Huawei Honor 6

Diskussion i 'Honor allmänt' startad av tonylee5566, 26 jun 2014.

1. corpes

corpes Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Var det värt den uppgraderingen eller märker du ingen skillnad? Finns svenska att välja som menyspråk?

2. blizzet

blizzet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har kört både indiska Lollipop och sen den europeiska svenska, 521. Tycker det är en väldigt bra uppdatering, bättre flyt i allting. Det är en del nya andra features med. Känns stabilt.

Däremot för mig så fungerar inte mailen som jag vill. Efter Lollipop blev jag tvungen kryptera för att få jobbmailen att fungera. Dock fungerade den bara en stund, sen gnäller mailappen om att den ska krypteras igen trots att den är krypterad. Så något verkar knas med mailappen.

Installerade då Nine istället och den fattar att luren är krypterad, och det fungerar.

3. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Dock hände det här med tangenbordet för mig också när jag gick från indiska lollipop till svenska. Därefter blev det en reset för mig, då fungerade det. Sen gjorde jag nån reset till för att jag trodde något blivit knas med krypteringen, och då hände det igen med att tangentbordet försvann. Så verkar vara lite slumpen om det sker eller ej.

4. chinobar

chinobar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uppdatering är lätt värt det.
    Mycket bättre flyt i luren som sagt.

Svenska verkar finnas som systemspråk att välja iaf, jag föredrar dock engelska.

5. corpes

corpes Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Behöver man säkerhetskopiera sånt man vill ha kvar såsom sms, foton etc som ligger på telefonens interna minne eller finns dom kvar efter uppdateringen?

6. chinobar

chinobar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För säkerhets skull ja, utifall något händer. Och om du behöver fabriksåterställa antar jag.

Allt fanns då kvar för mig dock, men det behöver ju inte bli samma utgång för dig så se till att säkerhetskopiera utifall olyckan är framme.

7. Erkki

Erkki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Har min Honor 6 som andra-telefon. Plockade upp den idag och den hittade en uppdatering, såg att det var Android 5.1 och EMUI 3.1. Är jag bara seg eller har de flesta fått det via OTA?

8. PierreLu

PierreLu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Jag är nog också en av de som helt missat en tidigare möjlighet till uppdatering. Fick via OTA här i veckan, så tänkte slänga in den nu på morgon. Ska bli spännande :)

Sådär, uppdaterat och klart. Allt verkar funka okej. Dock hade jag fixat till "genväg"'s fliken när du drar ner ifrån högra hörnet till den layout jag gillade. Ändrade så jag hade allt väsentligt lättillgängligt men nu hittar jag inte vart sjutton man ändrar detta igen.
    Hjälp? :)

Upptäckte även något fullständigt icke-genialt enligt mig, alla flikar i tex Chrome hamnar nu som appar vilket gör det i princip omöjligt att ha några flikar igång när du vil stänga ner alla appar. Korkat!

Last edited: 19 dec 2015
  9. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har kört EMUI 3.1 länge, tycker det är riktigt bra och stabilt. Det här med flikarna kanske jag missförstår, men visst blir det en egen process nu. Inte tänkt på det i något annat sammanhang. Är det inte så med samma version av Chrome på andra Androidmobiler menar du?

Angående genvägsfrågan, menar du navigeringslayout under inställningar, långt ner i delen "Smart Assistans"?

10. PierreLu

Mottagna gillanden:
    4
    Genvägar - där du tex kommer åt att stänga av/på wifi, mobildata, gps, auto-rotera, ficklampa etc. I tidigare version gick denna att ändra layout på, så att de jag använda mest var mest lättillgängligt.

Precis som du säger blir det en egen process nu, annat mot innan uppdateringen till EMUI 3.1.
    Är van att ha ett antal flikar öppna under en dag när jag hittar intressanta saker jag vill behålla tills dess jag kan undersöka saken vidare. Tidigare sparade Chrome alla sådana flikar i minnet, och du kunde stänga ner appen helt och hållet men ändå ha kvar flikarna när du valde att starta appen igen. Kanske finns någon inställning som går att ändra, får leta vidare efter detta

11. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det går fortforarande hos mig iaf såvida jag inte missförstår igen. Man drar ner genvägarna, går längst ner, klickar redigera. Sen kan man flytta om den som man vill.

Nu har jag ingen annan mobil att testa på, men det borde vara samma beteende med samma version av Chrome och samma version av Android även på andra lurar. Men håller med, jag föredrog som det var tidigare.

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 150
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där är en inställning i Chrome. Du kan ändra så att flikarna håller sig inne i Chrome precis som förut.

13. PierreLu

Mottagna gillanden:
    4
    Mycket riktigt. Vet inte varför jag inte kunde scrolla ner i listan, men till slut så lyckades jag! :) Beviserligen finns alltså inget negativt med uppdateringen :D

Jaa! Hittade inställningen och nu är jag en mycket nöjd chrome användare igen! :) Tack så mycket!

14. dunkelid

dunkelid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då har jag fått Emui 4.0 till Marshmallow. Någon annan?

Stockbrowser försvann i och med uppdateringen är det meningen att man ska använda Chrome nu alltså?

Bifogade filer:

15. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Fick du denna OTA, eller hur fick du Marshmallow?

16. dunkelid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

OTA - tror det beror på att jag för några veckor sedan skrev upp mig som villig testare av 4.0 efter någon uppmaning på Honors FB - sida. Så dök den bara upp igår. Känns spännande.

17. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Aha, så det är en beta version?

18. dunkelid

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp, det bör det vara.

19. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Okej, funkar det bra? Några nya features som du gillar/ogillar?

20. Klaatu

Klaatu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Diggar Honor 6. Grym batteritid men tyvärr ganska kass kamera