Fråga: Huawei E5186 med koppartelefon?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Buzz, 14 aug 2022.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Jag har fått tag på en Huawei E5186, troligen likadan som i Tele2 router - Huawei E5186s

    Jag har fått igång den som mobilt bredband och status visar LTE 2600 MHz anslutning, med ett Telenor-simkort.

    Sedan har den RJ11-uttag för gammal koppartelefon och en VOICE-lampa. Så jag tänkte att jag provar att koppla in en gammal trådtelefon. Men det händer inget. Inget ljud i luren och ingen VOICE-lampa som tänds.

    Är det möjligt att få igång voice-funktionen på något sätt?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Har du letat efter manual på nätet?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    De flesta nämner inte de uttagen alls eller bara noterar att det finns sådana uttag.

    Men annars hittar jag allt mellan "– TELEPHONE PORTS (RJ11)
    • This functionality is not currently available." till att modellen ska ha VoLTE.

    Men jag börjar fundera över om det var så att Huawei satte dit de fysiska kontakterna och påstod vid lanseringen att VoLTE skulle komma men att det aldrig implementerades.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Finns det någon uppdatering till den (från Huawei eller någon annan)? Det kan ju hända att de ordnat så att den går att använda?
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Det finns en "leta uppdateringar"-funktion i den under inställningar men den hittade ingen uppdatering, kanske bara letar efter uppdateringar för Tele2 iofs. Skulle vara om det finns någon uppdatering på annat ställe, jag får leta.
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Enligt en youtube-video så finns det nyare version för ett finskt bolag, version 318 istället för 316 som jag har. Men enligt videon så har den SIP-client istället för VoLTE.

    Så det verkar vara ett missförstånd (eller framtidsidé/förslag som sagt) med att det ska finnas VoLTE i den här.