Jag har lite problem med HTC:s kundsupport och skulle gärna vilja ha tips om att gå tillväga och fråga om det är någon annan som haft liknande problem.
Jag har haft min Nexus One inne på lagning för en sprucken skärm.
Det kostade mig dryga 650 kr + frakt att reparera den.
Detta gjorde att jag var utan telefon i 6 - 7 veckor.
För en Android utvecklare gäller detta inte bara tid utan också pengar då endel av min inkomst är just som utvecklare.
Efter reperationen var det rikligt med damm under skärmen, bara en av knapparna lyste och notification baren hade bränts in (påpekade dock att detta var ett av de mindre problemen).
De meddelade UPS och de fick fel datum av HTC (även om jag starkt påpekade att det var just det datumet som gällde), och jag hade inte möjlighet att vara på fast adress förrens en vecka senare (telefonen låg nerpackad hemma och jag hade ingen möjlighet att använda den som utvecklare eller användare).
En vecka senare hämtade UPS den.
Nu har min telefon blivit försenad ytterligare och de erbjuder mig ett tillbehör, för £50, och det finns enbart två tillbehör jag inte äger, en kapactiv penna (varför skulle jag vilja ha den) och bil dockan. Dock kostar bildockan £4 över, jag erbjöd mig att kompensera mellanskillnaden men Pontus på Nordics Support svarade:
Tyvärr är det inte möjligt för oss att skicka denna bil-docka då erbjudandet endast gäller för de tillbehör som kostar upp till £50. Jag beklagar de problem som inträffade vid upphämtningen av UPS och att reparationen tagit extra tid, vi kan dock inte erbjuda denna helt enkelt då erbjudandet inte omfattar de tillbehör som är dyrare än £50. Du är välkommen att skicka ett svar till mig med valfritt tillbehör som kostar £50 eller mindre då det är dessa som omfattas av erbjudandet.
Jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att få bil-dockan och undrar vad den bästa strategin är.
1 . Hota om konsumentverket (vet inte om vad men något om fail-et med tidigare reparationen eller att dem inte vill ge mig en värdig kompensation).
2. Erbjuda mig igen om att jag kan kompensera mellanskillnaden (har till och med funderat på att erbjuda att betala frakten).
3. Be om att få prata med en annan från Supporten (tror seriöst att Pontus börjar bli irriterad på mig), kanske någon som är "högre ställd". Och faktiskt kan ge mig rabatten.
4. Annat alternativ jag inte tänkt på?
Kan påpeka att jag börjar bli otroligt trött på deras support då denna reperation börjar gå upp emot 5 veckor nu och har antagligen förlorat mer pengar i inkomst än om jag hade köpt en begangad.