Tips: HTC Sensation, XE har nu fått ICS 4.0.3 med Sense 3.6

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Hackerlacka, 15 jan 2012.

  1. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Efter att ha pratat med HTC kundtjänst verkar det som om det har blivit nått galet då endast ett fåtal (ca 600) skulle fått uppdateringen nu och resten skulle fått vänta tills månadsskiftet mars/april precis som de sagt.
     
  2. krille200

    krille200 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som fått problem med att mobilen spontant stänger av sig i tid och otid efter att ha uppdaterat? Dessutom så ska den optimera appar vid varje start sjukt jobbigt.
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo du är tvungen att gå igenom vilka appar du har installerade.

    - Är alla apparna från Google Play (marknaden) ?

    - Piratversioner ?

    - Knepiga, smala, udda appar ?? Funkar de med ICS ?
     
  4. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej har exakt samma problem, dessutom så ändras mitt batteri sjukt mkt varje gång kan variera med kanske 30% ibland ibland mindre ibland mer.. sjukt irriterande
     
  5. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kom på en bra idé, här är den :-)

    [​IMG]
     
  6. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur unbrandar man då?
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo jag kan inte tänka mig att HTC klarar sig undan trycket att även Sensation får Sense 4.0.

    Nuvarande läckta version är då för en HTC One X och det är en massa jobb att få till upplösningar samt Tegra 3-pyssel.:P

    Så fort det finns en HTC One S version så kommer det att byggas massvis med romar och det är med säkerhet inte särskilt mycket jobb för HTC att skicka ut den till Sensation-ägare som kör obefriade lurar.
     
  8. krille200

    krille200 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en massa appar, dom flesta ifrån Market är grejjen den att apparna måste vara ifrån Google Play? Är väll dags att gå igenom apparna.

    En grej som är positivt för mig är att powerknapps problemet och att den tar screenshots när den behagar har försvunnit. Men det nya problemet är nog jobbigare.

    Ja jag har upplevt samma sak.
     
    Last edited: 10 mar 2012
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Det får väl stå för dem.
     
  10. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har samma sak här också, har skickat in telefonen på lagning, de "uppdaterade" min s/w som de kallar det, till 1.45.401.1, så jätte ny ;) och kunde inte reproducera felet... när jag hämtade telefonen visade sig att svenska finns inte med i språkval, bara engelska, irländska, polska... men ingen svenska... förutom det så började min telefon att stänga av sig redan samma kväll...
    så nu skickade jag in den på lagning igen. Får se om de lagar den, eller tar sönder den ännu mer och vilken "updatering" de lägger in nu... kanske 1.35.401.1 ;) heheh
    J--la bra tele2 service...
     
  11. Matt1n

    Matt1n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 5Z
    ROM:
    B05
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Fick uppdateringen via OTA för några dagar sen och är överlag nöjd.

    Fördelar:

    Precis som många andra så upplever jag att telefonen verkar vara dubbelt så snabb och dra hälften med batteri.

    Wifi är snabbare, snittade 11Mbit nerströms med 2.3.4 och snittar nu 18.5 mbit med bredbandskollen appen.

    Många appar är snyggare och ikonerna verkar vara optimerade för HD skärmar.

    Nackdelar:

    Sense som jag gillade är i princip borta, och då menar jag lauchern i främsta hand, tyckte det var snyggt med den rundade designen.

    Snabbgenvägarna på låsskärmen kan man inte ställa in separat, utan det är dom knapparna man lägger i launchern på hemskärmen som kommer upp som snabbgenvägar. Känns onödigt att ha samma genvägar två gånger, spec om man vill ha olika.

    Under snabbinställningar är inte längre GPS med, antagligen iom att det numera ligger i sektionerat under Plats.

    Och många appar verkar inte vara optimerade för just ICS, och är rätt buggiga. Största förvåningen kom när youtube inte längre kan spela upp ljud ur högtalaren. Och Wiki Pro är buggigare än... ja jag vet fan inte vad som är buggigare.

    Sen vet jag inte om det är en nackdel eller inte med Aftonbladets hemsida verkar inte fungera i webläsaren.

    Även Facebook tycker jag är buggigt, som te.x när man trycker på en länk som ska öppnas i webläsaren, så kommer man inte in på det man tryckt på, utan på det som man var inne på förra gången som man var inne, och då ska man vackert backa tillbaka till facebook för att trycka på länken igen, men då backar man ju bara tillbaka i historiken på webläsaren.

    Och slutligen till det sista gnället om sense, som jag fattade det så skulle det komma en variant med minst en miljard alternativ. Uppenbarligen så var inte det 3,6, utan måste ha vart en annan version; som jag trodde att jag skulle få. Jag valde delvis HTC för att jag ville ha en miljard alternativ.
     
    zaragon gillar detta.
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej, launchern i Sense som heter Rosie kommer aldrig att ha en massa inställningar.... 99% av alla användare skulle då gå vilse bland inställningarna...:P

    Själv uppskattar jag Rosies enkelhet.

    En finess som jag använder är att dra ner skrivbordsikoner till Rosie så blir det renare.

    Sen finns det ju en "uppsjö" av startare för de som vill "pillra".... ADW Launcher kör jag på min Prime.
     
  13. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    När ni snackar om att "dra ner appar i Rosie", menar ni då att lägga fler genvägar i "dockan" (Alltså samma fält som bestämmer genvägarna på låsskärmen)? För det ger ju bara en massa mappar som enligt min mening tar bort poängen med genvägar på låsskärmen (eftersom man inte når appen från låsskärmen, utan bara får telefonen upplåst och mappen öppnad).
     
  14. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    har någon lyckats göra en OTA med s-on stock recovery och om.någon lyckats behålla s-on.

    nya hbooot 1.27 verkar ju omöjlig o få s-on/root
     
  15. pax

    pax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sense hänger sig ständigt

    Efter uppdateringen hänger sig Sense så fort jag går ur en app, även system appar så som sms, browser osv..
    Galet irriternade!!

    Får också att "Android is upgrading" efter varje reboot..

    ohållbart känns det som!
     
  16. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Knepigt... För mig är det tvärtom. Förut kraschade sense lite nu å då men nu bara funkar allt. Dessutom så hade jag förut ca 70-80 mb ledigt ram å nu ligger det hela tiden mellan 130-150mb.
     
  17. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Buggen verkar gälla alla länkar

    Jag har också upptäckt att länkar från Facebook bara öppnar webbläsaren och visar senast besökta sida, men jag upplever detta även i Gmail-appen. Sjukt irriterande. Jag inser nu att det är väldigt många länkar i mailen jag får, och alla öppnar bara webbläsaren. Sedan får man gå tillbaka till Gmail-appen och klicka på länken en gång till. Då brukar det funka.
     
  18. 199106

    199106 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt wifi sätts på automatiskt hela tiden fast jag stänger av den och det drar på mycket batteri, känns som om batteri tiden har blivit sämre för min del, någon annan som har samma problem?
     
  19. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    är jag den enda som inte går nått problem?.
    allt flyter på 1000 ggr bättre. allt bara fungerar.

    enda är skype där frontkameran blir grönaktig


    nu e de bara root som fattas hur.man nu löser det
     
  20. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Kan inte påstå att jag har några problem heller. Ska väl vara att vissa kontakter har tappat länkningen med Facebook, men ser inte det som nåt jätteproblem. Allt det positiva väger upp detta, snabbheten och batteritiden främst. Sen att man slipper alla dessa jävla "printscreens" på skrivbordet och att Sense startade om i tid och otid. Betydligt nöjdare med telefonen nu än tidigare! Nu ser vi fram emot Sense 4.0 när det kommer med...