Fråga: Htc One X vs Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Schat2, 16 maj 2012.

1. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag läser en del på min horribelt lågupplösta förskräckliga pentile 233 ppi galaxy s men har aldrig stört mig på låg upplösning. När jag zoomar ut så att bokstäverna inte är högre än microusbn i profil kan jag hålla med om att de blir lite luddiga men det är väldigt sällan jag läser så smått. Oftast håller jag även skärmen längre bort än näsan räcker så jag upplever det inte alls som något problem...

Men det är absolut en smaksak, har man väl börjat störa sig och inte kalibrerat skärmen då man är nöjd kan det kanske bli svårt att leva med...

2. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Då är det inte ppi:n som är problemet utan det att den inte visar så bra vit.
    Såg en sak i min S2 som gör att man vänder vitt och svart så man får vit text med svart bakgrund. Spara batteri och skall vara vänligare för ögat att läsa säger "dom". men jag har inte testat så mycket och jag funderar hur det blir i solen.

3. matthew1988

matthew1988 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Otroligt dålig jämförelse

som Rick James skulle säga "cocaine is hell of drug"

HåGe gillar detta.
  4. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag är så jävla trött på att folk har behovet att dela in sig i läger, typ "jag står för SIII då är allt med den bra och allt med HOX skit". Man kan älska och hata en mobil samtidigt, det finns fördelar och nackdelar med båda mobilerna men folk verkar vara helt insnöade på en mobil vilket gör mig galen.

SIII var en enorm besvikelse, usel skärm, jag såg pentile på Galaxy Nexus och det är inte bra på något sätt. Sen finns det de som säger att AMOLED är bättre än LCD, men LCD ger faktiskt färger som ligger närmare den korrekta skalan. Nu råkar jag tillhöra den grupp som föredrar de övermättade färger som AMOLED ger och därmed så kan jag faktiskt anse att det väger upp nackdelen med pentile något men det är fortfarande en underlägsen skärm eftersom såväl skärpa som gråskala blir lidande av pentile.

Designen på SIII var en personlig besvikelse för mig, sen kan det vara så att folk förderar designen. Att den är plastig bekymrar mig inte men att den är ful stör mig. Smart stay eller vad det heter tillsammans med S-beam och allt annat skit är helt OK bara jag kan stänga av skiten. Nu låter allt det här väldigt negativt men det som gör att jag förmodligen kommer köpa SIII är att processorn verkar vara oerhört grym, flytet verkar vara helt överlägset och när jag väl skaffat den kan jag slänga in en vanilla rom och slippa Touch-wiz.

Sense är det många som ogillar men en hel del som gillar, har nog inte pratat med en enda person som gillat touchwiz. För att vända lite kritik mot HTC så upplever jag att taskmanagern i HOX:en inte lånar sig till att bli använd, den är seg och oresponsiv. Jag skulle i den aspekten av sense helt klart föredragit en renare android upplevelse.

Med det sagt så förstår jag inte hur båda flaggskeppen kan ha en hårdvaru-key-setup, varför går de inte den väg google har visat dem med galaxy nexus och kör mjukvaru knappar. På SIII kommer jag irriterar mig på avsaknaden av en multitaskingknapp, på hox:en stör jag mig på den gigantiska svarta raden som äter skärmyta på varenda GB app för att tillhanda ge en jävla funktion.

Nej i slutändan kommer jag nog äga en SIII men den är långt ifrån den mobil jag ville att den skulle vara. Min HOX gillar jag men kan inte för allt i världen förstå en del av valen HTC har gjort, samsungs dåliga val verkar åtminstone vara ekonomiskt betingade, HTC:s verkar bara vara oförklarliga.

Pekz0r gillar detta.
  5. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Men nu är detta en tråd som ska jämföra SGS III och HOX, och då kommer folk att lista alla fördelar respektive nackdelar. Denna tråd tycker jag har hållit sig borta från "fanboyism" ganska väl, men jag kan hålla med om att kommentarerna vid nästan var enda artikel som Swedroid publicerar, kryllar av fanboys.

Förlåt mig om jag misstolkar det du menar med "multitaskingknapp", men om man håller in hemknappen på SGS III så får man upp de senaste apparna man använt samt en taskmanager. Är inte det en form av multitasking-funktion?

6. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Det jag menade var naturligtvis en dedikerad knapp, longpress tar bara upp min tid

7. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Hoxens multitasking suger ju balle, vad fan håller dem på med?

8. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag skulle föreslå att du omprioriterar din tid lite. ;-)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

sektledaren och monster-inc gillar detta.
  9. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Varför har inte alla telefoner som har knappar samma knappar som androids softbuttons. Hade ju känts mer logiskt.

Om jag fattat det hela rätt har ics softbuttons home back taskmanager men samsung har home back meny?

10. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag gillar TW.
    En del funktioner som gör användandet av mobilen mycket behagligare, ta bara swipe to call/text-funktionen till exempel.
    Dock är jag inte kär i utseendet så jag lägger en launcher över.

11. Sphex

Sphex Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Tycker att det känns helt fel med longpress, det går inte snabbt, det går så pass långsamt att jag lika gärna kan trycka home och sen relevant app. Longpress blir mao pointless eftersom det tar sådan tid, dessutom vet man aldrig exakt hur länge man måste hålla in och råkar man släppa lite för tidigt blir det "Home". Jag blir arg bara jag skriver det här det finns en helt underbar lösning iom den dedikerade knappen men istället tvingas jag utstå den vidriga longpressen, ungefär lika motbjudande som att låsskärmen på vanilla alltid vibrerar..

12. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    o_O Tar man tid på hur länge det tar med en "longpress" så ser du att de går på 1s, max 1,5s. Tar det längre är det något fel på ditt exemplar. Att missa och råka komma till home kanske man gör de första gångerna, men när man använder funktionen flitigt så vet man hur långt tryck som krävs. 1s skulle jag inte kalla lång tid och går betydligt snabbare än att gå home och till tänkt app.

Sen kan jag ändå hålla med om att en dedikerad knapp skulle kanske vara smidigare. Men som jag förstår det så kan det påverka i vissa program/spel?

13. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

på min sgs vibrerar det när man har tryckt tillräckligt länge. tar nog inte en sekund ens. men visst är det trevligt med en dedikerad knapp. har dock svårt att se problemet

14. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

På en telefon med fysiska knappar som One X eller SIII ska det finnas en menyknapp, för annars får man den där svarta baren med tre prickar på, som tar upp skärmyta. Har du däremot softknappar som på Nexus ska du ha en multitaskknapp för den biter som ändå alltid tas upp av knapparna används till menyknapp i de appar som behöver den.

Mina tankar i ämnet :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

monster-inc gillar detta.
  15. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Ahh tänkte inte så långt aldrig använt softknapparna :)

16. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    274

MINA ENHETER

ASG! o_O

17. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Bra förklarat!
    Har inte tänkt så långt innan, men jag håller med till fullo.

Gillar inte multitaskingknappen, den känns ungefär som den gamla sökknappen, inte lika nödvändig som home eller back och skulle istället kunna aktiveras med ett långtryck på någon befintlig knapp (som tidigare).

Jag förstår tanken med att avskaffa menyknappen, man vet ofta inte om den har någon funktion inuti en app förrän man testat att trycka på den, ibland händer något, ibland inte.

Men trots det älskar jag menyknappen och dess funktioner, nästan som högerklick i windows, är därför glad att SGS III behöll den.

18. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, i denna recension säger killen att SGS3 till och med flyter bättre än iPhone 4S, som garanterat flyter bättre HOX, vars flyt är långt ifrån perfekt:http://www.androidnz.net/2012/05/samsung-galaxy-s-iii-androidnz-goes.html#more.
    Jag är dock lite missnöjd med maximala ljusstyrkan på skärmen. Gissningsvis beror det på att Samsung har gjort subpixlarna mindre än förut, vilket gör att man ser mindre att det är Pentile, men vilket också gör ljusstyrkan sämre.

19. Stekflott

Stekflott Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En sak som SGS3 har en klar fördel med är plats för minneskort samt utbytbart batteri.

Xebylon gillar detta.
  20. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

I samma recension står det:
    Har ni läst något mer om det någon annanstans?
    Föredrar mass storage framför mtp...