Huawei Freebuds 4 Bästa Openfit lurarna

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Oceanic, 1 okt 2021.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag fick mina för några dagar sedan är mycket nöjd... (ska inte förväxlas med freebuds 4i)
    Jag är medveten om bristerna och fördelarna med open fit... fördelarna är att man hör sin omgivning vilket kan vara viktigt...tex på jobbet... samt att de passar alla öron tex om man som jag har små öron.
    nackdelarna är mindre bas... sämre ANC...

    Större drivers i dessa jämfört med Freebuds 3... Freebuds 4 är betydligt mer bekväma... 3an var jobbig att använda efter nån timme...

    Mer bas i Freebuds 4 vilket förändrar hela ljudbilden.. Freebuds 4 för mig låter överlägset bättre... diskanten är också snällare mot öronen och inte lika skrikig.. ljudet känns balanserat...

    ANC funkar betydligt bättre med Freebuds 4. Detta har nog att göra med att det är mer bas i hörluarna gör också att ANC:n kan stänga ut även mer lägre frekvenser... ANC har fortfarande problem med sporadiska ljud.. men åker man tex bil så reducerar de helt klart bakgrundsljuden.. så i och med att det är open fit design så reducerar ANCn fortfarande ljudet tar inte bort det helt.. men det hjälper helt klart... Med ANC aktiverat drar det 50% mer batteri så jag försöker använda den bara när det verkligen behövs sätts av och på med gestures funkar hyfsat bra så länge man fått in tekniken...jag tror dock framtida uppdateringar kommer göra att de funkar mer konsekvent... tex ibland behöver man tappa hårdare än aandra gånger..

    För mig fyller dessa lurar sitt ändamål helt och hållet... och med tanke på deras ändamål så kan de inte bli annat än en fullpoängare... de låter frukstansvärt bra och lycka till att hitta bättre Open fit lurar och ANC är verkligen en nice bonus och som kan funka väldigt effektivt i många scenarion... ANC funkar bättre i vind än tidigare...

    i AI life appen går det att aktivera HD calls som gör att den använder alla mikrofonerna vid telefonsamtal.. Jag blev imponerad över hur bra rösten lät faktiskt... låter mkt klart och tydligt... ofast brukar bluetooth headset ha riktigt dålig samtalskvalite med robot röst och dålig dynamik.

    Freebuds 4 – bättre på iPhone

    Modellen som säljs i Sverige är den utan trådlös laddning!
    Vill du ha med tråldlös laddning får du köpa utomlands... dock är dessa dyrare.

    photo_2021-10-01_05-59-55.jpg
     
    kleric, erik.rahm och swante gillar detta.
  2. kleric

    kleric Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max
    Bra recension! Ska bli spännande att se om Huawei Släpper Freebuds pro 2.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Köpte pro men de trilla ur öronen på mig men de korta stunderna de satt inne lät de mind blowing..

    Något jag önskar med freebuds 4 är bättre batteritid och större laddningsfodral med mer batteri så man slapp ladda se varje dag.
     
    kleric gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Undrar om det är en klar uppgradering från Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2S? Är nöjd med dessa som även har stöd för trådlös laddning. Dock saknar de ANC. Freebuds 4 är dock mer än dubbelt så dyra.
     
    Last edited: 1 okt 2021
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA