Huawei och deras prisökningar

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Oceanic, 15 nov 2017.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Huawei har varit en "underdog" som jag supportat sedan Mate 7, både mate 7 och mate 8 var något jag hade väldigt varmt om hjärtat och det känndes som Huawei var en frisk fläkt och de "rörde om i grytan" med pressade priser . En av anledningarna jag gillade både Mate 7 och Mate 8 var framförallt priset men även bra byggkvalite samt nytänkade va det gäller tex fingertrycksläsare på baksidan, men som det är nu har priserna kommit upp till 8000 kr. Så för mig officiellt så är huawei för mig ett märke jag inte lägger värst mkt intresse vid längre, har väl igentligen kännt så sedan mate 9.

    Det är kul att dom utvecklats, att dom äntligen fått till kameran och mjukvaran är nu förtiden bra. Designen på mate 10 pro är bra, men det är mkt märklig release också med tanke på de olika varianterna. Jag kännde inget värst köpsug efter mate 9 och känner inget värst köpsug för mate 10 eller mate 10 pro heller. Det är tråkigt att se att det har höjt priserna.

    Tro mig det är inte det att jag inte har råd att punga ut 8000 jag pungar gärna ut 8000 men det släppps aldrig en lur som känns värd dom pengarna det är problemet. Allt ska vara rätt men det är alltid grejjor man stör sig på, Mate 10 pro har flertal saker man stör sig på tex samma gäller med mate 10. Mate 10 har ingen hörlursutgång, och fingertrycksläsare på framsidan vilket förstör hela estetiken på telefonen, mate 10 pro har 18:9 skärm och ingen hörlursutgång och ingen sd kort plats.

    Samtidigt som mitt intresse minskat gör huawei har dock deras försäljning gått upp samtidigt... så det innebär ju att väldigt många gillar deras utveckling och inte bryr sig om deras prisökning. Vi får se vad mate 11 har att erbjuda om den kan vinna mig tillbaka...Tror 2018 kan bli ett spännade år men jag tror det är främst de mindre nya kinesiska tillverkarna som jag tycker är intressant, vad som är intressant är hur oföurtsägbar de är och att de känns som de kan hitta på vad som helst... så det är där den mest spännade utvecklingen sker nu, flaggskeppen idag handlar mer om finjusteringar av kamera algoritmer och stegvis bättre skärmar men saknar de mer radikala släppen så som elephone S8 (som jag har köpt och väntar på)