HTC Support...Sjukt grymma.... Lagad NEXUS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 4 nov 2010.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Tja, om du verkligen inte kommer åt telefonen oavsett vad du än försöker och du inte har några andra idéer kvar alls, så kommer du ju inte förlora att prata med HTC support och fråga om du kan få den fixad mot garanti. Du får ju ett ja eller nej utifrån din beskrivning av problemen.
     
  2. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, dom är säkert sjukt grymma, men dom har dragit ner på servicen. Förra gången använde dom DHL-express. Nu har dom valt UPS standard mail, och den är på genomresa genom hela EU som det ser ut ;). Nåja, den är på väg i alla fall. Har jag tur hittar dom hit..

     
  3. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det var de värsta. UPS är ju tyvärr ganska mkt sämre än DHL :(
     
  4. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jotack.. Nu har telefonen varit på väg från GB sedan den 13:e. Ringde precis upp UPS, och det var tur, för dom ringer inte och meddelar när dom kommer, eftersom HTC inte har betalat för telefon-avisering. Därför måste man ringa upp UPS själv om man tex. har portkod så att chauffören verkligen knackar på dörren. Annars åker dom bara igen. Men vad kan man förvänta sig..o_O
     
  5. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    huh, jag tror det är lite random :P min kom förra veckan och det var med DHL express
     
  6. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dom kanske snålar med mig för att jag har haft den inlämnad för samma knappsate för 2 månader sedan. :money:
     
  7. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan ju säga att det blev ingen telefon. Jag satt och väntade till 19:00. Riktigt dålig service att inte ringa och meddela att dom inte kom. Nu får jag vänta till måndag.
     
  8. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Skickade iväg min på service för ett par veckor sedan. Den kom fram på några dagar, lagad på ytterligare några och sedan hemresa. UPS även för mig ner hit till italien men det gick smidigt. Nu var det iofs portier som tog emot paketet, vet inte om det hade blivit strul om han inte suttit där då. I vilket fall är inte det på HTC's axlar. Deras service var precis som man vill att det ska vara: ringde ett samtal, fick papprena jag behövde, skickade in telefonen och sedan skedde allting utan att jag behövde engagera mig och telefonen fungerar perfekt nu. Hade problem med powerknappen och att LED-blixten inte fungerade.
     
  9. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det håller jag inte alls med om. Dom vet i allra högsta grad att UPS standard mail ger sämre service än DHL express.

    Hur som helst, i vanlig ordning strular det för mig. UPS var här i morse (8 dagar efter att paketet lämnat HTC) men dom åkte igen eftersom chauffören inte hade fått information om portkoden som jag ringde in och meddelade UPS i fredags. :mad:
     
  10. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Klassiskt. :) Man måste själv jaga paketen. :)

    /Söder
     
  11. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja helst ska man ta ledigt från jobbet i 3 dagar och sitta nere vid dörren och vänta på UPS när dom ska leverera.... det är det SÄMSTA fraktbolag som finns!
     
  12. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, och inte ens en ursäkt fick jag. Men nu har jag fått luren i alla fall. :-*
     
  13. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lite off topic kanske men FedEx är inte mycket bättre. Jag ringde dem den dagen de skulle leverera och sa att det är ingen idé att komma mellan de här klockslagen. Nähä, sa dem, då får du hoppas på det bästa. Ni får gärna leverera till mitt jobb istället där jag kommer vara. Javisst kan vi göra det men då kommer det fram imorgon. Det är två kilometer mellan min bostad och jobbet. Du kan hänga en fullmakt på dörren om du vill. Nej, jag vill inte att paketet ska ligga i trapphuset i flera timmar och vem tar ansvar för om någon tar det? Inte FedEx. Frågade vad som händer med paketet om jag inte är hemma. Det hamnar på Posten. Men det är inga problem tänkte jag, då kan jag hämta det där. Nej, det går inte för FedEx gör tre misslyckade försök att lämna det innan jag får hämta ut det. Märkligt företag. Hur som helst så tio minuter efter att jag lämnat bostaden så var de självklart och ringde på. Ringde därför upp FedEx när jag kom hem och såg lappen. Förklarade att imorgon kommer jag inte vara hemma utan på jobbet och ni kan få leverera dit om ni vill. Javisst, jag skriver in det här, det är inga problem. Dagen efter gick jag och väntade på att de skulle komma til jobbet men icke. När jag kommer hem fann jag en ny lapp från FedEx och ringde upp dem igen och undrade vad det är som är så svårt att förstå? De bad så hemskt mycket om ursäkt och frågade om det var bråttom att få det. Bråttom och bråttom men jag har betalat väldigt dyrt för den här frakten (faktiskt mer än själva varan). Det här var en fredag så jag fick snällt vänta till måndagen innan klanskallarna äntligen lyckades göra rätt. Det var sista gången som jag använder FedEx tjänster.
    Jag vet att det här blev långt och off-topic men man blir bara så irriterad på dessa företag.
     
  14. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Själv har jag ingen som helst aning, har fått saker hemskickade med både UPS och DHL ett antal gånger och har aldrig haft problem. Att DU skulle kunna tala för HTC och säga att de vet att UPS är sämre än DHL är inte helt logiskt i min värld. Eller är det bara skillnad mellan "standard mail" och "express"? Själv föredrar jag DHL så jag skulle inte klaga om det var de som skötte det - men det är bara för att de sponsrar DIF vilket i det här fallet känns rätt irrelevant :D
     
  15. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jadu, att inte ett företag skulle veta skillnaden emellan express och standard är ju knappast troligt. Även UPS har express-tjänster. Hade dom valt UPS-express hade det varit en annan sak. Det handlar givetvis om kostnader. Sen att DU inte vet det är en annan sak. Här handlar det alltså inte om UPS vs DHL, utan om Express vs Standard.;)
     
  16. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Då blev ditt tidigare svar plötsligt mycket vettigare. Som du själv säger handlar det antagligen om kostnader. För mig räcker det med det faktum att jag slipper lämna ifrån mig mobilen till klåparna på anovo för att jag ska känna mig glad. Att allting sedan skedde relativt fort med tanke på att den skulle skeppas långt och de utförde jobbet på bara ett par dagar är jag riktigt nöjd. Antar att man inte suktar det man missar om man inte känner till det, expressleveranser i det här fallet ;)
     
  17. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skickade iväg en kompis telefon för 3 veckor sedan, har inte hänt något. Först fick dom telefonen, sedan återkom dom med en offert som svarades på någon dag innan nyår. Sedan dess har inget hänt.
     
  18. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så var det för mig med. Jag skickade ett mail till dom och undrade varför inget hände på över 8 dagar. Sedan gick det undan, dagen efter påbörjades reperationen.
     
  19. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Verkar ha blivit klart nu :)

    Antar att min kompis har telefonen under nästa vecka.
     
  20. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så här står statusen
    Ska man få ett mail med ett trackingnumber när den skickas? Har nämligen stått så här i 5 dagar nu. Ringde HTC Sverige och dom sa att den var klar, men inte skickad.