HTC Support...Sjukt grymma.... Lagad NEXUS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 4 nov 2010.

  1. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det har jag oxå. Fast tänkte vänta att skicka in till till det gått nästan 2 år :)
     
  2. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Japp, nu är det dags för mig att skicka in den på reparation.

    Främst för dessa problem:

    1: När man ska starta den så vibrerar den bara ibland. Då får jag vänta cirka fem minuter och sätta in batteriet igen för att den ska starta.
    2: Inbränd notifikationsbar.

    EDIT: Jag ringde dem nu och de är grymt schyssta!

    EDIT 2: Supporten sa att jag skulle skicka telefonen + batteri och allt annat skulle bort (SIM-kort, SD-kort).
     
    Last edited: 26 jan 2011
  3. Jaykob

    Jaykob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förvänta dig ingen superservice. Jag har haft hur mycket problem som helst med htc-supporten. Verkar inte vara en vettig person som jobbar på supporten överhuvudtaget. Dom ringer och säger att telefonen är på väg tillbaka till Sverige och att den skickades igår när jag själv har ett trackingnummer som säger att HTC fick den igår. När jag säger hur det faktiskt är så beklagar han och avslutar samtalet med att fråga hur servicen från htc har varit under samtalet?!?!?!

    Hur fan kan jag svara annat än att jag inte har fått någon NY vettig information alls? o_Oo_Oo_O

    Har pratat med 4 eller 5 olika människor från htc-supporten både från Sverige och England och alla verkar helt efterblivna. Hur fan kommer det sig att killen från htc England inte ens pratar ordentlig engelska? :mad:

    Får väl se om telefonen kommer tillbaka alls och när det gör det kommer den säkerligen ha en LCD-jävel, så att jag får skicka tillbaka den ändå..

    *arg* :innocent:
     
  4. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Hur lång tid dröjer det innan man får mailet från HTC som innehåller den information som man måste skicka med?

    Jag har väntat i fem timmar och hör av mig imorgon om jag inte får det där mailet.
     
  5. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har haft trasig trackball i rätt många månader nu, men jag drar mig för att skicka in. Dels är det trist om det skulle bli så att jag förlorar alla appar och inställningar, men mest för att det skulle vara så besvärligt att vara utan. Hade jag haft någon annan Androidtelefon att ha under tiden hade det varit lättare, men så rik är jag inte...
     
  6. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Använder folk den? Har nog typ aldrig gjort det. Enda den är bra till är att lysa då man får mail, sms och sånt.
     
  7. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tydligen så är det vissa otekniska personer som använder den när de surfar. Låter helt befängt, hur osmidigt som helst.

    Jag använder den ytters sällan, när jag vill hoppa bak en bokstav eller två när jag skriver något. That´s it.
     
  8. loffetre

    loffetre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ringde HTC förra måndagen och de sa att UPS skulle hämta min telefon på fredagen. Det kom ingen UPS bil och hämtade (dock påstod de att de varit hos mig o lämnat en lapp).
    Nu har de sagt att telefonen ska hämtas upp idag och detta verkar inte heller ske :(.
    Sjukt dåligt för det är väl ändå HTCs ansvar att UPS hämtar upp min telefon?

    P.S Ska man adressera paketet när UPS hämtar den? Ser inget sådant i mailet jag fick.
     
  9. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft liknande problem som du beskriver. Dock några resor värre. Ska klämma ihop en post om min "histora" så snart den är uppklarad (telefonen påväg hem atm)

    Men som svar på din fråga. Nej, du behöver inte adressera den. Du skickar med din "ticket" som du fått från HTC innuti paketet. Och på utsidan sätter UPS-snubben en lapp som han har med sig. Och du får ett "kvitto" med trackingnr etc från samma snubbe.
     
  10. loffetre

    loffetre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ringde HTC klockan 17 och det första kvinnan i supporten sa när jag klagade på att UPS inte hade kommit var "jag blir så trött på det här". Förklarade för henne hur värdelöst det är att sitta och vänta i 2 hela dagar på att UPS ska komma och så gör de inte det. Hon förklarade då för mig hur uselt reperationssystemet som HTC använder är och att jag skulle återkomma efter klockan 18 då UPS har sin sista hämtningstid.

    Jag ringer klockan 18 och då var supporten stängd. Jag säger bara som supportkvinnan sa. Jag blir så jävla trött...

    Nu har de fått mig att stanna hemma i 2 hela dagar för att vänta på att UPS ska komma.
    Har jag rätt att kräva någon annan sorts leverans eller ersättning?
    Eller ska jag bara boka en ny tid och låta mig luras ännu en gång?
     
  11. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    gå in på posten och skicka den själv till england? kostar typ 100kr. det gjorde jag o det är ju bra mkt enklare än att ha med UPS att göra... dom är verkligen SÄMST av alla fraktbolag.
     
  12. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jepp håller med, fick en försändelse hemkörd av någon anledning.Sedan skickade de en faktura på 265:-
    För några år sedan hade jag väntat i några dagar på dem och ingen visste var budet var? Eller ville inte veta, helt plötsligt knackade det på dörren och där stod en person med ett litet paket i handen, han sa:ge mig 805:- i kontanter och skriv på här.Sedan var han borta lika snabbt som han dök upp.Jag är inte direkt impad av ett sådant företag.
     
  13. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så, då var tråden postad till UPS. Vem vet, kanske kan man få igång en dialog med världens sämsta fraktbolag.
     
  14. loffetre

    loffetre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur skickar du den för 100kr? lägsta priset med posten är 275kr.
     
  15. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag betalade runt 100kr för ganska exakt ett år sedan när jag skickade den med posten. som REK i ett vaderat kuvert. Dock bara försäkrat för 500kr, men de kom fram ändå ;)
     
  16. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

  17. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. loffetre

    loffetre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ringde UPS och frågade vad som hände. Det visade sig att HTC hade angivit fel adress vid första upphämtningsförsöket och vid det andra så hade UPS varit här på ett annat datum än vad HTC sa till mig.
    UPS skickade en bil och min telefon var upphämtad inom 1 timme :)

    Återstår nu bara att se hur lång tid det dröjer till man har sin älskade telefon hemma igen.
     
  19. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min powerknapp har nästan gett upp helt, Laddade hem widgetlocker för att kunna låsa upp med pokerknappen, men det fungerar inte för mig.

    Måste nog skicka in telefonen, men usch vad drygt att vara utan luren.
     
  20. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad är en Pokerknapp?