Diskussion: Huawei FIT

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av ducce, 8 dec 2016.

  1. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon mer som har en?
    Har haft min några dagar bara.
    Liten och nätt, som en normal mindre klocka (39mm). Aktivitetsmätare och pulsmätning.
    Displayen är tydlig med bra kontraster, touchen lite sådär reagerar inte alltid som förväntat, kanske lite vana vid handhavande!
    Aktivitetsmätaren - nja kunde vara bättre 120 steg när man suttit stilla vid skrivbordet var sämre än jag förväntat mig.
    Pulsmätaren, mäter lite som den vill under träning, trots man tajtar in armbandet då.
    Saknar lite val av träningsaktiviteter i den, men det kommer förhoppningsvis med uppdateringar.
    Ett + är att man kan montera ett vanligt armband på den.

    Android appen är ett skämt, kan inte läsa upp aktiviteterna från armbandet, det läser upp sömn och pulsen under sömn, samt steg man gått, men inga aktiviteter.

    /Robert
     
    bernard och kirkx10 gillar detta.
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Nu har du ju inte haft den så länge så du får kanske återkomma, men hur verkar batteritiden?
     
  3. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tja, haft den ett tag nu, och ...
    Batteritiden ligger på 5-6 dagar, men då använder jag inte push notifikationer, varar lite längre om man stänger av kontinuerlig synkronisering.
    Touchen är sådär, ibland har man svårt att styra med svepningar som man vill, tar ibland en svepning för ett tryck. I duschen så tar den vattnet som svepningar på skärmen, och då ställer den oms sig som man vill.
    Stegräknaren mäter inte steg utan armrörelser, så är man nervöst lagd så kan det bli många steg på en dag.
    Har kontaktat Huawei om frågor, men inte fått något vettigt svar, det enda jag fick svar på var att den inte kunde mäta simmad distans, endast tid ( tydligen för komplicerat för deras ingenjörer att ta fram en algoritm som använder gyrot, vilket många andra fixar), resten av frågorna vidarebefordrade centralt, men det varit tyst senaste 20 dagarna om det.

    Nä inget jag rekommenderar om om man skall ha den till träning eller aktivitetsarmband om det inte kommer en större mjukvaruuppdatering.

    /Robert
     
    kirkx10 och bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah, tack för heads upp @ducce@ducce. Funderade på en sådan här i present till min bror (...mest för att jag själv var nyfiken på den, hehe). Men det låter ju inte så lovande, hfm.

    Kan man exportera från Huaweis mjukvara till Google fit / synka dem?
     
  5. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej
    Ja - det går bra att synka med Google Fit, men tyvärr bara de aktiviteter som finns i Huaweis App, Cykla, gå eller springa.
     
    bernard gillar detta.
  6. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Och hållbar var den inte heller, upptäckte idag när jag skulle ta på den efter laddning att backstycket i glas/plast spruckit. Detta utan att den blivit tappad. Hänt under laddning ?
    Det lär väl mest bli strul eftersom jag köpt den via Amazon.
    Får väl satsa på någon som är mer inriktad på träning, synd då denna var snygg och nätt.
     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter som att du fått en måndagsex, om det är glas på bakstycket kan ju spänningar orsaka att det spricker. Var inte helt ovanligt på speciellt Z3 Compact med glasbaksida.

    Borde dock inte ske på den typen av produkt tycker man, förmodar att området där glaset sitter är rätt litet? Är ju en annan sak när glaset spänner över en större yta, som på Z3 Compact.
     
  8. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja - det är bara en liten platta på baksidan ca 1,5 cm i diam där dioderna till pulsmätaren sitter. Har inte pillat mer för att se om det är glas eller plast där. Är säker på att den inte var sprucken när jag satte den på laddning, tog den ur laddaren i gårkväll och la den år sidan, upptäckte att den var sprucken när jag skulle ta på den idag.