Ofan. Min andra klocka jag har länk på har skruvade länkstift. Därför trodde jag det var något special nu på denna. /Söder
Jag vill minnas att det inte ingick.. något sådant.. Jag gick till en klockaffär att fixa det, fick göra om det 2 gånger.. det kosta 150 kr vilket jag tyckte va lite snålt .. finns säkert vissa affärer som gör detta gratis.. då det går rätt snabbt att göra...
Har för mig det bara var klockan, laddare och lite papper. Fanns inga verktyg för att ta bort/sätta på länkar etc. Allt sådant får man fixa själv. Jag köpte en helt ny för ungefär en månad sedan. Något du saknar eller funderar över? Kan isf kolla i min box senare. Däremot var den rätt stor så jag fick plocka bort två länkar på varje sida. Så om den är för liten för dig är det mycket möjligt att förra ägaren tagit bort länkar och så har du inte fått dessa med.
Jag kollade en video på YouTube och då sades typ något om ett fäste som skulle kommit med. Gällande stift så kommer nog inga med extra, utan ett borttaget som försvunnit i mitt fall. /Söder
Tänk även på att det sitter en "krage" i varje länk. http://kylehase.blogspot.se/2015/10/loose-link-pins-on-huawei-watch-band.html?m=1
Jag har två kragar men bara ett stift (eller vad de kallas, ej att förväxla med "bandstift"). Men är dessa alltså "standard" o går att köpa så... /Söder
Det ligger ett helt nytt armband på Blocket för 100 kr. Det kanske kan vara något? Sök på Huawei Watch så dyker det upp.
Jag gillar assitenten mer och mer med smart klockan den spar tid.. och man hittar allt fler komandon som den förstår.. Men problemet med den är att den är opålitig, den händer ibland att det står "cant get connect to google services" trots att man ser i min telefonen att den är kopplad via bluetooth.. Omstart hjälper oftast inte av klockan... Jag tror detta är en så kallad bugg...som dom behöver fixa..
samtal via klockan är en riktigt grym funktion, mkt bra om man har händerna fulla.. och man har telefonen i fickan.. Jag har använt google fit nu med high accurucy mode (tror den använder pulsmätaren då) den sörplar rätt mkt batteri då.. typ dubbelt så mkt som vanligt så man behöver ladda klockan på kvällen.. Jag har motionerat typ 3 timmar idag mest gått men lite cykel också.
Någon app eller Watch face som ligger högt i listan? Under tiden jag körde betan märkte jag att vissa Watch faces drog betydligt mer batteri än andra. Speciellt om de vart skrivna för är 1.x och bara fått en enkel "kompatibel med aw2".
Wear appen, kugghjulet uppe till höger och sen klicka in på din klocka. Där finns batteri och även lagring för klockan.
Tack ska kolla det när jag kommer hem.. Nån som har koll på hur jag gör för att tala i telefon via klockan? Nu svarar jag bara samtalet men får hålla luren i örat ändå
Idag har jag gått i typ 3 timmar och 30 minuter och batteriet var i stort sett förbrukat när jag var hemma.. jag valde google fit appen och "exercise" walking high accuracy mode. som använder gps och jag tror även heartsensor, gpsen är ju dock via telefonen..kan ej fatta att det kan dra så mkt batteri ? måste vara hjärtsensorn ? Och vad jag vet måste den sitta extremt tight runt handleden för att vara tillförlitlig ? En annan sak jag måste kolla upp är.. jag har även huawei tränings apparna jag har dom dock inte i exercise läge men antar att dom räknar steg med mera i bakgrunden ändå.. Undrar även om det kan bli någon konflikt mellan båda apparna ? Hur som helst lutar åt att jag avinsterlar huawei health och huawei apparna på telefonen för träningen då dom förvisso är bra på telefonen så är dom ganska basic på telefonen tex kan jag bara välja "springa" i appen på telefonen.. i google fit kan jag välja vilken typ av träning finns en lång lista att välja mellan..
Har också funderat över detta. Ibland har de samma mätvärden, men oftast skiljer det sig mellan klockans stegräknare och telefonens. Inser att luren i fickan och klockan på armen kan räkna olika, men Google Fit appen borde väl använda klockas pedometer och inte den inbyggda. Någon som har mer info om detta?
jag tror man kan lita mer på den i klockan. ofta när man är ute och går tar man upp telefonen ur fick och messar osv osv tror man kanske förlorar några steg då, jag brukar få mer steg på klockan än telefonen iallafall. Jag har Google Fit installerat på både telfonen och klockan så ja det är intressant..att veta hur dom prioriterar och syncar data med varandra.. Jag starta ju alltid träningen via klockan så under den tiden man trycker på start och tills man trycker på stop kan man iallafall vara säker på att den använder den i klockan.