Huawei p30 eller mate 20

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av donuts, 26 mar 2019.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Ska ge huawei en ny chans saknar batteritid och kamera från huawei. Som jag tycker är bättre än på samsung. Men frågan är nu om man ska ta en mate 20 pro eller p30 pro.
    Fördelar med mate som jag ser är en bättre display,, ansiktlåsning och bättre pris 395 kr hos comviq
    P30pro bättre zoom och bättre foton i mörker. Och troligen bättre batteritid.
     
  2. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Personligen tycker jag P30 Pro, har inget som riktigt motiverar för att absolut välja den över Mate 20. Visst finns det förbokninserbjudandet men personligen tycker jag inte det räcker.

    Mate 20 Pro har ett sjukt bra pris just nu, den har en bättre skärm än P30 pro och 3D-face unlock. Sen finns ju samma funktioner med "power share", telefonerna har också samma batterikapacitet.

    Sen har Mate 20 Pro samma kamera uppsättning som P30, men P30 har bättre sensorer och fiffigare funktioner.

    Tycker återigen som helhet att Mate 20 pro är ett bättre, speciellt med det priset Comviq säljer den för.
     
    Richthegreat och donuts gillar detta.
  3. Richthegreat

    Richthegreat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Mate 20 pro har bättre upplösning, är lagom stor, säkrare ansiktsupplåsning och är ganska mycket billigare. Hade lätt köpt mate 20 pro:n. Dessutom kommer mate 30 pro:n någon gång under hösten och med facit i hand ha samma uppsättning av kameror men med bättre prestanda än p30 modellerna.
     
    Kristy och donuts gillar detta.
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 432
    Mottagna gillanden:
    3 215

    MINA ENHETER

    Behöver inte det allra senaste så är ju mate 20 pro verkligen det som du får mest för pengarna.
     
    donuts gillar detta.
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Om man bortser ifrån priset så skulle jag köpa Huawei P30 Pro och man kan ju få en smartklocka på köpet. Mate 20 Pro har en enorm notch och det är sannerligen inte snyggt och P30 Pro har fått en hel del intressant kamerateknik som saknas på Mate 20 Pro. Vidare så är det P30 Pro som fått bäst resultat i batteritester, fantastisk batteritid.
     
    donuts gillar detta.
  6. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Det blev tillslut en huawei p30 pro, och är hittills väldigt nöjd med. Anledningen till att jag valde den är pga zoom lite bättre batteritid, bättre kylning och att man fick en klocka på köpet. Det jämnade ut prisskillnad
     
    AhHi och Ara gillar detta.