HTC Sensation XE

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Blodsvente, 19 okt 2011.

  1. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det inte dags att Sensation XE får en egen tråd? :)

    Jag har haft min i ett par tre dagar nu och reagerat på följande:

    1. Batteritiden känns något sämre än på min gamla Desire. Jag hoppas dock att det har att göra med att jag konstant pillar på den, vilket jag inte gjorde med trök-desire.

    2. Passformen på telefon som ligger i bakstycket. HTC har här gjort en liten speciallösning där bakskalet omsluter hela luren. Men min passform när bakskalet är monterar är inte helt hundra. Jag har ett litet litet glapp på hela höger sidan av telefonen. Det är minimalt men ändå så jag märker det när jag trycker på luren längst ut till höger.

    3. Telefonen är mycket trevlig, svarar direkt, laggar inget, bra flyt i den.

    4. Jag har förälskat mig i den interaktiva låsskärmen och snabbknapparna som startar upp vissa appar direkt från låsskärmen.

    5. ganska exakt 1,09 gigabyte fanns tillgängligt i min XE för installation av egna appar. Det är okej, jag kan inte se att jag någonsin skulle behöva mer.

    Det var lite kort om det jag redan nu känt av. Fyller på lista allt eftersom jag upptäcker nya saker. Exempelvis har jag inte testat av Kameran och videofilmning ännu.

    Dock har jag redan lyckats köra ett videosamtal vilket funkade mycket fint när det gäller bilden. Däremot fick jag inte igång ljudet, men det fick inte heller den andra parten, så jag vet inte exakt var det problemet låg.

    Ha också i åtanke att vad jag har att jämföra med är min gamla HTC Desire.
     
  2. Improvable

    Improvable Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå! Har också köpt en Sensation XE, min första androidtelefon hehe!

    Att tillägga är att det följer med ett 16gb minneskort och beats in-ear hörlurar. Oerhört stort +!

    Ang 1. att du har dålig batteritid. Hade också det i början när jag pillade på den hela tiden. Dock installerade jag en energispar-app som stänger av alla onödiga funktioner genom ett tryck. Efter att använda den varje gång jag inte har telefonen uppe, samt att inte ha telefonen upp ca 3 gånger på 4 minuter (under hela dagen hehe) så har faktiskt batteritiden varit glädjande.

    /Imp.
     
  3. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Avinstallera den appen... Det får bara motsatt effekt när mobilen sen måste starta alla processer igen... Mobilen avgör bäst själv när ett program bör stängas ner
     
  4. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min hackar vid spårbyte och beats loggan stannar ofta kvar i notificationsfältet utan att lurarna är i.
     
  5. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Alla ni som har XE, har ni alla märkt av glappet på bakstycket?
     
  6. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min är jäkligt tight. Så gott som utan glapp. Sensationen jag hade innan däremot har ett märkbart glapp.
     
  7. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har svårt att bestämma mig, valet står mellan XE, XL, och Evo 3D. Vilken tycker ni är bäst, och då bryr jag mig inte om hörlurar osv, eftersom ja redan har ett par dyra.
     
  8. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    1. Batteritiden på de större HTC'sen (DHD, Sensation tex) är/har aldrig vart den bästa.

    2. Vet att jag/många haft lika problem med Desire HD'n och Sensationen.. Inte så man stör sig som du säger, men det finns där och det ska inte vara så.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Funderar på XE :) men har Xl dubbelkärnig processor och när kommer den ut? :)
     
  10. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    XL är enkärnig, men den är snabbare än XE på de flesta tester.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur kan den vara snabbare om den bara är enkärnig och XE är dubbelkärnig? :)
     
  12. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fråga till alla er som har XE

    Tycker ni det är värt att lägga pengarna på denna modell just nu, tycker ni batteritiden är bra? Hade hört att att den gamla sensation modellen hade glapp nere vid hörnet, hur är det med denna modell, upplever ni något glapp alls?


    Uppskattar ärliga svar,
     
  13. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror att samtliga sensation, xl undantaget, har samma fysiska brister, dödsgrepp, glapp osv. Min sensation hade en märkbar "fjädring" längs höger sida men mest i nedre hörnet. Min xe har en knappt märkbar "fjädring" i nedre högra hörnet men inget alls längs sidan. Så jag tror att har man tur slipper man glappet på båda modellerna men har man osis kan man få det på båda.
     
  14. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Blev rejält sugen på denna nu. Hur är det med AOSP stöd. Brukar HTC lurar fungera bra med sånna rommar?

    Jag har läst att XE ska vara förberedd för NFC, vilket jag tolkar som att hårdvaran finns men HTC var för lata för att fixa drivare. Nån som vet om det stämmer?
     
  15. Pippilotta

    Pippilotta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade (fram tills jag läste era kommentarer nu) tänkt köpa en XE i helgen.

    Jag har haft min Desire sedan juli 2009 och detta internminne gör mig galen. Sista veckorna har jag fått rensa allt som bara går att rensa. Har knappt några appar kvar och tömmer konstant allt cachat osv. Nu börjar som sagt tiden rinna ut för min älskade Desire som jag egentligen har varit otroligt nöjd med. Jag tänkte att XE:n nog skulle bli det perfekta valet, men nu börjar jag verkligen vela. Är XL:n ett bättre alternativ? Eller ska jag släppa HTC och gå till Samsung? LG? Någon som kan hjälpa mig bolla?
     
  16. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag är rätt nöjd med min. Jag hade haft kvar min sensation dock om inte sambon lagt beslag på den då hennes incredible s Var nästintill omöjlig att prata i. Enda skillnaden mellan sensation och xe är färgen lite tweaks i musikspelaren och beats lurarna. Lurarna är bra och kan faktiskt ensamma motivera priskillnaden. Hurdan xl är har jag inte den blekaste om. Har man ork och gnälla till HTC om tex glapp så kan xe eller sensation vara bra.

    Om du testar att täcka övre delen av din desire när du har svag WiFi får du i stort samma signal förlust som på sensation. Och har man dålig 3g täckning kan man lätt låsa på gsm som inte påverkas av något grepp.
     
  17. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Har haft xe i ca 1 månad (bytte från nexus s) det är ett enormt lyft och jag e meganöjd.

    Batteritiden är bra, bättre än nexusen. Laddar självklart varje dag dock.

    Ett bra köp.
     
  18. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, jag har nu haft min XE i ungefär 3 veckor. Jag har kommit över perioden man pillar på luren konstant. Här mina kommentarer

    1. Batteritiden är lika bra som på de flesta andra smartphones. Man får ladda den minst en gång varje dag.

    2. Jag har ett glapp i telefonen längst ner till höger. Om man lägger telefonen på ett bord och lägger huvudet mot bordet och tittar nerifrån och upp på den så går det till och med att se att bakstycket omsluter telefonen på ett bättre sätt på den vänstra sidan än den högra. Telefonen ligger alltså snett inuti bakstycket. Detta har enbart att göra med att formverktyget som trycker ut bakskalen inte är helt perfekt. Hade formverktyget tillverkats i Sverige, hade våra verktygsmakare aldrig släppt iväg det för tillverkning. Nu är det Asien det handlar om och av någon anledning bryr dom sig inte lika mycket.

    3. Jag har inte märkt av något dödens grepp, eller att den tappar täckning eller Wifi.

    3. Jag är inte imponerad av telefonen överlag. Jag gick från Desire till XE´n. Jag förväntade mig en wow-känsla men den har uteblivit. Visst, luren är trevlig och bra mycket snabbare än Desiren, och har 1 gigs minne att installera appar på, men that´s it.

    4. En i princip lika bra lur, men bra mycket billigare är Desire S (om man trivs med 3,7"). Sedan Desire S fick sin Sense 3.0-uppdatering.

    5. Står du i valet och kvalet mellan en Sensation XE eller Galaxy S2, hade jag gått på Samsungen. Det är i mitt tycke den allra bästa Android-luren ute idag. Många snackar ner Touchwiz, men det är rent bullshit. Själv har jag givit Sense en chans sedan jag köpte XE´n, men är väldigt nära att slänga in Launcher pro eller ADW launcher som är mycket mycket trevligare.