HTC Wildfire vs SE X10 mini ??

Diskussion i 'Wildfire' startad av marreboy, 14 jun 2010.

  1. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Letar efter en ny mobil till syrran som en present. Vet att Wildfire inte riktigt är ute ännu men ändå...

    Har läst lite om både Wildfire och X10 Mini och tror att det skulle kunna vara något åt henne. Jag menar jag tror inte hon vill surfa så mycket utan det är mest SMS/MMS och kolla facebook då och då. Vad tror ni?
    Vilken är enklast att handha?
    Är rätt säker på att hon inte vill pilla så hemskt mycket med inställningar och sånt.. Nån app lär hon ju installera men hon vill inte behöva vara datatekniker.

    Nån som har några tips??
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rent generellt är nog wildfire helt klart en överlägsen mobil, på alla fronter. Kanske att Mini är lättare att använda, men å andra sidan är den helt sjukt liten! Dessutom saknar den htc sense!
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag tror också minin är lättare att använda, och att det är bättre att köpa den därför.
    Men ärligt talat har jag ingen aning. Vänta tills båda är släppta och jämför sedan.
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte haft tillfälle att prova Wildfire eftersom den inte är ute än, men däremot har jag använt X10 Mini en hel del. Personligen tycker jag den är lite av en besvikelse, mest på grund av formatet. Wildfire är en liten mobil men X10 Mini är en LITEN mobil. Den som har behov av extrem smidighet kan nog ha god nytta av den, men personligen tycker jag att Tattoo och Wildfires formfaktor gör sig bättre.

    Det handlar inte så mycket om storleken utåt utan snarare hur Android gör sig inåt, dvs. upplevelsen man får ut av Android när man använder telefonen. Med en X10 Mini känns den i min mening mer som en smart featurephone än en riktig smartphone.

    Wildfire kommer se sämre ut upplösnings-mässigt men den har allt som X10 Mini har i funktionsväg + VÄLDIGT mycket mer. Dels eftersom den som sagt har HTC Sense med allt vad det innebär av alla tänkbara widgets du kan behöva till smarta lösningar i själva systemet (kontaktlistan är underbar, dialern är underbar osv.) och dessutom kör den en nyare version av Android. Det senare innebär färre krascher (stabilare build) samtidigt som den har fler och bättre funktioner den med. Dessutom kanske Wildfire får uppdateringar till nyare versioner av Android, men X10 Mini får i bästa fall samma version som Wildfire har, fast framåt vintern.