Fråga: Htc One X vs Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Schat2, 16 maj 2012.

  1. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Nu är det dags att lägga s2an på hyllan för att byta upp sig, men vad ska man köpa?
    Personligen så tycker jag one x är grymt mycket snyggare än S3, men jag tror inte jag skulle bli missnöjd om jag köpte mig en S3 med dess innehåll.

    Vilken telefon skulle du köpt?

    [​IMG]
     
    Last edited: 25 maj 2013
  2. egget01

    egget01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du lär väl få ett svar i denna del av forumet och ett annat i HOX delen ;)
     
  3. muggen

    muggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja utan tvekan. Men i all ärlighet så tror jag inte du blir besviken oavsett vilken telefon du väljer utav dom. Båda ligger i toppskiktet av årets android lurar.
    Sen är det lite upp till tycke och smak, touchwiz vs sense. Är du fortfarande osäker så skulle jag vänta till s3 släpps och klämma på båda i butik.
     
  4. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Beror ju helt på vad du gillar. Sense eller Touchwiz. Sålde min Hox idag och beställde en S3. Gillar personligen Samsung mer än vad jag gillar Htc men det är ju bara jag:)
     
  5. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det har ni nog rätt i..
    Har vart super nöjd med min s2a så har blivit en liten "fanboy" till just Samsung. Alltid vart lite skeptisk till Htc när dom rullat ut nya telefoner hela tiden, men nu verkar det som verkligen fått ihop en jävligt fin lur.
    Har känt lite på Hox och jag gillar den så får väl antagligen vänta på s3an i butik.. Men skulle velat köpa ny idag redan om det hade gått :cry:

    Edit: Gillar varken Sense eller Touchwiz, Custom Rom :)
     
  6. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Skulle aldrig välja en htc över en samsung, htc´s prylar är av usel kvalité och så även hox.
     
  7. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Citerar Egget01 på den :P
    Tycker Hox'en är snyggare än s3'an!

     
  8. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    själv älskade jag min desire men när det var dax att byta upp sig gick jag på en nit med LG optimus 2x så det fick bli en Sgs2 i stället. denna gång hoppade jag på 3's kampanj för att få ner min teleräkning 50% och tog i samband med det en HOX, det ÄR en kanon telefon om man får ett bra ex vilket jag fick inte ett ända av de problemen anda swedroid användare har/haft MEN av någon anledning fastnade jag inte för den möjligt att det var volymen jag tyckte var lite låg men jag kan inte sätta fingret på det så jag sålde den mindre än en månad gammal för 3500kr och lägger dom på en Sgs3 i stället. Sense vs touch wiz är för min del ett icke problem då jag iaf lägger in en annan launcher och att sens och TW båda går djupare än så gör mig varken till eller från båda funkar för mig. men att HOX är snyggar än Sgs3 håller jag med om men även där sätter jag ett skal över för lite skydd så.....
    detta är bara min åsikt.
     
    Last edited: 16 maj 2012
  9. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Har redan förbokat S3:an, anledningen är väl för att det är den bästa telefonen på marknaden just nu. Processorn är bättre, större batteri, större skärm, har möjlighet till microSD kort, bättre kamera och inspelning (förutom i mörkare tillställningar).

    Annars gillar jag även de små mjukvaruappar och tjänster som samsung har stoppat in, så som smart stay och s beam. Utöver detta så känner jag att S3:an kommer vara lättare att ROM:a när det väl behövs eftersom det lär komma en nexus baserad på den.
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Du borde verkligen titta på den IRL innan du bestämmer dig för vilken som är snyggast, SGSIII kanske inte gör sig så bra på bild?
     
  11. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag undrar vilken som har bäst kamera mellan HOX och SGS3?


    Själv tycker jag att hox är snyggare och jag tror att den känns mer gedigen kvalitetsmässigt.

    Jag har beställt en SGS3 pga :
    * SD- plats.
    * Öppningsbart / utbytbart batteri.
    * Glonass
    * bra ljudchip.
    * och för att det är kul att prova Plastsung efter HTC Desire och Sensation :-)


    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  12. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

  13. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Personligen skulle jag valt SGS III pga dess AMOLED-skärm, dess funktioner och den något vassare prestandan jämfört med HOX. Sedan ska SGS III, enligt GSM Arena, ha bättre batteritid än HOX.

    Ett tips är att läsa denna artikel från GSM Arena: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_iii_vs_htc_one_x-review-759.php

    Edit: Glömde att ta upp lite småsaker, som att SGS III har bättre filstöd än HOX och att SGS III har ett utbytbart batteri :P Det finns ännu mer saker, som andra redan tagit upp :)
     
    Last edited: 16 maj 2012
  14. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Last edited: 16 maj 2012
  15. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    SGS3 är överlägsen. Punkt slut. Enda fördelen med HOX är att den har varit ute i 2 månader när SGS3 släpps.
    Detaljerad motivering: Kan ni läsa i tidigare inlägg i denna tråd, samt på andra ställen på nätet. Viktigt för mig är dock AMOLED-skärmen, som fångar upp en större del av det synliga ljusspektrat (bättre color gamut än LCD dvs; ogillar grådassiga färger) samt har bättre kontrast, Wolfson-ljudchippet som med enkelhet klår HOX:ens ljud, det utbytbara batteriet samt µSD-plats (redan det är en riktig dealbreaker för mig, skulle aldrig nöja mig med bara 32 GB med tanke på att min musiksamling tangerar 1 TB). Dessutom är en viktig anledning till att SGS3 är bättre dess webbläsarprestanda, samt att de fått till flytet MYCKET bättre än i HOX. Jag har känt på HOX:en, och den laggar ju mer än min gamla SGS (i alla fall när den nu är utrustad med ICS), knappast acceptabelt år 2012. Det är som att de har cappat FPS:en vid ~20 någonting i nya Sense.
     
  16. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    GLONASS är det nåt som gynnar oss här i Sverige? Kommer vi få in fler satelliter pga detta?


    OT:
    jag har redan förbokat SGS III.
    Min tanke när jag förbokade var att romar kommer ju oftast snabbare till allt utom just tegra. Har en optimus 2x nu och har fortfarande ingen rom som allt basic funkar i.

    Tycker även att alla deras "lull lull" verkar bra så som att den ser om jag tittar på den zero shutterlag och alla andra små finesser Samsung stoppat in.

    Att kunna utöka minne med SD är väldigt bra och tycker detta är rätt viktigt.

    Och så har jag alltid varit lite småkåt på amoled skärmar och har aldrig ägt en.

    "Utbytbart" batteri är jag inte så noga med men det blir ju billigare om batteriet blir kasst.
     
  17. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Har alltid varit ett fan av sense och är supernöjd med min HOX, men jag var även supernöjd med min SII när det begav sig så jag hade höga förhoppningar på SIII, jag skriver hade eftersom pentile aldrig kan leverera som en ordentlig RGB skärm oavsett om det är super ultra amoled så kommer den aldrig hitta skärpan, får hoppas att flytet i SIII övervägar skärmen s.a.s
     
  18. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Självklart gynnar det oss i Sverige. Det gynnar alla oavsett vart du är.
    A-gps + GLONASS= Mer satelliter vilket ger bättre och snabbare mottagning

    Utdrag från Wiki
    "Some modern receivers are able to use both GLONASS and GPS satellites together, providing greatly improved coverage in urban canyons and giving a very fast time to fix due to over 50 satellites being available. In indoor, urban canyon or mountainous areas, accuracy can be greatly improved over using GPS alone.[62] For using both navigation systems simultaneously, precisions of GLONASS/GPS navigation definitions were 2.37—4.65 m with mean number of NSV equals 14—19 (depends on station). In May 2009, Anatoly Perminov the then director of the Russian Federal Space Agency stated that actions were undertaken to expand GLONASS's constellation and to improve the ground segment in order to increase the navigation definition of GLONASS to an accuracy of 2.8 m by 2011.[63] In particular, the latest satellite design, GLONASS-K has the ability to double the system's accuracy once introduced. The system's ground segment is also to undergo improvements. As of early 2012, sixteen positioning ground stations are under construction in Russia and in the Antarctic at the Bellinshausen and Novolazarevskaya bases. New stations will be built around the southern hemisphere from Brazil to Indonesia. Together, these improvements are expected to bring GLONASS' accuracy to 0.6 meters or better by 2020"
     
  19. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Låter ju jättebra :)
     
  20. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag som har Galaxy Note har ju haft GLOSNASS ett bra tag nu och visst gör detskilland med att även ha ryska satelliter med som ger en ännu exaktare postion.
    Det är faktist en enorm skillnad än förut med bara GPS satelliter.