Huawei M3 lite (8tum) platta/telefon - seg som en snigel

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av robjac, 13 maj 2019.

  1. robjac

    robjac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur gör man för att ens telefon ska funka, på ett normalt sett.. Det är väl en platta men då den har GSM, så använder jag den som mobiltelefon..
    den är totalseg, när jag lägger telefonen plant på bordet, funkar den ibland inte.. helt okontaktbar hur jag än trycker på skärmen.. oerhört olika hur prestandan är på den.. har haft den i ca 1½ år, minns att det började ganska fort, redan efter några timmar så försämrades prestandan på den.. har inte gjort något åt det, för jag vet inte hur jag ska göra, för att få bukt med det hela..
    I måndags (förra veckan), hände något märkligt på förmiddagen, och det är därför jag skriver denna tråd, helt plötsligt blev den oerhört snabb, precis som den var ny.. jag testade att lägga den plant på bordet, men det var inga problem alls, ingen skillnad, funkade perfekt.. vad var det som hände då ? jag har ju samma program som innan så det kan man inte skylla på att det skulle vara någon app..
    hur kan jag göra för att skydda mig från obehörig trafik eller vad det nu kan vara ? det sitter en octa-core processor i den (snapdragon 835, 3GB ram)
    laddade ner för ett tag sedan kaspersky internet security, men det har inte hjälpt någonting..
    har läst att man kan skydda trafiken när man surfar med VPN.. är det något som skulle kunna göra min telefon skyddad, där prestandan inte reduceras ?
    känns kasst att lägga pengar på mobiltelefon, när man inte får ut prestandan som den ska ha/man betalar för.. min mor har en iphone 6+ och den funkar 100ggr bättre, hur mjuk o fin som helst.. gensvarar perfekt, ang känslan , i manövrering med finger gentemot skärm..
    just nu känns det som min telefon har en stock i röven.. någon som kan hjälpa till hur man ska göra för att få den att fungera normalt ?
    /Robban
     
  2. robjac

    robjac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    någon ? .. ingen som vill försvara ryktet för min Huawei..

    fabriksåterställning hjälper inte..

    har inte en aning om vad det kan vara.. hackat konto,mjuk/hårdvarufel.. pust !!