Huawei u8220 problem

Diskussion i 'U8220' startad av slaughter, 29 okt 2010.

  1. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    jag köpte en begagnad Huawei u8220 som redan var uppdaterad till 2.1.Problemet är att jag bara får vissa sms som skickas till mig.Smsen som själv skickar kommer fram.Är det nån som vet vad det kan bero på?Använder telia.Sen undrar jag vilken 2.1 uppdatering som är installerad på min telefon eftersom jag har läst att det finns ett par stycken olika.När jag kollar vilken uppdatering som är gjord så står det

    Modellnr:Pulse

    Fast programvara:2.1 update1

    Kernel: 2.6.29-perf

    är det nån som kan säga vilket uppdatering det rör sig om.Om det är 3s el nån annan uppdatering el om det är nån form av beta version

    behöver jag installera 3s uppdatering för att sedan kunna roota el går det att installera rooten direkt på den 2.1 som nu är installerad el är nergradering att rekommendera innan man rootar
     
  2. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Problemet med sms tror jag drabbar alla som uppdaterat till 2.1, lösningen är att nedgradera till 1.5 eller uppgradera till 2.2 vilket är möjligt tack vare forum MoDaCo.

    Det som gör din telefon bäst är att att uppgradera till android 2.2 och romen cyanogen-mod.

    Länken nedan är en guide på Svenska som är gjord för att lättare kunna uppgradera till cyangogen-mod och android 2.2. Följ den guiden och säg till om du stöter på mer problem.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23915
     
  3. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok men hur är det med buggar på den här cyanogen-modden.Vad funkar och vad funkar inte för tillfället??
     
  4. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nästan inga buggar. Det går inte att ansluta till vissa Wifi-nätverk, det är allt jag kan komma på :D
     
  5. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan jag installera direkt med cyanogen-modden från den 2.1 versionen som redan finns på min telefon el ska jag installera 3s officiella först?
     
  6. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bara att köra :D
     
  7. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kom så långt så jag har installerat clockwork recovery(tror jag)om det nu lyckades för jag vet inte vart man kan kolla nånstans för å se att det blev installeratSen det där med wipe:andet.Gör man det i clockwork också el?Installerade RomManager som det stod om på MoDaCo men när jag startar den på telefonen så står det att inte clockwork recovery är installerat och sen stod det nåt om att jag måste ha root på telefonen för att kunna använda det el nåt så tydligen så blev inte clockwork installerat även fast att jag gjorde som det stod
     
    Last edited: 5 nov 2010
  8. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och du installerade officiella 2.1-uppdateringen först?
    Wipeandet gör man i Clockwork, och du kan inte använda Rom-manager förrän du har installerat en "custom rom" (som t.ex. Cyanogen Mod)
     
  9. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det visade sig att det var jag som hade haft för bråttom och glömt att gå in på advanced -> Dalvik / Battery å köra den så jag installerade om alltihopa och då funkade det men nu har jag ett annat problem.Har installerat diverse saker på telefonen och märkt att det interna minnet på telefonen sjunker fast att jag har inställt på att allt ska installeras till minneskortet så vart har utrymmet tagit vägen och hur kan man göra för att få tillbaka det?För just nu så har jag endast 6.51mb på det interna och allt jag installerat ligger på sd minnet så det är inte det som är problemet
     
    Last edited: 14 nov 2010
  10. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och du flashade Darktremor A2SD?
    Säker på att du inte kör på automatic?
     
  11. slaughter

    slaughter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det fixade sig med utrymmet.Jag flyttade över dalvik cachen till minneskortet och då fick jag nästan 45mb ledigt utrymme.En annan fråga.Hur fungerar det om man ska köra med swap?Såg att nåt om nåt som hette Swapper men jag vet inte hur man installerar det el ställer in det.Finns det nån bra guide hur man ska göra?Sen undrar jag om det är säkert att överklocka med den där överklockningskerneln som finns att tanka ner.Finns det risk att man pajar telefonen om man kör den med tiden?
     
    Last edited: 17 nov 2010
  12. tobbe-

    tobbe- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt lägga in clockwork men vet inte om det blev installerat, du hade tydligen samma problem? Vart hitta du advanced - dalvik/battery? Snälla hjälp :/