HTC Support...Sjukt grymma.... Lagad NEXUS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 4 nov 2010.

  1. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    lugn du, det kan ta ett par veckor om du har otur, ett par dagar om du har tur.
     
  2. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ett par veckor innan telefonen skickas? Låter helt sjukt
     
  3. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Det låter länge för min del, min telefon är på väg hem (tyvärr via Tyskland av ngn anledning) men den hade ovan nämnda status i kanske två dagar. Jag skulle maila/ringa och höra vad som står på...
     
  4. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu är det äntligen uppdaterat till skickad.
     
  5. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    då ska den bara ut på en vända i europa och åka sedan kommer den till dig ;)
     
  6. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    japp, räkna med ca 8 dagar
     
  7. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Var får du dina siffror ifrån? 3 dagar den skickades och nu är den tillbaka i sverige.
     
  8. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har själv haft min telefon inskickad 2 gånger, det är ifrån mina egna erfarenheter jag får siffrorna. Grattis att det gick snabbare för dig.
     
  9. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur ser man hur lång garanti man har? Har nämligen lite damm under skärmen och lite snett skal, men man är ju lite rädd för att lämna in för man vill ju inte förlora amoledskärmen.
     
  10. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur man ser vet jag inte, men 2 år är det ju på N1.
     
  11. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det snackades om att det var 2 år från att den tillverkades och inte köptes. Någon som kan bekräfta det?
     
  12. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har du inte kvitto är det så. Men ingen tillverkades före dec 2009 typ så din garanti kan omöjligt gått ut eller hur räknar du?
     
  13. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker att det fråga och anledning i det här stycket var lite lustigt?

    Hur lång garanti man har kan ju omöjligt vara relevant för om man får behålla sin amoled-skärm eller inte, eller tänker jag fel?

    Och ja, esseven kunde bekräfta 2 års garanti åt dig.
     
  14. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det värt att skicka in mobilen för att få de att rätta till skalet samt ta bort dammet under skärmen? Ibland tycker jag även att skärmen spårar ut totalt och trycker där man inte trycker men slutar efter att man trycker på powerknappen lite snabbt. Även hänt att när jag ka svara så låser sig skärmen så man inte kan trycka någonstans men det kanske är mjukvarufel?
     
  15. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Ja, det kan jag tycka för dammets och skalets skull. Den får ju skickas in nästintill gratis, sånär som på frakten då, för att få fixat sånt man inte kan/ska gör själv.
    Crazy screen (sök efter det här i forumet så hittar du lite inlägg)-problemet blir du med största sannolikhet inte av med. Ingen till dags dato har blivit av med det genom att skicka in telefonen.
     
    Androidfantast gillar detta.
  16. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har haft min telefon inne och allt har fungerat bra, var borta i totalt ~14 dagarm varav UPS strulade förlängde det några dagar med sin "underbara" kundservice.

    Tyvärr har HTC slarvat ganska rejält och verkar inte ha testat telefonen riktigt efter lagning.

    De fel jag hade var en icke-fungerande track-ball, taskig powerknapp, glapp i hörlursuttag och det största felet: extremt låg och skrapigt ljud i "samtalshögtalaren".
    Givetvis har de lyckats fixa de tre första felen, men det går fortfarande inte att använda den som telefon utan headset.....
    Hade de bara ringt ett 5 sek långt samtal med telefonen så hade de insett att deras jobb inte avhjälpt problemet.

    Det enda jag kan göra är att skicka in den igen, tack och lov har de satt mig på nån priolista så jag behöver förhoppningsvis inte vänta så länge!

    Jag är ändå nöjd och de har varit tillmötesgående.
     
  17. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Tänk om man bara hade haft ditt tålamod. :)

    /Söder
     
  18. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Tänkte låna tråden och dela med mig av min erfarenhet på garanti.

    Telefonen har fått bränd skärm notifybar brände fast så att en skugga var kvar. Ringde htc, fick instruktion vart jag skall skicka tele osv. Fyllde i på papper med felet om att jag kan inte få in uppdateringen (eftersom tele var rootad och jag tog bort massa apparat som var original installerade. Uppdateringen gick inte igenom därför)

    Nå väl... fick mail att de tog emot luren i England sedan att den var lagad och till sist att den var skickad.

    UPS skulle leverera.
    Tyst tyst och till slut kommer meddelande om att leveransen blev misslyckad.
    Jag ringer UPS och får veta att de var hos mig men eftersom jag har portkod så kunde de inte komma in, de hänvisar att avsändare inte informerade om de (htc, ja hur skall de veta det) ivf så åkte telefonen tillbaka till England. Tack för det UPS, man kanske kan tala om att paket skall levereras!
    Efter samtal med mycket trevliga tjejen på htc i England var fallet flyttad till en special avdelning som hanterade liknande fall. Det lätt mellan raderna att de hade problem med det tidigare.
    Telefonen skickas igen och denna gången skall de höra av sig innan leveransen.
    Jag får samtal från UPS vid 0900 om att tele levereras snart. Det visade sig vara inom en timme! Tur att jag instruerade UPS killen om portkoden, fick tag på flickvännen som kunde ta emot honom eftersom själv var jag på jobbet.
    Telefonen hemma!
    Skickade den runt 4 december och fick tillbaka den runt den 12 januari.

    Men det bästa var:
    Skärmen är bytt, mjukvaran räddad, telefonen var uppdateras med senaste uppdateringen och utöver det så har de bytt vibrator del eftersom de tyckte inte att den hängde med. :)

    Trots allt är jag supernöjd! Tele är köpt i USA privat, garanti jobbet omfattade hårdvaran och mjukvaran samt lite mer än jag reklamerade.

    Vad säger man? SJUKT BRA!

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  19. Largeman

    Largeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har fler telefoner att leka med, så det går ingen större nöd på mig. ;)
     
  20. Androidfantast

    Androidfantast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Får se om jag orkar skicka in min mobil senare har bland annat en statusbar som bränt fast.