HTC Tangentbord till N1 är här (med svenska och engelska)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av flaxroid, 17 feb 2010.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Det täcker inte i Gtalk, men det täcker i Handcent SMS.

    Men jag tror inte det går att göra så det passa alla program. Man kan ju själv flytta det om man vill.

    Bra jobbat.

    /Söder
     
  2. Splix

    Splix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Server connection error fungerar för mig nu, var kanske något med min uppkoppling eller nåt (eller så hjälpte det att jag startade om i morse)... :o

    För mig vore det kanon att fixa ett hack men jag förstår mer än väl om du känner att det tar för mycket tid, är nog ganska ensam om att vilja ha det kan jag tänka mig.

    Tusen tack för allt jobb du lägger ner, grymmt!!! :cool:

    //Splix
     
  3. flaxroid

    flaxroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Du e så duktig som hjälper oss här på swedroid, alltså som skapare till denna tråd tycker jag att du verkar ha hjälpt många här, så stanna och hjälp dem stackare som har det svårt med detta. grymt jobbat .........
     
  4. jonasl

    jonasl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    v8 uppe. Se orginaltråden under utveckling och på xda för detaljer.

    • Möjlighet att skjuta upp innehållet så att ordlistan aldrig döljer det som skrivs
    • Flyttar man ordlistan så sparas placeringen från gång till gång
    • Slå av/på hack/funktioner i settings
    • Fixad SHIFT tangent (v7 ställde till den lite)
    • Försök att fixa stöd för Droid i landscape
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    1. Man kan inte ha olika plats på ordlistan i olika apps va?
    2. Jag gillade den där listen som kommer ovanför nu, så man kan ha ordlistan där.
    3. Vad menas med den där saken med google search?
    4. Och vad menas med Voice på andra keyboards?

    Tack

    EDIT: Ska kolla org. tråden istället. :)

    /Söder
     
    Last edited: 23 feb 2010
  6. jonasl

    jonasl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varning, v8 pajar enterknappen. Se till att ta v9 istället.

    1. Ordlistans position är samma för alla apps tyvärr.
    2. Tack!
    3. På googles startsida så får man ingen ordlista om man inte enablar det hacket. Finns några fler exempel. Mest en kul grej. "Varför? För att jag kan kan!" typ :-)
    4. Om du inte slår på den funktionen så syns inte voice knappen när du valt svenskt tangentbord t.ex. Vissa verkar vilja ha det så, andra inte.
     
  7. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    Kör V9 men när jag skriver i landscape så får jag inte upp ordförslag.. varför? Går inte att få åäö då..
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Tack igen.

    /Söder
     
  9. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ahhh... här fanns svaret på enterknappen... :)

    Dags att ta ned den nya verren....
     
  10. donnie

    donnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Se skärmdumparna som är bifogade.

    -----------------------------------------------

    Missade helt den här tråden. Jag som satt och skrev en guide igår om hur man installerar detta via ADB :)

    Aja, jag kan väl klistra in den här ändå om nu någon inte får rätt på det.

    Metod 1 (ADB)


    1. Ladda ner och packa upp SDK Starter Package från: http://developer.android.com/sdk/index.html

    I mitt fall packade jag upp den till C:\android\ och jag tänkte använda det som utgångspunkt i den här guiden.


    2. Starta SDK Setup.exe efter uppackningen som ligger i vårt fall i C:\android\

    Vid uppstart väljer du att ladda ner USB driver package, revision 3. Dessa är drivrutiner som behövs för anslutning utav telefonen i "USB debugging" mode.


    3. På din telefon gå till Settings/Applications/Development/ och aktivera USB debugging.


    4. Anslut telefonen till datorn med din USB kabel. När du blir tillfrågad så installerar du drivutinerna vi laddade ner tidigare och som nu skall ligga i C:\android\usb_driver

    Om du aldrig tidigare har installerat drivrutiner på din dator finns det en guide för hur du installerar dessa under olika operativsystem: http://developer.android.com/sdk/win-usb.html


    5. Ladda ner och packa upp det nya tangentbordet från: http://www.hallerud.se/htc_ime_hires_custom_settings9.zip

    För enkelhetens skull packade jag upp alla 4 filer till C:\


    6. Tryck på start menyn på datorn och tryck Kör eller Run. Skriv cmd i rutan som kommer upp och en ny svart ruta ska komma up.


    7. Dax att installera! I den svarta rutan skriver du följande 3 kommando efter varandra:

    a) cd c:\android\tools <--- tryck enter

    b) adb install c:\HTC_IME.apk <--- tryck enter

    c) adb install c:\Clicker.apk <--- tryck enter

    Du ser att filer kopieras efter du skriver b) och c)

    Om inget händer kolla kommunikationen mellan datorn och telefonen (kontrollera drivrutinerna och/eller se till att du har laddat ner tangentbordet samt packat upp den, punk 5.)


    8. Lite osäker på om detta behövs men jag kopierade även in filen som heter .htcime (detta är en av de 4 filerna som finns i htc_ime_hires_custom_settings9.zip) i rooten på minneskortet. Detta kan du självklart göra genom filhanteraren i Windows.

    Glöm bara inte att inaktivera USB debugging först för att hitta telefonens minneskort i Windows.


    9. På din telefon gå till Settings/Language & Keyboard och aktivera "Touch Input"

    Redigera inställningar efter önskemål och ställ gärna Keyboard language till Swedish :)


    Metod 2 (Apps Installer)


    1. Ladda ner och installera Apps Installer från Market.

    2. Packa upp HTC_IME.apk Clicker.apk och .htcime från http://www.hallerud.se/htc_ime_hires_custom_settings9.zip i rooten av ditt SD kort.

    3. Starta App Installer och sen installera HTC_IME.apk Clicker.apk därifrån!

    4. På din telefon gå till Settings/Language & Keyboard och aktivera "Touch Input"

    Redigera inställningar efter önskemål och ställ gärna Keyboard language till Swedish :)


    Voilá!



    P.S. Ursprungskälla: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

    Än en gång, som folk tidigare har nämnt, stor tack till jonasl för att fixa detta till oss :)
     

    Bifogade filer:

  11. viiddee

    viiddee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    får inte tangentbordet o funka, det kommer helt enkelt inte fram när jag ska skriva meddelande har testat o installera om men kommer fortfarande inte fram. Vad kan vara problemet? kör med senaste CM romen och har installerat det via Linda.

    / V
     
  12. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du gjort dom här stegen :

    4. På din telefon gå till Settings/Language & Keyboard och aktivera "Touch Input"

    Redigera inställningar efter önskemål och ställ gärna Keyboard language till Swedish
     
  13. viiddee

    viiddee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det har jag. har testat med flera olika sorters inställningar. fattar inte vad so kan vara fel.
     
  14. viiddee

    viiddee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    hittade lösningen.. om jag höll inne fingret på text rutan kunde jag völja mellan android keyboard eller touch input
     
  15. jonasl

    jonasl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. Breideux

    Breideux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den switchar hela tiden över till engelska i inställningarna för mig. Vad göra?
     
  17. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Öppna filen .htcime, i notepad eller dylikt, och flytta hela raden med information om svenska till högst upp av språken. Det ska då bli default-språket.