Htc Wildfire eller SonyEricson X10 mini pro

Diskussion i 'Allmänt' startad av mr_knurra, 6 nov 2010.

  1. mr_knurra

    mr_knurra Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad skulle ni välja för telefon att köpa Htc Wildfire eller SonyEricson X10 mini pro ?
     
  2. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Htc Wildfire
     
  3. Broderbluff

    Broderbluff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Wildfire kommer iallafall få froyo.

    Men frågan är om du vill ha ett fysiskt tangentbord eller inte
     
  4. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    det är inte bekräftat..
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Varför väljer du mellan just de två? Det är ju stor skillnad på skärmstorlek menar jag.

    X8:an vinner ju även den över Wildfire i nära på alla avseenden.
     
  6. Broderbluff

    Broderbluff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jo, tidigare i år gick HTC ut med att alla telefoner släppta 2010 skulle få froyo.
     
  7. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vill du ha ett fysiskt tangentbord? Ska du surfa på den? Vad kommer du använda telefonen till?
     
  8. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    HTC kom med ett luddigt uttalande om att de flesta telefonera släppta under 2010 skulle få froyo. Inte att alla skulle det. Därför är det fortfarande obekräftat att Wildfire ska få froyo.
     
  9. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    På vilket sätt vinner X8 över Wildfire menar du? Mindre ROM? ^^
    Nej jag skulle välja Wildfire helt klart över X10 mini just därför att skärmen är större och bättre :)
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    X8 är i princip samma mobil som htc legend (fast i sämre kropp, samt lcd ist för amoled, annars lika). Och legend är ganska mycket snabbare än wildfire
     
  11. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Processorn verkar vara samma men att de annars är lika är väl att ta i ^^ Att X8 har hälften så mycket RAM och inget ROM tycker jag gör enorm skillnad! Och sen autofokus i kameran som X8 saknar (kommer aldrig köpa en telefon utan autofokus efter HTC Tattoo). Och dessutom, var är multitouchen i X8..
     
  12. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Wildfire är den enklaste htc än så länge, min kompis har en sån, räcker med att man tittar på skärmen, riktigt suddig skärm, jag har x10 mini pro, finns absolut INGET som är dåligt men den, nu när du inte har en så kanske du tkr att wildfire e bättre eftersom den har större skärm men, när du har haft en mini i 2 minuter så har du vant dig och andra mobiler känns överdrivet stora. Så, jag tycker personligen att du ska välja x10 mini pro
     
  13. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Skärmen må vara större men LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNNGGTT ifrån bättre
     
  14. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag skulle välja htc wildfire eftersom jag gillar htc sense, finns en liten chans att den får 2.2, jag skulle inte klara mig med en sån liten skärm som x10an har.

    Har ca 5 kompisar som har wildfire och 5 som har x10an och har fått betydligt fler klagomål från de som har x10.
    Hatar dessutom Sony Ericsson

    Det ända som lockar med x10an är det fysiska tangentbordet.

    Bara vad jag tycker....
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bättre batteritid, bättre upplösning...

    Sedan är skärmen LÅNGT ifrån bättre på Wildfire jämfört med minin. Större, jepp, men också sämre. Att se pixlar äro ICKE sexigt år 2010.

    X8 vinner över wildfire på det mesta. Eller, på allt egentligen, om man nu inte är tvungen att ha senaste Android. Däremot har jag fortfarande inte riktigt förstått mig på vad den stora skillnaden mellan 2.1 och 2.2 är. Och jag vet, X8 har 1.6 i dagsläget, men 2.1 kommer rullas ut när som helst som det gjorts till X10-modellerna.

    Dessutom är X8 billigare än Wildfire.

    EDIT:

    Min X8 flyter på bättre än min gamla Liquid som har bättre allt på pappret. Den flyter lika bra som min kompis Desire. Om inte bättre faktiskt. Men det kan ha att göra med något annat. Kanske.

    Autofokus i all ära. Inget jag direkt bryr mig om. Har du tittat på bilderna X8 tar eller jobbar du med förutfattade meningar? Och MT. När, ursäkta mig, fan används det egentligen? :)

    Nä, Wildfire är ingen bra produkt. Vill OP inte titta på X8:an så vinner X10 mini eller mini pro med hästlängder. Det som kan väga till fördel för X8:an är just att skärmstorleken, och upplösningen, är större och högre än på de andra. Men det beror som sagt på vad man prioriterar.
     
    Last edited: 9 nov 2010
  16. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Skärmen i wildfire och x10 mini är ju i princip samma (samma upplösning), med skillnaden att wildfires är större. Beror ju på vad man gillar, stor skärm eller liten, med risk för pixlighet på den större.

    Wildfiren winner ganska stort över x8 när det kommer till byggkvalitet, vilket jag tycker är viktigt.

    Sen vad soim skiljer android 2.1 med 2.2:
    -Betydligt bättre prestanda i spel
    -Du kan installera appar på minneskortet så att telefon minnet slipper begränsa.

    Anledningen att x8 ser ut att flyta bättre än desire är nog att bläddringen mellan skärmaran sker snabbare. Alltså att den byter till nästa skärm snabbt, medans desire har lite ögongodis som gör att skärmen åker lite för långt för att sedan bromsa in och glida tillbaka, vilket ser naturligare ut.

    Multitouch, ja när använder man det? I de flesta spelen. När man kollar på bilder. Speciellt när man surfar (har kan man ens vara utan det, det känns ju så naturligt)

    Wildfire:
    -Bäst byggkvalitet
    -Snyggaste gränssnittet (enligt mig, htc sense) med mer ögongodis osv. T.ex när man låser upp mobilen så kommer det moln förbi över hem-skärmen om det är molnigt, eller regn + vindrutetorkare om det regnar osv.
    -Multitouch
    -Chansen att den får android 2.2 froyo är stor, eftersom det lanserats en liknande mobil under annat namn i usa med 2.2 (har jag för mig?)
    -Autofokus

    x10 min/pro
    --Tangentbord
    -Skönare skärm, eftersom den är mindre och man slipper se pixlarna
    -Ok byggkvalitet
    -Bättre processor än wildfire

    x8
    -Bäst och skarpast skärm
    -Bättre processor än wildfire

    X8 är väl i princip bara en x10 mini med större skärm?. Dock saknar x8 autofokus och har ganska dålig byggkvalitet enligt swedroids test och kommentarer. Både x10 mini och x8 saknar ju multitouch med, vilket känns som att det har varit standard i något år
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det beror ju helt på vad man tycker är viktigt. Själv tycker jag att de saker du skattar högt är helt ointressanta. Kan inte bry mig mindre om autofokus eller att det kommer 2.2 till den. Det spelar liksom inte mig någon roll.

    Däremot gillar jag inte vad jag ser när jag tittar på Wildfire. Pixligt. Bred och ganska konstig konstruktion. Laggar av någon anledning mer än min X8 i menyerna.

    Det är alltid en smaksak.
     
  18. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Enda gången jag vill ha MT är för att göra pinch-to-zoom i webbläsaren, men det löser man genom att ha xScope som webbläsare som har one-finger-pinch-to-zoom = Ännu bättre än MT's two-finger-pinch!!! :D
     
  19. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag skattar inte autofokus så högt. 2.2 är ju lite intressant då det ger mer prestanda. Det enda jag skattar högt med wildfire är multitouch (fattar inte varöf SE inte har det??), android 2.2, byggkvaliteten samt htc sense.

    Jag skulle valt SE x8 framför wildfire ändå tror jag, på grund av skärmen. Kände på en x10 min här om dagen, den var sjukt snabb och responsiv faktiskt, blev lite sugen:P