HTC Service

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av bennolenno, 7 mar 2015.

  1. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tjena.

    Haft min HTC M8, köpt genom tele2, på service. Genom tele2-butiken hamnade den på HTC verkstad i Polen.

    Innan service: Touchskärmen hade slutat fungerat i övrekant.

    Efter service: Telefonen fungerar igen. Men glaset klickar/glappar i nedre vänstra hörnet. Antar att de inte limmat ihop den ordentligt. Dessutom är listen längs höger långsida skadad. Det synt att de "brutit upp" telefonen och det är lång glipa mellan metallram och glas. Dessutom är "gummilisten" veckad här och där.

    Fråga. Att de kan limma fast glaset ordentligt om de får ett försök till kan man väl tro. Men går det att fixa långsidan, där den är uppbruten, gummilisten är böjd och rejäl glipa? Eller helt enkelt: Ska jag behöva skicka iväg skiten till Polen i två veckor igen eller är det "Seriöst, ni har ju förstörst telefonen. Jag vill ha en ny" som gäller?
     
    Last edited: 7 mar 2015
  2. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Säg att du vill ha en ny. Har hört liknande om andra reparationer av m8'an hos bl a mytrendyphone.se. Men den är ju erkänt inte lätt att reparera. Dock fattar jag inte varför HTC verkstaden gör ett dåligt jobb och skickar tillbaka en trasig mobil när de istället borde erkänna att den inte går att reparera och ersätta med en ny istället.