1. Mobilabonnemang: Välj kampanj som passar dig bäst! 4 månader till halva priset eller 2 månader till halva priset och 50 GB (giltigt i 12 månader). Ingen bindningstid & fria samtal ingår i alla abonnemang.
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Huawei Mate 40 /Mate 40 Pro/+

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Oceanic, 15 maj 2020.

1. mullsjomannen

mullsjomannen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 488
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

Ska göra det i helgen. Jobbar till 22.30 i dag.

flipp gillar detta.
  2. schumifer

schumifer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Varför göra det? Det blir nog inte lätt att visa hur mycket denna kamera är värd. Tänk på att mobilen känns ibland handikappande pga avsaknad av GMS men kameran håller mig kvar varje gång.
    Kolla på Smartphone Ranking - DXOMARK
    för att se ranknigen 2 år efter att mobilen släpptes!!!
    upload_2022-9-24_1-16-43.png

Kolla också under nr 8 för att se vilka nyare kameror den slår.

3. schumifer

Mottagna gillanden:
    2
    Avseende aviseringarna, Tradera och blocket aldrig funkat för mig MEN om ni använder Gspace och klonar dem dit kommer ni få aviseringar!

4. poipen

poipen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    971

MINA ENHETER

Alla märken har sin stil med sina kameror , kanske därför han vill ha bilder?
    Svårt att klura ut stilen på bilderna om man kollar på dxos plats 6.

5. schumifer

Mottagna gillanden:
    2
    Jag svarade nog lite för snabbt där. Ju det har du rätt i, men om du pratar om sådana fina detaljer då krävs det en väldigt djup review med massor med kort och jämförelse bilder för att hitta skillnaderna. T.ex. jag kan tycka ibland att ansikten på mate 40 pro -när inte portrait mode är vald- kan vara lite gryniga när jag zoomar in mycket. Men när jag har tagit precis samma bild med 2 olika mobiler under samma parametrar då ser det inte så ut.

Det finns massor med bra bilder tagna av mate 40 pro, och alla som har gjort en så objektiv som möjligt review kommer till samma slutsatsen... Om bara GMS kunde komma tillbaka!

6. mullsjomannen

mullsjomannen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 488
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Att Huawei mate 40 pro har en fantastiskt bra kamera är helt klart. Om jag jämför den mot min Iphone 13 pro max så föredrar jag ofta bilderna från Mate 40 pro. Nu när jag börjat använda mig av Mate 40 pro igen så märker jag att det är ännu lättare att använda den utan Google än tidigare. De enda jag inte får notifikationer från är Blocket och Tradera. Det känns inte som ett stort problem då jag ändå får ett mail varje gång det sänds en notifikation från dessa.

Tots att Mate 40 pro inte är senaste modellen så känns den väldigt modern i designen. Jag tycker helt enkelt att den är skitsnygg. Sedan är det ett stort plus att den faktiskt stödjer 5G också. Jag har testat de flesta premiumtelefoner som har varit supertrevliga. Men till slut har det kokat ner till för mig. Vad har man för användning av en supertrevlig lur som har en batteritid som inte håller hela dagen om man använder den ordentligt. Telefoner som Xiaomi mi 11 ultra, Samsung S22 ultra m.fl har jag haft det problemet med. Så nu är mina 2 stora favoriter Iphone 13 pro max och Huawei mate 40 pro.
    I båda fallen tänker man inte så mycket på batteriet.

Som avrundning så bifogar jag ett par bilder från Mate 40 pro. Dessa är tagna från mitt fönster mitt på dagen med huvudkameran 1x zoom, 5 x zoom och vidvinkel. Samt sent i går kväll med 1x zoom och 5 x zoom och avslutande med en närbild.

Bifogade filer:

polar590 gillar detta.