Htcsense.com

Diskussion i 'Desire HD' startad av dbpetrol, 12 oktober 2010.

1. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Nu fick jag det ätt funka. Gick in under konton och synkroniseringar och tog bort HTC sense kontot, sen la jag till det igen.

2. fistandroid

fistandroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan se missade samtal + personer och ringa telefonen, kan dock inte se någon Plats och inga SMS provade att låsa telefonen och nu står det "Telefonen är låst" på internet men jag kan använda min telefon precis som vanligt...

Har tagit bort Sense kontot och lagt till det igen och då började missade samtal + personer att fungera vilket det inte gjorde innan men Plats står fortfarande att jag måste aktivera på telefonen (det är dock gjort).

3. Jocke.F

Jocke.F Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan ta mig 17 inte få det att funka. Jag har testat alla de saker som har föreslagits här men inget hjälper. Jag ser inga sms eller kontakter heller.

4. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara en enda stor fet bug detta htc sense. Jag hade skapat ett konto precis när jag fick telefonen för ett tag sen, nu kan jag inte logga in på det varken från telefonen eller datorn :( ibland kommer man knappt till inloggningen ;) det är helt hopplöst buggigt hela skiten. Nu har jag lagt ned ett antal timmar på det och ger till slut upp detta, så himla intressant var det ändå inte.

5. Zeven

Zeven Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har för mig att jag läst att man kan dra en backup på hela mobilen via htcsense. Men hittar inte var. Eller om man nu kan göra det via HTC Sync kanske?

6. Zeitz

Zeitz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

htc sense är ju ett jävla skämt, ingenting är synligt för mig, kan inte ens ringa upp min egna telefon..

7. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem. Ta bort synkningen i mobilen och konfiguera en ny. Det hjälpte för mig

8. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När jag tar bort htc sense syncen står det att mina kontakter och all data på telefonen kommer försvinna?
    Stämmer detta?

Isf får det fan vara, som att man köpte mobilen för HTC sense, dock jävligt tråkigt att man ska behöva gå omvägar för att få skiten att funka.

9. NervsOfSteel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom borde inte försvinna. Gjorde inte det för mig, men jag har även mina kontakter synkade med gmail. Varken data eller mina kontakter försvann.
    Det är nog bara synkningen mellan ditt htcsense.com konto och din mobil du tar bort. Har du dina kontakter på htcsense.com så kommer du inte kunna se dom om du tar bort synkningen.

10. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skickade sms via htcsense.com.
    tog 3 dagar innan det kom fram

11. fistandroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu funkar låsning och allt annat förutom Afrikas kust problemet.. testade att köra in Beta 9'an men det var samma..så ingen behöver testa det iaf.

12. fistandroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På tal om något annat, hur pass säkert är Lock my phone? Är det bara för nån att ta ut simkortet eller att koppla in datorn o hacka loss eller ska det funka? Nån som provat att köra erase my phone och se hur mkt som försvinner?

13. NervsOfSteel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang afrika problemet... Uppdaterar du gps:n inomhus?? Då är det inte säkert att det fungerar så bra.

14. fistandroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör jag GPS test så är det inga problem att få in massor med sateliter och maps funkar fint.

15. willd

willd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte riktigt kan känna mig bekväm med EULAn? Skrämmande vad de skrev om vad de kan och tänker göra med ens data...

16. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade tydligen inte riktigt slutfört registreringen i telefonen eller var det nåt annat, men nu idag fick jag ett nytt simkort (inte för att det gamla var nåt direkt fel på, bara var något år gammalt och jag tyckte det behövdes bytas ut) och då kom det upp massa saker som att logga in på gmailen igen och htc kontot, då valde jag först nytt med fick fel säkert för jag tog en annan email fast med samma telnr, sen tog jag mitt gamla konto och valde att slutföra det, sen så loggade jag in på datorn och det funkade.

Jag valde dock att kasta det gamla htc kontot och skapade ett annat nytt konto och funkar bra nu...... tja, det står att jag inte har aktiverat sökningen fast jag har aktiverat det i telefonen :( men jag kan ringa min telefon utan problem och det är väl kul om man tappar bort den hemma ;) ska kolla mer på det ikväll, skulle gärna vilja kunna spåra telefonen också, ska även prova om det funkar att tracka sig själv med sms... men radera telefonen tror jag att jag väntar med ;)

Detta känns bara som en lite rolig grej, inget vad jag läst helt pålitligt system direkt, men småkul vissa funktioner, hoppas det blir bättre och de gör att man tycker det känns mer säkert än vad det gör nu, jobba på htc och good luck :)

17. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    En sak som jag märkte är att det är bra att starta om mobilen när man får ett nytt SIM kort eller byter abonnemang :)

18. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det går ju att göra så också om man vill krångla till det ;)

19. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad är planen med HTCsense förutom att den bidrar till misshandel ifall min DHD skulle bli stulen? :D

Skämt åtsido, jag har fortfarande inte fått igång HTCsense än, har tagit bort kontot, gjort ett nytt, sprungit runt på stan med GPSen på, har testat alla kombinationer hit och dit.
    Nu befinner sig min mobil inte utanför Afrikas kust längre, utan nu hittar den inte min mobil alls längre. Står att jag måste slå på HTCsense på mobilen, vilket jag givetvis har påslagit.

Yiipiie!

20. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan ringa till min det är väl allt som fungerar just nu på htc sense sidan, den hittar inte min tel för den påstår att jag inte aktiverat bla bla som jag har aktiverat, tagit bort och lagt till kontot några gånger utan framgång.
    Men det gick att låsa den på deras hemsida dock hände inget med telefonen förutom att på deras hemsida så kunde jag inte ringa min telefon längre, dock löstes det med ta bort och lägga till kontot igen.

Tja det enda man kan för tillfället använda htc sense hemsidan till är att ringa sin telefon.... men det är väl kul att något funkar eller hur ;) nämen som sagt innan, de håller väl på för fullt med att fixa det, så man får väl bara ha lite tålamod och inte låta luren bli stulen förren htc sense fungerar 100% ;)