? Eller kommer man ändå inte upp i över 10mb? Rör mig oftast omkring Järfälla. Skulle inte direkt vilja påstå att jag "behöver 32MB" men som sagt, för sakens skull om inte annat.

Vilken operatör av Tele2 och Tre anser ni ha bäst täckning? Stabilitet kontra hastighet? Har Tele2 just nu men anser det vara väldigt instabilt (kan dock vara min telefon)

Hur är det om man senare vill ha 4G? någon koll på om de erbjuder de någon "gratis" övergång?

Tack för svar och tack för en härlig tråd!

7. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Läst att tele2 har gratis övergång, men Tre har nog långt kvar till ens lansera 4g....

8. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är mycket märkbar skillnad tycker jag, jag har kommit upp i 16,3mbit/s med 3 och en Galaxy S2 med ett 32mbit/s abonnemang, jämfört med 2mbit/s med ett 10mbit abonnemang hos Tele2. I järfälla stödjer ju nätet upp till 32mbit/s i de största delarna, men vissa ställen "bara" upp till 16mbit/s.

3 Har även byggt ut sitt 900-band i Järfälla vilket ger lika bra täckning som GSM-nätet i samma band, alltså mycket bättre inomhus täckning samt yttäckning än tidigare!

3 har mycket mycket bättre 3G-täckning i hela Sverige, Tele2s GSM nät täcker dock större delar än vad 3 har 3G på, men nerifrån Gävle och ner så är 3 bäst på allt tycker jag och de har vunnit mobils täckningstest 5 år i rad. 3 har vunnit bästa nät för röstsamtal i stockholmsområdet - bättre än Telia! De har även bästa nätet för datatrafik i hela Sverige förutom Nedre och Övre Norrland.

Tycker även att 3 är mycket stabilare, Tele2 har haft problem med att datatrafiken spontandör - finns en tråd om det här på Swedroid! Själv har jag ofta haft problem med att Tele2s 3G-nät har mycket bristfällig täckning vilket gör att man blir övertvingad på GSM-nätet. Hos 3 finns bara ett 3G-nät som täcker bättre än Tele2s GSM-nät i större delen av Sverige (enligt mig)

Du har ju 14-dagars ångerrätt om du beställer via nätet så skulle det visa sig att 3 var sämre än Tele2 för dig kan du alltid ångra dig. Jag tror att 3 skulle passa bäst för dig och där du befinner dig! :)

Ursäkta om inlägget vart lite rörigt!

Last edited: 26 mar 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.