HTC-telefon som inte kan koppla upp till något nät

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Hampa, 8 feb 2010.

1. Hampa

Hampa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan kära forumdeltagare!

Jag har ett problem och skulle vilja höra era tankar kring detta!

Jag fick för någon vecka sedan problem med att min Magic inte kunde koppla upp till något nät, jag testade åtskilliga simkort som fungerade i andra telefoner men inget ville funka.

Telefonen läser kortet men jag får ett felmeddelande "Ditt simkort tillåter dig inte koppla upp till något nät" när jag försökte koppla upp mig på exempelvis Tele2.

Jag gjorde då en factory reset på telefonen och sedan bet jag i det sura äpplet och gjorde en uppgradering från HTCs hemsida till Perfect SPL Rom som lades upp 28e oktober 2009. Inget av detta hjälpte.

Efter kontakt med HTC så fick jag veta att det bara var att skicka in telefonen till Anovo.

Efter någon dag fick jag ett mail av Anovo som innehöll ett kostnadsförslag då telefonen var fuktskadad via läckage vid trackballen.

Jag bifogar foto: http://www.anovo.se/repairimages/4957147_1.jpg

Nu till frågan:

Tror ni att en fuktskada skulle kunna leda till den problematik jag mött?
    I min värld så leder fuktskadan nästan alltid till en mer omfattande problematik än att en specifik funktion börjar krångla. Eller har jag haft så otur att just antennen exempelvis blivit skadad och vad föreslår ni isåfall att jag gör.

Bråka som sjutton med Anovo eller ta hem telefonen för kostnaden 450kr eller skrota den kostnadsfritt?

Man blir ju lite lätt irriterad när man skickar in sin telefon för ett ganska enkelt fel som påverkar en begränsad del av dess funktion och får tillbaka att garantin inte längre gäller och att man får betala för att ens få tillbaka sin trasiga telefon.

Skulle bli mycket glad för era synpunkter och expertis!

MVH Hampus Wikenholm

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    minns en gång när jag var typ 17 år, hände samma sak
    jag lämnade in på garanti, och hade aldrig råd att hämta ut den ens i trasigt skick.
    kändes surt då när man inte hade ekonomi som idag