HTC Sensations lider av iPhone 4-liknande "dödsgrepp"?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Woxx, 4 jun 2011.

  1. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 192
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Med respekt för eran test Woxx så är det underligt att flera som kör den i England inte reagerar på det att det skulle vara ett problem med mottagningen, och dom som har den här inte har sagt att det skulle vara något större problem med mottagningen här heller, och som sagt, det kommer allt tid vara problem med alla telefoner mer eller mindre beronende på hur man håller telefon, men det ska bli intressant då jag för hoppningsvis får den själv idag och testa och se hur den reagerar
    mvh Herrn
     
  2. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Absolut du gör helt rätt. Man ska aldrig bara ta en källa i ett sådan här fall och jag tycker också det är märkligt att man inte hört mer om dessa problem, för de verkar ju onekligen finnas även på andra exemplar också då Swedroid verkade uppleva liknande problem. Lite konfunderad är jag dock att man inte tar upp mer kring detta.

    Det blir mer vetenskaplig utvärdering av antennproblemet i vår fullskaliga recension och sen får vi se om vi även får en ny testenhet ifall den då gör bättre ifrån sig. Jag hoppas inte att alla modeller är lika känsliga som vår, men onekligen verkar fler ha problem i alla fall.
    Jag kan inte står i köket (4-5m från routern med 1,5 vägg emellan) och hålla telefonen i vanligt landskapsläge utan att WiFi helt bryts. Det är ganska illa. :P
     
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    När jag höll i luren, visserligen bara en kort stund men iaf. Det var inget märkbart när jag höll luren som jag brukar hålla den om jag kollar film eller linande, har legend nu och den är betydligt känsligare.
    Det ryktades även om problemet på sgs2 när den släpptes men sen blev det ganska tyst. Letar man så hittar man problemet på rätt många lurar, men i praktiken så verkar det inte få så stor betydelse. Sen varierar det ju även med hur goda mottagningsförhållanden man har, är det dåligt så självklart så märks ju allt som dämpar signalen, har man bra så märks det mindre.
     
  4. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 192
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Ska bli intressant att läsa erat test
    ha en bra dag
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Börjar bli omåttligt less på detta dödsgreppssnack! Fenomenet har funnits på de tre androider jag ägt, mer eller mindre.

    Det är klart att det bör tas upp i en test om det verkligen är ett problem men just nu så verkar många vara skräckslagna över detta & det dyker upp trådar överallt.

    Detta är alltså inget nytt, många har ägt /äger lurar med detta fenomen utan att märka det. Många av dessa har säkert dock tappat signal utan att veta om varför.

    Tacka vet jag mina gamla lurar, dom hade inga sådana problem, inte heller de täckningsproblem man ofta får dras med idag men i gengäld så strålade dom väl som en mindre kärnreaktor, gissar jag :)

    Min nuvarande Desire S har wifidödsgrepp om man vid dålig signal håller högt upp på luren, jag undviker det...
     
  6. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Kanske dags att gå tillbaka till antenner som ericsson gf198 eller vad den hette, med vikantenn på sidan, inga problem att veta var den satt och väldigt liten risk att man täckte över den :D
     
  7. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 192
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Jag håller med Z, många som är nervösa över det, men vi har faktiskt bra täckning i Sverige om man jämför med tex Usa som inte alls lika bra täckning på 3G
     
  8. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det kanske inte är en sån dum idé! Varför inte ett litet uttag i toppen av luren där man vid behov kan stoppa in en liten antenn, hade jag välkomnat många gånger i skogen & på landsbygden :)
     
  10. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Som jag trodde, helt identiskt med problemen på legenden, man lär sig snabbt att inte hålla där och oavsett var de satte antennen skulle man kunna märka av det. Illa att det finns men nästan helt omöjligt att komma ifrån. Inspiration hade också sina problem på samma sätt, såg det på en liknande video.
     
  11. nalleman1

    nalleman1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick min sensation i fredags, och märkte direkt problemet när man använder telefonen liggandes med ena handen hållands över kamera/högtalare.

    Detta är lite enerverande för mig, då jag i vissa delar i huset tappar täckning helt när jag håller på detta vis.

    Jag märkte aldrig problemet med min Desire.
     
  12. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Desire har inte ett lika stort problem med det, däremot Legend.
     
  13. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Alla håller väl säkert telefonen olika i landskapsläge men mitt "vanliga" grepp betyder att jag direkt dödar signalen om jag ska mata in text eller spela något spel. Kommer upp ny video på det senare troligtvis, testat lite med nerladdning av fil också som de gjort på GSM Arena.
     
  14. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Detta är ju katastrof, jag ska inte behöva tänka på var jag får och inte får hålla i telefonen för att inte tappa/förlora signal. Värst var ju WIFI signalen i GSM Arenas video, gsm/3g signalen tyckte jag inte var så farlig. Här i Sverige har vi så pass starkt nät ändå.

    Det värsta är att detta är konstruktions/hårdvarurelaterat. Tvivlar starkt på att några uppdateringar kan fixa detta.
     
  15. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Antennen sitter ju där den sitter, inte lätt att ändra på det, svårt att sätta den på annat ställe också om man ska ha alu i chssiet
     
  16. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jo, det e sant att antennen sitter där den sitter, men greppet i videon bokstavligt talat slår ut signalen. Det ska inte få hända alls. Att man täcker den och förlorar nån pinne är dock okej.
     
  17. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  18. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Jag märker inga problem alls i landskapsläge
    Eller inga problem alls faktiskt

    Nån som vet nått program jag kan kolla det med?
    Som mäter hast på wifi och 3G alltså
     
  19. nalleman1

    nalleman1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med Wifi analyzer kan man snabbt sen skillnader.
     
  20. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag har fått samma svar från HTC tidigare i veckan, men sköt iväg en ny fråga med bilder på hur jag håller telefonen i vanligt tvåhandsläge och tappar -30 dBm i signalstyrka, för att trycka på att detta faktiskt sker vid vanlig användning. Samt att det handlar om väldigt stora förluster.
    Vi får se vad de svarar på detta, inte hört något ännu. Vår artikel går online idag är det tänkt och där har vi en helsida om problemet med video, bilder och mätvärden för Sensation och Galaxy S II. Sen får man avgöra själv hur man vill ställa sig till detta.