Diskussion: Huawei watch gt runner, erfarenheter?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av julgris, 27 nov 2022.

  1. julgris

    julgris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    note 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    note 20
    Hej,
    jag är lite intresserad av en löparklocka och har fastnat för Huaweis watch gt runner. Tycker det är lite konstigt att det inte verkar snurra fler sådana på begagnatmarknaden, där jag främst ser andra klockor ur deras sortiment (tex gt2 eller 3) samt andra märken såsom polar, garmin osv.. När jag läser om klockorna tycker jag att runnern verkar vara ett riktigt bra alternativ till andra konkurrenter. Bra pris och med "alla" löparfunktioner, lätt vikt och dessutom verkar ju pulsmätningen fungera riktigt bra om man nu ska tro på den här youtubern som testar pålitligheten hos aktivitetsklockor och jämför dem
    View: https://www.youtube.com/watch?v=shgNWhSiWaw

    Är det integritetsfunderingar (kinesisk klocka) eller annat som gör att den inte är mer populär, eller missar jag något?

    Någon som har en och har åsikter om den?
     
  2. julgris

    julgris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    note 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    note 20
    Hoppas jag la tråden i rätt forumdel, såg att att det fanns en Huawei-avdelning i smartklockor-wearOS, men denna har ju inte vad jag förstår wearos utan huaweis harmonyOS
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 361
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror anledningen till att andra GT-varianter är populärare är att runner dels var dyrare tidigare, dels inte ser lika premium ut som GT3. Använder själv Xiaomi Mi Watch som vardagsklocka och löparklocka men skulle helt klart köpa en GT 3 eller GT runner om jag köpt en ny smartklocka/träningsklocka idag.
     
  4. julgris

    julgris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    note 20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    note 20
    Ja det kan nog ligga något i det att andra klockor ser mer premium ut. För egen del spelar det inte så stor roll med looken, använder sällan klocka till vardags. Är mest bekymrad om det är tillräckligt smidigt att navigera med hjälp av snurrratten och knappen(knapparna). Tycker det är besvärligt när man måste av med vantar/handskar på hösten och vintern för att navigera på någon touchskärm eller touchknapp, oavsett om det är i bilen eller någon hörlurstillverkar som fått för sig att allt behöver touch (säkert lämpligt på klocka dock, men ändå tacksamt om det går att navigera med knappar/ratt istället).